Stolsvärme var väl alltid bara av eller på på ng900/og9-3?
Jag litar på dig bollman ng900/og9-3 är lite av en blind fläck för mig. Självvald dock.
Så kan det vara, jag har medium-koll på ng900, det är og9-3 jag kan bäst
Denna firma har tidigare köpt nyare Saabar med relativt lågt miltal för att sedan omgående bli dyrare hos dom. Nog har dom sålt också av de bilarna, men nu har dom förmodligen tagit sig vatten över huvudet.
Denna i annonsen samt 1 till ägs gissningsvis av någon med närhet till firman, lågmilade polisbilar som levt ett lungt liv. Lineair med aero motor. mellan 6-8000 mil. Denna och den andra som ägs av samma person köptes för ca 90.000 kr och då med manuella tygstolar och annan lineair utrustning.
Sedan finns det en som ägs av firman också, det gick på ca 125.000 kr. Vem köper en gammal Saab för dyra pengar, jag gissar en person som är entuiast och som kan kolla bakgrunden och vill ha äkta vara för dom pengarna. Eller någon stackrs person i Europa som kommer märka felaktigheterna när bilen står hemma hos honom.
Drömmer om att ha 5 st entuiastbilar.
1 st viggencab, 1 st 9000 Aero, 1 st 9-5 Aero
2 st og900 cab
WOW, över 100k… verkar ha legat ute ganska länge ;-)
https://www.blocket.se/annons/osterg...0hk/1000390035
Det dyker ju upp lågmilade 9-5or (och andra bilar) för rejäla pengar lite titt som tätt. Såg en (som nu verkar vara borta) i Stockholmstrakten som såg fin ut och kostade strax över 100k. Under 5k mil, men hade bytt (privat) ägare med tillhörande annonsering inte mindre än tre gånger sedan i våras. Alltid hade annonserna legat ute långt över en månad. Antingen insåg alla de brukarna att objektet är för fint för att bruka ordentligt och säljer vidare (alla annonserna var för ungefär samma pris) eller så är det något fel på den som inte upptäcks förrän den bytt ägare. Få mil på många år är inte alltid positivt.
F.d. polisbil kanske, de är ofta lågmilade men har ofta levt hårda liv.
9-5 2.3t SC 2005
9-5 2.3t SC 2000, 60000+ mil
9000 CSE 2.3T -93
9000 CSE 2.3t -96
Just denna verkar inte vara en gammal polisbil, de hade sällan AS3 Dessutom finns bild på serviceboken med SAAB-service, har för mig polisen server på egen verkstad.
Precis, den jag tittade på var inte heller en gammal polisbil utan hade antagligen bara ägts majoriteten av sitt liv hos någon med garage som körde väldigt lite bil, av olika skäl. Såg typ helt ny ut in- och utvändigt men som sagt, man blir lite misstänksam när ett sådant objekt byter ägare många gånger inom en kort tid. Den var förvisso välutrustad, men inte Aero eller annat som kan anses vara en samlarbil.
Saab 9000 Aero Taklucka -95, Saab 9-3 Viggen -99, Saab 9-5 Aero -05, Saab 9-5 2,3T kombi Biopower -06, Saab 9-5 2,3T kombi biopower -08.
http://www.garaget.org/AeroMackan
Här är en ganska lågmilad 9-5
Saab 9-5 SportCombi 2.3 T BioPower Griffin ENÄGARE 12800MIL säljes i Södertälje | Blocket
Den har varit hos polisen och är ganska dyr.
Ha det gött, Sven
VVFB (Våga vägra facebook)
99 Turbo 1980, 900 Aero 1984, 9000 A50 2,0t 1997, 9000 A50 225 1998, 9000 A50 225 1998, 9000 A50 225 1998, 9000 Classic 2,3t 1998, 9-3 SC 1,8t 2007
Den var dyr och det är nog de där rävarna i bilhallen som kostar mycket ….
Fast säljaren av RSJ985 gör i alla fall rätt (får vi hoppas) som redovisar försäljningen i näringsverksamhet.
En polisbil som är griffin ? är den verkligen levererad så eller har nån byggt om till griffin-spec ?
Nu: SAAB 9-5 Aero '07, SAAB 9-5 Aero SC '05, SAAB 9-5 2.0t '99 (Skrotas/säljs dessvärre trots återupplivandet.. ) ..Nu med Tech2.
Då: SAAB 900 turbo '83, SAAB 9000i '92, SAAB 9000CDE 2.3t '96, SAAB 9-5 2.3t '01
https://www.blocket.se/annons/osterg...o_5/1400425614
Vilka lagningar...
Den är borta.
Sjukt den gick så fort.
Var spacklad och penslad med silverfärg runt samtliga hjulhus och det klassiska inte maskera stötfångaren. Såg nästan ut som en 9-3X med silvriga plastbeklädnader.
https://i.blocketcdn.se/pictures/mob...i_large_retina
Jösses
https://www.blocket.se/annons/vastma...tor/1000989782
"Rekondad"
Vilket år då?