Och det vet man?
Funderade på vad det var men nu föll polletten ner
9-3 Aero V6 - 06, 9-5 Aero - 05, 9-3 Vector - 04
Bara för den har en radarvarnare så behöver det ju inte betyda att den körts hårt?
Kan bara hålla med Fredrik, då kanske många delar är utbytta redan.
http://www.garaget.org/rz
9-3 Vector SC BioPower -09 Automat med Griffin-front. Har en rolig Cupra Ateca -19 nu.
Jag fattar inte heller kopplingen ?
Nu: SAAB 9-5 Aero '07, SAAB 9-5 Aero SC '05, SAAB 9-5 2.0t '99 (Skrotas/säljs dessvärre trots återupplivandet.. ) ..Nu med Tech2.
Då: SAAB 900 turbo '83, SAAB 9000i '92, SAAB 9000CDE 2.3t '96, SAAB 9-5 2.3t '01
Radarvarnare, som ingen här kör 10-15 över gränsen? Om man kör 120 på 110 väg så vill jag inte säga bilen är körd hårt..
2013 Opel Insignia 2.0CDTI 4x4 eLSD Manuell
Oavsett så körs de flesta bilar alldeles för ohårt. Därav att våra bromsar och avgassystem rostar sönder. En bil tål långt mycket mer än vanlig svenssonkörning. De som hävdar att de "kör hårt" (vad det nu innebär?), kör oftast inte ens nära gränsen till vad bilen tål.
Hur många köper en radarvarnare som bara kör 10-15km/h i timmen? Detta känns som en bil som han har använt som lekbil och radarvarnaren är en sån sak som varnar för det så då får man vara beredd på det
Jag personligen skulle inte bry mig om en bil jag ev ska köpa har radarvarnare mer nördigt i mina ögon.
...Jag minns från min tid på Volvos provbana i Hällered när det kördes höghastighetsprov.
Bilarna, (Då S80/V70, "Y28x") skulle köras i maxhastighet/med "plattan i mattan" för allt vad tygen höll.
Banan var inte dimensionerad för hastigheten så bilarna förseddes med en luftbroms, en fet spoiler
på taket och en ensam gul lampa i fronten. För dessa bilar väjde man alltid(!) och om provföraren
tvingades bromsa måste hela den testsekvensen göras om. Efter ett antal varv/tid i absolut
allt vad motorerna orkade avslutades provet med full broms, från 200+ km/h till stillastående...
Dessa tester upprepades ett antal gånger. När jag själv provade bilar med klenare motorer i
maxhastighet, kunde man köra slut på en hel tank på kanske 20 minuter...
fd. STCS 262
99GL, 900EMS, 2 x 900 T8, 2 x 9000 T16, NG 900T, 9-5 2.3t, 9-5 Aero, 9-5 3.0 V6 + diverse annat.
Jag har för länge sedan haft radar/laser-varnare under några år, mest av teknikintresse för att se hur det fungerar, men har i princip inte använt den sedan jag 2006 köpte min första ActiveGPS & därefter ett antal Bobrik+. Jag har inte kört speciellt fort för det, mest haft som reminder så man inte missar något i onödan.
I Sverige har man hur som inte mycket nytta av radarvarnare mer än att detektera om radarn i ATK-kameraskåpen är aktiv. Polisen här använder inte längre radar för att mäta hastighet. Radarvarnaren detekterar en massa annat numera så som dörröppnare i butiker, sensorer på bilar, m.m. Så det blir mycket störningar. Ofta är radarvarnare kombinerad med laservarnare, men när en laservarnare varnar, om de varnar, är man redan uppmätt. För att skydda sig mot lasermätning behövs en laserstörare, men det är en helt annan historia.
Galet billig: https://www.blocket.se/annons/alvsbo...power/90668324
Audi "Q8" e-tron 55 S-line Sportback -21 | Mercedes GLA -14
Den är ju redan borta iaf, såg ju ut som en Aero???
Det var en röd 9-3 SS 2.0t 2009 med "Aeropaket". Stod att det var en Vector men verkade ha all Aero utrustning. Han kanske inte visste vad han sålde.
Audi "Q8" e-tron 55 S-line Sportback -21 | Mercedes GLA -14
Jisses...
Nu såg jag inte annonsen, kanske en Vector TX? De hade TX front och TX grått garnityr.
http://www.garaget.org/rz
9-3 Vector SC BioPower -09 Automat med Griffin-front. Har en rolig Cupra Ateca -19 nu.
Nej vanlig Aero med silvergarnityr. JNB771.
Audi "Q8" e-tron 55 S-line Sportback -21 | Mercedes GLA -14
Ja, om den gick för annonserade 21000 så var det någon som gjorde sitt livs klipp...