Sidan 152 av 154 FörstaFörsta ... 52102142150151152153154 SistaSista
Resultat 3 021 till 3 040 av 3063

Ämne: Posta blocketannonser (och liknande) i denna tråd

  1. #3021
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2005
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    7 836
    Medlem#
    8758
    Biluppgifter länkade till en rapport där det stod 2020-10-21 Florida 143,749 miles, dvs 23134 mil från regbes 2022-05-06. Det ser ut som en legitim US privat-import, men mätaren är bytt till en med km/h senaste månaden (gissningsvis en från skroten - syftet var antagligen delvis att få den att se mer standard ut, den annonserades ut tidigare under sommaren med US-mätare och 5000 högre pris).

    Men det är troligen mest en sliten bil, 210 hk 2.0T var den billigaste motorn den såldes med i USA 2009, V6:an var alternativet. Detta bör ha varit Saabs volymprodukt i Florida.
    9-5 2.3t SC 2005
    9-5 2.3t SC 2000, 60000+ mil
    9000 CSE 2.3T -93
    9000 CSE 2.3t -96

  2. #3022
    Steg 4 GlennBs avatar
    Reg.datum
    dec 2006
    Ort
    Norr om sthlm
    Inlägg
    4 360
    Medlem#
    12120
    Eller så ville man bara att mätaren ska vara bättre läsbar i den moderna delen av världen som kör SI-enheter.

    Jag har en USA-importerad bil 8inte saab dock) med milesmätare och det är HOPPLÖST att läsa på kmh-skalan och räkna om miles till km på vägmätaren hela tiden, hade jag en riktig km/h-mätare hade jag bytt direkt.

    2 användare gillar detta inlägg


    Nu: SAAB 9-5 Aero '07, SAAB 9-5 Aero SC '05, SAAB 9-5 2.0t '99 (Skrotas/säljs dessvärre trots återupplivandet.. ) ..Nu med Tech2.

    Då: SAAB 900 turbo '83, SAAB 9000i '92, SAAB 9000CDE 2.3t '96, SAAB 9-5 2.3t '01

  3. #3023
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2005
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    7 836
    Medlem#
    8758
    Man bör förstås kolla upp fronten, alla smällar leder ju inte till skrotning.
    9-5 2.3t SC 2005
    9-5 2.3t SC 2000, 60000+ mil
    9000 CSE 2.3T -93
    9000 CSE 2.3t -96

  4. #3024
    Sugmotor GRPs avatar
    Reg.datum
    jan 2015
    Inlägg
    77
    Medlem#
    -
    Citat Ursprungligen postat av Långmilare Visa inlägg
    Man bör förstås kolla upp fronten, alla smällar leder ju inte till skrotning.
    Huven ser lite öppen ut på FB med

    https://www.facebook.com/marketplace...a-2deeabd9b272
    9-3 SS 2.0t BioPower -08

  5. #3025
    Sugmotor
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    92
    Om ni tröttnat på krånglande avtagbara drag:

    https://www.blocket.se/annons/stockh...aero/103868593

  6. #3026
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2005
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    7 836
    Medlem#
    8758
    dragkrok-special_600.jpg

    Det är sådana där installationer som gör att jag är glad att vi har årlig kontrollbesiktning... (men den är inte besiktigad senaste 5 åren...)

    Den är inte registrerad med drag, och det skulle antagligen vara intressant att se vad som hände om man kom in på besiktningen med den där...

    1 användare gillar detta inlägg


    9-5 2.3t SC 2005
    9-5 2.3t SC 2000, 60000+ mil
    9000 CSE 2.3T -93
    9000 CSE 2.3t -96

  7. #3027
    Hur man kan sunka ner en bil så pass på 10 000 mil är otroligt.

    1 användare gillar detta inlägg



  8. #3028
    Steg 4 GlennBs avatar
    Reg.datum
    dec 2006
    Ort
    Norr om sthlm
    Inlägg
    4 360
    Medlem#
    12120
    Det som stör mej mest är att han först hyllar bilen som nåt jättehäftigt, och sen erkänner att han har gjort det absolutn värsta montaget av dragkrok jag sett någonsin.. och samtidigt sågat sönder bakplasten totalt ? ..ofattbart.

