How to become immortal: Read this signature tomorrow and follow its advice.
Fast båda airbagarna... då har ju säkert bältessträckarna löst ut också. Då får man byta hela panelen, rattairbagen, båda säkerhetsbältena fram samt styrdonet om jag minns rätt. Det blir ju tokdyrt så den lär inte komma på vägen igen "korrekt" lagad.
Det lär också behöva bytas visst kablage. Med tanke på hur mycket krockvåld som behövs för att utlösa krockkuddarna så har den nog skadade balkar också.
Det är sannolikt en 100k+ reparation om det ska göras rätt.
Den är bara realistisk som en donatorbil.
9-5 2.3t SC 2005
9-5 2.3t SC 2000, 60000+ mil
9000 CSE 2.3T -93
9000 CSE 2.3t -96
Saab 9-5 sportsedan 2,0t Biopower Lågmil https://www.blocket.se/vi/88349644.htm
Känns som en prisvärd bil
9-3 OG Montecarlo*9-5 -07,2,3t Biopower
https://www.blocket.se/annons/stockh...illig/87334558
Gissar att den komplett ifyllda serviceboken slutade fyllas i för ett tag sen. Kolla in bild 4.
Bruksbilen 9-5 2.3t SE SC -04.
Fast en bucklig dörr har väl inge med serviceboken att göra
9-3 OG Montecarlo*9-5 -07,2,3t Biopower
Vad tror ni om denna?
https://www.blocket.se/annons/vaster...250hk/87341620
Inte mycket info...
9-3 SS 2.0t BioPower -08
Jag tror den heter WXB131
Okej utrustad. Kolla VIN på thesaabsite
Vill bara klistra in den här infon som jag hittade på Fejjan.
Eskilstuna verkar generellt ha dåligt rykte som "bilhandlarstad".
Nedan är inte äkta Griffin utan ska enbart ha fått dessa emblem påklistrat.
Senast redigerat av Loffe den 2019-12-01 klockan 13:13.
Till mitt garage: Garaget
Tja, det behövde man väl inte vara Einstein för att lista ut 2008 fanns inga Griffin. Sen är det ju en barnlek att se på bilen, bara titta på fönsterhiss-knapparna i mittkonsolen.
Påminner om Griffin Aero hirschen jag såg
/Tapatalk
Saab 9⁵ Aero Hirsch -04 (Sönderplockad) | Volvo S70 | Nu med Tech2
Hm, den här borde väl någon kunna rädda?
https://www.blocket.se/annons/stockh..._900i/87481830
Kanske inte den roligaste og900an, men fräscha exemplar finns det ju inte onödigt gott om.
Såg nu att det var en i16 också och inte en sån där hemsk i8 med lambdastyrd K-Jetronic, det gör det ju lite bättre
Klädseln i dörrsidan behöver nog litet kärlek.
(Annars minns jag hur bra man satt i SAAB's stolar redan på 80-talet(!))
fd. STCS 262
99GL, 900EMS, 2 x 900 T8, 2 x 9000 T16, NG 900T, 9-5 2.3t, 9-5 Aero, 9-5 3.0 V6 + diverse annat.
Körde en 900i när min 9-3a var trött. Charmig bil :3 helt orkeslös i jämförelse med 9-3an. Men den flyttade ju på sig! (Var en 2,3)
/Tapatalk
Saab 9⁵ Aero Hirsch -04 (Sönderplockad) | Volvo S70 | Nu med Tech2
Det finns många "900i" med varierande effekt.
Från början var det väl 118hk med K-Jetronic och som jag minns min 86a så var den helt ok, ingen räcer dock.
Sen kom 900i med 16-ventilare på 127hk och de är helt OK, sköna motorer.
Sen kom den hemska 900i med K-Jetronic och katalysator på 108 värdelösa hästar, de motorerna går väl i princip aldrig bra.
Sist ut var 2,1-16 på 140hk och den känns ju absolut som en kompetent motor.
Jag hade en sån och bytte till turbo-kammar samt bytte kedjeprimären till en 7a istället för original 6a. Den gick snålt som sjutton, måhända lite slöare, men å andra sidan inte alls lika högvarvig, gick ju bra att köra motorväg då.