Om intentionen är köp (billigt) och sälj (dyrt) utan brukssyfte är det näringsverksamhet och skall som sådan beskattas och redovisas för Skatteverket.
Ja, så är det absolut.
Att köra 400mil på en sommar med en cab är att betrakta som fullt normalt bruk. Så näringsverksamhet är knappast aktuellt i fallet med WCH884.
§9974§90081§900086§9503†9502§9502*900095*9304*9509*9509CarbonGrey,CosmicBlue,LaserRed,LeMansBlå,Odoardogrå,Silver,Svart,WhiteAero4Arc2Biopower3Griffin2CC2Turbo2Vector2
Vad är det för dyr färg på denna gula bil tro?
Saab 9-3 1.8t med Stora Hirsch paketet 145 000 kr
§9974§90081§900086§9503†9502§9502*900095*9304*9509*9509CarbonGrey,CosmicBlue,LaserRed,LeMansBlå,Odoardogrå,Silver,Svart,WhiteAero4Arc2Biopower3Griffin2CC2Turbo2Vector2
Ägaren har knappat in fel regnummer ?
Nu: SAAB 9-5 Aero '07, SAAB 9-5 Aero SC '05, SAAB 9-5 2.0t '99 (Skrotas/säljs dessvärre trots återupplivandet.. ) ..Nu med Tech2.
Då: SAAB 900 turbo '83, SAAB 9000i '92, SAAB 9000CDE 2.3t '96, SAAB 9-5 2.3t '01
En ledtråd är nog att säljaren har en annan bil på blocket med tyska (?) plåtar (men bilden verkar tagen i Sverige). Så bilen på bilden är gissningsvis inte svenskregistrerad.
9-5 2.3t SC 2005
9-5 2.3t SC 2000, 60000+ mil
9000 CSE 2.3T -93
9000 CSE 2.3t -96
Bilen i Frösakull har färgkod 294 chili red metallic.
Fakta eller gissning?
Håller med att det liknar chili red metallic. Den skulle ju kunna vara omlackad.
2004 fanns bara en gul och en röd färg, lime yellow resp laser red. 2005 ersattes laser red av chili red metallic. Så det borde inte finnas någon 2004 med chili red metallic. Man blir fundersam...
§9974§90081§900086§9503†9502§9502*900095*9304*9509*9509CarbonGrey,CosmicBlue,LaserRed,LeMansBlå,Odoardogrå,Silver,Svart,WhiteAero4Arc2Biopower3Griffin2CC2Turbo2Vector2
Annonser som innehåller den beskrivningen kan man väl bläddra förbi 9 gånger av 10.Ursprungligen postat av Jaguar
Ingrott sot på slutrör samt repor och smuts runt ett Hirsch-emblem...
9³ Aero SS -03, 9³ Aero Coupé -02, 900T16 Cab -89 & 900T8 -85 på garaget.org || Tech 2
Ovanligt lågmilad NG9-3:
https://www.blocket.se/annons/gotebo...175hk/99294386
Nuvarande: Saab 9-3 SC Aero TTID 2008. Tidigare: Saab 9-3 SC Aero 2.8 2006, Saab 9-3 SC TID 2007, Saab 900T 1994
Samma bil finns utannonserad här på forumet också:
http://forum.saabturboclub.com/showt...0t-Vector-2006
En ägare sedan ny och inte körd i salt och slask är ovanligt. Detta och samtidigt under 7500 mil kan inte vara så vanligt ändå. Min åretruntkörda 9-3SC Aero -06 har för tillfället t.ex samma miltal men dubbla antalet ägare, dvs två.
Vad gäller bucklor och repor på franskkörda bilar så förklaras detta pedagogiskt och bra i senaste avsnittet av Grand Tour, Carnage a trois.
How to become immortal: Read this signature tomorrow and follow its advice.
Nätauktion.
https://www.netauktion.se/auktion/pr...980-7km-flw073
Den här har varit med tidigare men från blocket.
"OBJEKTINFORMATION
SAAB 96 GL V4 Super (FLW073) -80
- mätarställning, endast: 7 KM
- antal registrerade brukare: 0
(tre registrerade ägare - bilfirma, dödsbo och testamentstagaren)
Ett unikt ladugårdsfynd med ett stycke svensk fordonshistoria som aldrig har körts, sedan bilen levererades och parkerades i ladan. Bilen tillverkades troligen 1979 då den är noterad som avställd sedan 1979-09-17 och har därmed varit gömd för omvärlden i cirka 42 år.
