Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Problem med växellådan?

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    jan 2006
    Inlägg
    30

    Problem med växellådan?

    Hej!
    Jag har något problem med min växellåda troligt vis.
    När jag har motorn i gång så rasslar det ( Låter illa)
    Men när jag koppla så sluta det låta. Detta utan att jag har växel i.
    Någon som vet vad det kan vara? Går det att laga eller är det bara att byta lådan?
    Bilen är en 93 -99 Turbo
    Tacksam för svar.
    MVH

  2. #2
    När du kör på hög växel och låga varv, låter det nåt då? På min låda hade det lossnat en bit i godset på lådan, skramlade när jag stod still, även med växel i friläge, tystnade endast när jag trampade ur helt.
    900 2.0t "Viggen replica" -94

  3. #3
    Sugmotor
    Reg.datum
    jun 2005
    Ort
    Kustens pärla Helsingborg
    Inlägg
    42
    Hej...låter det Vrrrrrrrrr "lite malande ljud" och försvinner så fort du trycker på kopplingspedalen?
    kan vara ett urtrampningslager som låter...
    brukar försvinna när man trampar ner kopplingen och kommer när man står stilla med kopplingen uppe...säljs lösa men tyvärr måste lådan tas ner...när man har lådan nere kollar man så inte kopplingen är slut..
    Mvh Anders

  4. #4
    Sugmotor
    Reg.datum
    jan 2006
    Inlägg
    30
    Hej Ljudet är nog lite mer skrammel men tystnar så fort jag trycker ner koplingen. Jag har inte provat att köra på hög växel och låga varv får väll prova att lyssna då. Där emot såg jag i dag att en skruv rammlat väck från växellådan så att det var en glipa ska skruva ditt det riktigt och se om det bli någon skilnad.
    Var sitter urtrampningslagret då? Kan man se om det är det eller måste man plocka ner hela lådan för det?
    MVH

  5. #5
    Steg 2
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Borås
    Inlägg
    2 567
    Citat Ursprungligen postat av Tobie
    Hej Ljudet är nog lite mer skrammel men tystnar så fort jag trycker ner koplingen. Jag har inte provat att köra på hög växel och låga varv får väll prova att lyssna då. Där emot såg jag i dag att en skruv rammlat väck från växellådan så att det var en glipa ska skruva ditt det riktigt och se om det bli någon skilnad.
    Var sitter urtrampningslagret då? Kan man se om det är det eller måste man plocka ner hela lådan för det?
    MVH
    Lådan måste ner så du kan känna på lagret.

    Slaven måste bytas komplett i så fall.

    Och som nån tidigare sa så är det lika bra att byta kopplingen när allt ändå är nere.
    Hinner inte med allt.....

Liknande ämnen

  1. Problem med växellådan, Saab 9-5 2.3t -00
    Av Heiden i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2013-10-06, 02:29
  2. 9-5 aero problem med växellådan ??
    Av mr_turbodude i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-02-06, 17:50

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •