https://tovek.se/klassiskt/rop?itemId=467674
Någon måste ju rädda den, hade det varit lite närmre och jag inte nyss släpat hem 1kr-aeron som nämndes här hade jag nog budat.
https://tovek.se/klassiskt/rop?itemId=467674
Någon måste ju rädda den, hade det varit lite närmre och jag inte nyss släpat hem 1kr-aeron som nämndes här hade jag nog budat.
Det är konstigt med auktioner, varför blir bilar oftast snordyra på auktioner? Jag har svårt att se att den där 9000 skulle gått för mer än 50 om det inte varit auktion. Det låg ju en V6 ute för ett år sen, den var extremt svårsåld och gick väl för 35-40 i slutändan, och den hade väl gått 5-6000 mil.
Instämmer att auktionspriser inte sällan överstiger marknadsvärdet. Både EXP605 samt UUC303 exemplifierar det. UUC303 tycks även ha haft besök av en listätande mus ovan torpedväggen (vad annars kan det varit?).
Jag tror att slutpriset på auktioner drar iväg när två eller fler budgivare som vill ha bilen eller vad det nu må vara för objekt rationaliserar utgiften med tanken att om någon annan är villig att betala nästan lika mycket så motsvarar det marknadspriset.
Vinnaren i en budgivning är ju samtidigt den som är villig att göra den sämsta affären, alternativt saknar omdöme eller botten i plånboken.
Tja, kanske det. Men om inte dessa auktionspriser är dagens marknadsvärde. Vad är då marknadsvärdet? Tycker ändå just dessa två är ganska ovanliga.
EXP605 var ju en av de billigare varianterna. Men sååå många 9000 med under 2000mil på mätaren har inte jag sett de senaste 20åren...
UUC303 2004 saknar visserligen stora ljudanläggningen och CD-växlare, men är första året av "nya" 9-3 CV. Jag misstänker det finns ganska få laserröda Aero utan facelift med originalexteriör. Denna är väl helt original och lite körd. Vad brukar likadana (oskruvade laserröda 2004 9-3 CV Aero) säljas för?
Det skulle vara intressant att veta hur många laserröda 9-3 CV Aero det finns/funnits/tillverkats. Nån som vet?
§9974§90081§900086§9503†9502§9502*900095*9304*9509*9509CarbonGrey,CosmicBlue,LaserRed,LeMansBlå,Odoardogrå,Silver,Svart,WhiteAero4Arc2Biopower3Griffin2CC2Turbo2Vector2
Billig 9-5 Aero med lite småfix:
https://www.blocket.se/annons/gotebo...250hk/87462970
Audi "Q8" e-tron 55 S-line Sportback -21 | Mercedes GLA -14
Att det alltid skall komma antalsfrågor
2007 fanns det 22st röda, och då talar vi alltså ng9-3 Aero 04-05 med B207R.
2016 var de nere i 20st.
2016 fanns det också 3st 2006or Aero, då med V6
Ingen 2007 Aero
8st 2008-2010 Röda Aero.
Det avspeglar då alltså antalet registrerade i Sverige
Att det alltid skall komma så bra svar på dessa frågor, Tack!
Av de 20st röda som fanns 2016 var inte alla laserröda. Jag vet om minst en chiliröd.
§9974§90081§900086§9503†9502§9502*900095*9304*9509*9509CarbonGrey,CosmicBlue,LaserRed,LeMansBlå,Odoardogrå,Silver,Svart,WhiteAero4Arc2Biopower3Griffin2CC2Turbo2Vector2
Sånt måste man kolla i EPC för att se, ibland kan man se det i registret på att de kan heta "MRÖD", alltså mörkröd istället.
§9974§90081§900086§9503†9502§9502*900095*9304*9509*9509CarbonGrey,CosmicBlue,LaserRed,LeMansBlå,Odoardogrå,Silver,Svart,WhiteAero4Arc2Biopower3Griffin2CC2Turbo2Vector2
Den jag menade var dennaOavsett om man kallar den avkodning, tolk eller uppslagning, så får man fram färgkod och färg här.
Men har någon information om hur det egentligen fungerar är det såklart intressant. Då kanske STCS skulle kunna ha motsvarande själva på egna hemsidan.
§9974§90081§900086§9503†9502§9502*900095*9304*9509*9509CarbonGrey,CosmicBlue,LaserRed,LeMansBlå,Odoardogrå,Silver,Svart,WhiteAero4Arc2Biopower3Griffin2CC2Turbo2Vector2
Kan denna va något?
https://www.tradera.com/item/100116/...o-m-2021-09-30
Saab 9-5 05, Saab 9-5 07, Saab 9-3 02, Ford Escort Cabbe -88, trädgårdstraktor å ett antal gräsklippare samt en hustru :-)
Så fort någon icke SAABägare utbrister: "SAAB är så förbaskat svårskruvat!" så lägger jag på mig kännarminen, nickar instämmande och svarar lugnt:
"Ja, SAAB är ingenting som en amatör ska ge sig på."
https://www.blocket.se/annons/skane/..._auto/92045990
Vilken gräslig vinge.
Okej, om vi tittar på antalet Aero från 2008 och framåt, i färgen "röd" (jag kom på att jag måste modifiera sökningen för 2010 och framåt så det har tillkommit 2010-2012):
5st MY2008, B284L, varav 2 manuella
1st MY2008, Z19DTR, automat
1st MY2009, Z19DTR, manuell
1st MY2009, B207L (BioPower), manuell
1st MY2010, B207L (BioPower), automat
0st MY2011
3st MY2012, Z19DTR, varav 2 manuella
Sen kunde jag inte låta bil att kolla vilka av dessa bilar som faktiskt finns kvar i Sverige idag:
MY2008: 5, en B284L automat är exporterad, båda manuella är importerade, dieseln är kvar
MY2009: 2 (en är importerad)
MY2010: 1
MY2011: 0 (duh!)
MY2012: 2, en exporterad
Alla bekräftade "laserröd".
B284R har nog aldrig funnits på cab, dessa har B284L 255hk. B207R såldes nog heller aldrig på Aero efter 2005? Valde du "BioPower-Aero" var det B207L med 200hk på E85 och 175 på BF95.
Som vanligt, detta återspeglar antalet bilar som fanns reggade i Sverige 2016. Det kan helt klart ha tillkommit bilar som importerats efter 2016, liksom vi ser att 2 har exporterats på de 4 åren.
Jag har på gång en bättre, extremt intressant databas som är mer övergripande, men vi får se om den materialiserar sig.
Hade en liknande som jag tror var monterad på fabriken som tillval på min Aero och den var inte snygg den heller.
Metallicfärgen var snygg och skicket i övrigt verkar OK men fälgarna... vita... Hmm...
fd. STCS 262
99GL, 900EMS, 2 x 900 T8, 2 x 9000 T16, NG 900T, 9-5 2.3t, 9-5 Aero, 9-5 3.0 V6 + diverse annat.