    1 användare gillar detta inlägg

    Vfr

    Nu: SAAB 9-5 Aero '07, SAAB 9-5 Aero SC '05, SAAB 9-5 2.0t '99 (Skrotas/säljs dessvärre trots återupplivandet.. ) ..Nu med Tech2.

    Då: SAAB 900 turbo '83, SAAB 9000i '92, SAAB 9000CDE 2.3t '96, SAAB 9-5 2.3t '01

  9. #3029
    Sugmotor
    Reg.datum
    dec 2018
    Inlägg
    11
    Medlem#
    -
    Han är nog mest ironisk i annonstexten, har sett bilen ett par gånger på Runmarö de senaste månaderna och den är väldigt sliten även om vissa förbättringsförsök har gjorts (lagade hundben)...

    Det är en typisk skärgårdsbil där funktion går före form och där många bilar används obesiktade / avställda / oförsäkrade. Runmarö är en ganska liten ö väster om Sandön / Sandhamn med endast grusvägar... Ingen bro eller bilfärja dit heller så man är ganska beroende av egen båt (därav anordningen på bilden).

  10. #3030

    1 användare gillar detta inlägg



  11. #3031
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    12 960
    https://www.blocket.se/annons/alvsbo...jekt/104758856
    Min gamla bil. Ja, toppen är bytt Anledningen var att den började läcka i ventilerna. Ingen spricka, har inte haft rasad kedja.
    Den är bra utrustad, jag monterade navin i den. Den har också en rätt finurlig lösning för att få till bluetooth-streaming till stereon som går via BuryX-handsfree. Full stereo och linjenivå, inget fusk
    Synd om den går till skroten

  12. #3032
    Steg 3
    Reg.datum
    aug 2009
    Inlägg
    3 505
    Tråkigt att Saab aldrig fick till något bra roskskydd. Undrar hur många ng9-3 som har skrotats p g a ruttna fjäderbenstorn? Min behöver en större insats på både motorbärram och bakaxel inom en inte alltför avlägsen framtid om det inte ska bli skroten inom gissningsvis 3-5 år. Jag har inte bestämt mig om det är värt att lägga den tiden på den bilen, troligen mycket tveksamt då det kanske blir skroten ändå p g a brist på någon väsentlig reservdel.
    9-3 Aero 2000, 9-3 Aero SS 2005, BMW R1100RS 1993, tidigare 9000 CDi 1989, 900i 1985, 96 V4 1972

  13. #3033
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    12 960
    Åja, så illa var det väl inte? Den där har ju gått långt, riktigt långt.
    Numer är det väl problem på rätt nya V90 att de har gravrost i balkarna redan efter något år.

  14. #3034
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2005
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    7 836
    Medlem#
    8758
    För ng9-3 så bör reservdelsbrist inte vara något akut problem närmaste åren, finns dessutom mycket att hämta för en spottstyver på skroten, bör fortsätta så rätt många år.

    På 9000 där de yngsta är 25 år så har det ännu inte blivit något stort problem med otillgängliga reservdelar, så länge det är standarddelarna och för senare bilar. Det problemen jag ser är Mark II-ABS:en. Så -92 och tidigare har lite problem när det gäller reservdelar för bromssystemet, gäller även bilar med TCS (dvs till -95, där spjällhusets potentiometrar dessutom också är lite av en slitdel och varianter för -95 har utgått). Sedan finns de en del saker som skiljer på bilar innan -95 (som motorerna upp till -93).

    Det större problemet är felsökning på bilarna innan Trionic (både för att diagnosen är svårare och att det finns mer saker som kan gå sönder), samt behovet av Tech2 för felsökning på bilar innan -96. Händelsevis har min -93 Trionic 5.2 - det ingick i kravlistan för inköp.

    Så det är ännu inget stort problem att ha en 9000 95-98 som bruksbil.

