På Vector, inte Linear. Just 2005 så såldes många Vector med Aero-look, tror det var något billigt paket som SAAB sålde just det året. De visste väl att faceliften var på gång och troligen hade de fler Aeropaket kvar än de behövde så.
Okej, det kan tänkas, men de bilarna lär ju vara försvinnande få.
https://www.blocket.se/goteborg/Saab...8.htm?ca=4&w=3
Va kan ett skäligt sista pris va på denna?
Blev lite små sugen, på den.
Kollar man bilderna, så ser det ut som det är märken i huven!
Ser inte vad som skulle vara märken i huven, däremot så är bilderna riiiktigt dåliga och är väldigt hårt komprimerade så kvalitén är skit.
Eventuellt kanske något stenskott i plastfronten men kan likaväl va damm på kameralinsen (kolla interiörbilden på mätaren).
Jag är mer bekymrad över att originalfälgarna inte är där samt att serviceboken lämnar en del att önska.
https://www.blocket.se/alvsborg/9_5_...K_76765961.htm
Om man ändå hade pengarna :/
Synd att den saknade ventstolar. Sen var väl kanske färgen inte den mest upphetsande.
Vad syftar han på när han skruver att det är en ovanlig modell ? Det verkar väl vara en ganska standard aero ?
Nu: SAAB 9-5 Aero '07, SAAB 9-5 Aero SC '05, SAAB 9-5 2.0t '99 (Skrotas/säljs dessvärre trots återupplivandet.. ) ..Nu med Tech2.
Då: SAAB 900 turbo '83, SAAB 9000i '92, SAAB 9000CDE 2.3t '96, SAAB 9-5 2.3t '01
Jag antar att han syftar på att det inte finns så många USA-bilar av den modellen i Sverige, trots allt.
Fast det finns väl ingen fördel att det är en USA-bil ? snarare nackdelar.
(..Skulle möjligen vara att den saknar larmsiren då..)
Nu: SAAB 9-5 Aero '07, SAAB 9-5 Aero SC '05, SAAB 9-5 2.0t '99 (Skrotas/säljs dessvärre trots återupplivandet.. ) ..Nu med Tech2.
Då: SAAB 900 turbo '83, SAAB 9000i '92, SAAB 9000CDE 2.3t '96, SAAB 9-5 2.3t '01
Ofta andra termostater i USA-importer. En annan sak som brukar finnas är lufttillskottspump
som trycker friskluft in i katalysatorerna i ett antal tändpulser/minuter efter start.
Annan fjädring, symmetriskt ljus. Har man otur är vägsträckan i miles och hastighetsmätaren inte
dubbelmarkerad mph / kph (med kph-skalan innerst). Tidigare var det så att flyttgodsbilar
inte behövde försvenskas men företagsimporter var man tvungen att byta hastighetsmätare på etc.
En bekant tog med sig sin Volvo från USA. Gulorange posljus fram och på sidorna.
Snuten stannade honom några gånger men han hade ett importdokument med sig i bilen.
Något annat som trafikverket brukar vara snälla med är att man kan få en liten USA-skylt fram trots
att det finns fäste/möjlighet att använda Eurostandarden. Även det lyckades han med.
Men som Amazinjoey skriver så var hans bil fullsmetad.
fd. STCS 262
99GL, 900EMS, 2 x 900 T8, 2 x 9000 T16, NG 900T, 9-5 2.3t, 9-5 Aero, 9-5 3.0 V6 + diverse annat.
Lufttillskottspumpen kallas SAI (Secondary Air Inject) och sitter på alla V6or, både på og9-5 och ng9-3 samt i vissa äldre 9000 och vissa ng9-3 med 4or oavsett marknad.
idiot_LI.jpg
Denna tomten dök på STCS köp och sälj...
Annonsen har varit uppe 4 gånger och 4 gånger borttagna för att det han säger på annonsen inte matchar...
Senast redigerat av amazinjoey den 2017-12-03 klockan 09:55.
Hoppas att någon här klipper denna 9-3 Griffin -12 trots att det inte är automat.
Känns som att det är rätt så bra pris.
Sen även lacka dimljussargerna i krom.
https://www.blocket.se/dalarna/Unik_...75677.htm?sa=1
http://www.garaget.org/rz
9-3 Vector SC BioPower -09 Automat med Griffin-front. Har en rolig Cupra Ateca -19 nu.
Vadå trots att.. automatlådefolket är väl ändå i kraftig minoritet i det här landet ? för min personliga del är automatlåda ungefär samma sak som en stor röd "KÖP EJ" skylt, men det finns ju folk med udda böjelser
Nu: SAAB 9-5 Aero '07, SAAB 9-5 Aero SC '05, SAAB 9-5 2.0t '99 (Skrotas/säljs dessvärre trots återupplivandet.. ) ..Nu med Tech2.
Då: SAAB 900 turbo '83, SAAB 9000i '92, SAAB 9000CDE 2.3t '96, SAAB 9-5 2.3t '01
Tur det finns såna masochister som du då