Saab 96 tillverkad av Saab 1960–1980. De sista årsmodellerna av Saab 96 byggdes i Finland av SAAB Valmet där även detta exemplar har byggts. Här i en vacker Akaciagrön (148B) lack med matchande grön klädsel.
En exklusiv möjlighet för en Saab/fordons-entusiast eller samlare att bli den första registrerade brukaren på en Saab 96:a V4 Super med en mätarställning på endast 7 kilometer (tre registrerade ägare - bilfirma, dödsbo och testamentstagaren). Den kan ju inte ens anges som lågmilad då den inte har passerat sin första mil ännu!
Anmärkningar:
- Bilen har av ovan anledning inte startats upp då service och översyn är att rekommendera innan motorn startas - se bilder för mer information!"
Senast redigerat av Loffe den 2022-01-23 klockan 13:51.
Till mitt garage: Garaget
wtf.. 415k och den är inte uppe i reservationspris ?
Jag hade möjligen kunnat fröstå det om den ahde stått i varmgarage hela tiden, men denna har stått i en fuktig lada i 42 år!
Nu: SAAB 9-5 Aero '07, SAAB 9-5 Aero SC '05, SAAB 9-5 2.0t '99 (Skrotas/säljs dessvärre trots återupplivandet.. ) ..Nu med Tech2.
Då: SAAB 900 turbo '83, SAAB 9000i '92, SAAB 9000CDE 2.3t '96, SAAB 9-5 2.3t '01
>Glenn, den har nått reservationspris. Jag la till en till bild där det framgår.
Senast redigerat av Loffe den 2022-01-23 klockan 14:08.
Till mitt garage: Garaget
Ja, är det ändrat eller såg jag helt enkelt fel ? dessutom är högsta bud just nu 410k ?
Jaja, sjukt mycket pengar för den bilen iaf. Jag hoppas att köparen inte ångrar sej.
Nu: SAAB 9-5 Aero '07, SAAB 9-5 Aero SC '05, SAAB 9-5 2.0t '99 (Skrotas/säljs dessvärre trots återupplivandet.. ) ..Nu med Tech2.
Då: SAAB 900 turbo '83, SAAB 9000i '92, SAAB 9000CDE 2.3t '96, SAAB 9-5 2.3t '01
Man undrar om någon slagit huvudet. Bilen är rostig och har en icke-fungerande motor. Det hade varit klart billigare att köpa en välrenoverad bil och skruva tillbaka mätaren, för som det ser ut nu så är det priset gäller i nuläget.
Det som är unikt med bilen är ju att den är precis som den kom från fabriken, det är ju GULD som referens om man ska renovera och vill ha det EXAKT.. men över 400k för det.. nä..
Nu: SAAB 9-5 Aero '07, SAAB 9-5 Aero SC '05, SAAB 9-5 2.0t '99 (Skrotas/säljs dessvärre trots återupplivandet.. ) ..Nu med Tech2.
Då: SAAB 900 turbo '83, SAAB 9000i '92, SAAB 9000CDE 2.3t '96, SAAB 9-5 2.3t '01
Nåja, det är ju lite coolt ändå med en bil som fortfarande har byggpapprena från produktionslinan fasttejpade på rutan och fabrikens (eller kanske bilhandlarens?) pappersnyckelring. Jag tror det finns en del samlare som värderar sådant, det är väldigt väldigt unikt. Men mycket av värdet ligger nog just i att den inte körts sedan den lämnade fabriken, så den som köper bilen lär nog ha intentionen att fortsätta ha den som prydnasobjekt med bl.a. originalbatteriet från 1980 snarare än att fixa i ordning den till körbart skick.
Jag tror flertalet av oss som hänger här inne har svårt att tänka sig en samlarbil man inte får köra.
För mig helt obegripligt varför någon vill betala dom pengarna för en sådan. Jag trodde att det var saltet som dödade min men det räcker tydligen med lite fukt i luften för att det ska rosta på osannolika ställen. För tunn lack uppenbarligen. Hade det varit någon snygg bil kunde man kanske haft den i vardagsrummet men Saab 96 är ju allt annat än snygg.
9-3 Aero 2000, 9-3 Aero SS 2005, BMW R1100RS 1993, tidigare 9000 CDi 1989, 900i 1985, 96 V4 1972