    3 användare gillar detta inlägg


    9-5 2.3t SC 2005
    9-5 2.3t SC 2000, 60000+ mil
    9000 CSE 2.3T -93
    9000 CSE 2.3t -96

  15. #3035
    Citat Ursprungligen postat av bollman Visa inlägg
    Åja, så illa var det väl inte? Den där har ju gått långt, riktigt långt.
    Numer är det väl problem på rätt nya V90 att de har gravrost i balkarna redan efter något år.
    De rostskyddas inte alls på Volvo längre, hela den avdelningen är nedlagd.

    Jobbade där innan man blev IT konsult
    Saab 9-5 2005 2.0T - 295HK/435nm
    5 växlad Manuell
    Projekttråd:
    http://forum.saabturboclub.com/showt...affe-till-9-5a

  16. #3036
    Låter som om det kommer stå lite V90 på skroten om några år...

    3 användare gillar detta inlägg



  17. #3037
    Helt original
    Reg.datum
    jun 2008
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    906
    När jag hörde mig för lite så har man hittills inga större problem med rost. Första V90 är ju från 2016 så det borde visat sig nu.

    Hur såg og 9-5 ut efter 6 år?


    Skickat från min iPhone med Tapatalk
    Saab 9-3 Vector 175hk/200hk 2008

  18. #3038
    Steg 3
    Reg.datum
    aug 2009
    Inlägg
    3 505
    Angående V90 så har ViBilägare skrivit mycket om den bilen. De har en V90 i sitt långteststall. Den ser väldigt trist ut undertill. De skrev en artikel där de jämförde V90 med motsvarande Tyska premiumbilar. Den artikeln är pinsam för Volvo. Pinsamt och väldigt tråkigt är också förfallet för Volvo från generationen S70/V70 runt år 2000 där de låg i topp v b rostskydd. Hade dagens S90 hållit den klassen på rostskydd så hade det nog stått en sån i mitt garage nu.

    - - - Uppdaterad - - -

    Citat Ursprungligen postat av bollman Visa inlägg
    Åja, så illa var det väl inte? Den där har ju gått långt, riktigt långt.
    Numer är det väl problem på rätt nya V90 att de har gravrost i balkarna redan efter något år.
    Det finns många 9000 och 9-5 som har gått mycket längre utan att fjädertornen har skickat dom till skroten. Jag vill hellre jämföra med sånt som funkar än V90.
    9-3 Aero 2000, 9-3 Aero SS 2005, BMW R1100RS 1993, tidigare 9000 CDi 1989, 900i 1985, 96 V4 1972

  19. #3039
    Växellådsspecialist Johan Hs avatar
    Reg.datum
    dec 2003
    Ort
    Borlänge
    Inlägg
    7 661
    Medlem#
    3183

    1 användare gillar detta inlägg


    Brumbilar(og9-5 Vector SS 2.3T & og9-5 Aero SC 2.3T & ng9-3 Aero SS 2.8T)
    Gröna Faran gjorde en gång i tiden - 11,15@218km/h strippen - 100-200km/h@5.816s gatan
    Att bygga växellådor är ren o skär njutning!

  20. #3040
    Steg 3
    Reg.datum
    apr 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 494
    Medlem#
    11937
    Frågan är om han verkligen är helt fel ute... Fina 9-5or kan ju betinga bortåt 50kkr idag och den här är osedvanligt lågmilad och har dessutom bara haft 1 ägare (på riktigt, inte bara enligt annonsen) sedan ny. Är den ohyggligt fin, ja, kanske kanske kan någon vilja hosta upp 100kkr för den.

    Det jag tycker inte framgår i annonsen är vad den har för utrustning. Inte nav, och inte taklucka, så mycket ser jag på bilderna. Men annat lullull? Är det "bara" en standard-aero utan så många fler kryss är den ju inte lika het som samlarobjekt.

Liknande ämnen

  1. Roliga mailsvar på blocketannonser
    Av cepehjulet i forum Off Topic
    Svar: 85
    Senaste inlägg: 2018-09-28, 08:36
  2. Diskutera Intercoolers i denna tråd !
    Av negative i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 64
    Senaste inlägg: 2008-11-16, 21:19
  3. TEST - av biltvätt i denna tråd !
    Av Brandten i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2007-05-29, 16:41

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •