EDL05H är MY2005. Fälgarna har fel inpressningsdjup (gamla 9-5 fälgar). Solid svart lack (170) är ofta repad och ser smutsig ut kort efter tvätt.
EDL05H är MY2005. Fälgarna har fel inpressningsdjup (gamla 9-5 fälgar). Solid svart lack (170) är ofta repad och ser smutsig ut kort efter tvätt.
Är xenon så viktigt på en bil som enbart kommer rulla de ljusa månaderna om året?(April-September).
Stolen kommer kosta en slant att fixa jag. Jag har kört ganska mycket grejor till Rundströms hantverksservice i Linköping.
Som är bland de bäst i branschen(?). Räkna med 5000kr skulle jag säga. Sen har man en förarstol i nyskick och övrigt inredning i sitt skick.
Kanske inte jätte snyggt men men.
Johan Brandt <-- Garaget.org
Projekttråd
STCS: #5254 SSK: #6777
SAAB 9000 T16 -91 SAAB 9-3 Griffin -12
Det mörkt även på sommaren, åtminstone i Skåne
Ja, nä, kanske inte, men skulle jag köpa mig en cabbe igen så skall den ha Xenon ifall den skulle behöva rulla de riktigt mörka månaderna. I Skåne går det lätt köra cabbe från april till oktober, och då blir det riktigt mörkt på kvällarna. Min Ampera har projektor-halogen och det är fan farligt dåligt lyse på den.
Jag måste ju fråga, vad är skillnaden på lhd och rhd BAKJLUS ? ..fram är ju skillnad givetvis men bak ? ..är det nåt med att dim och backljus är omkastade ?
Nu: SAAB 9-5 Aero '07, SAAB 9-5 Aero SC '05, SAAB 9-5 2.0t '99 (Skrotas/säljs dessvärre trots återupplivandet.. ) ..Nu med Tech2.
Då: SAAB 900 turbo '83, SAAB 9000i '92, SAAB 9000CDE 2.3t '96, SAAB 9-5 2.3t '01
Det brukar vara så, ja, med omkastade dim och backljus. Jag har aldrig sett ngn RHD SAAB så jag är inte säker, men andra bilar är så.
9³ SS -05, Steg 4 Biopower. Såld.
Projekttråd: Hot Chilli Project
Om jag inte minns helt fel finns det uttag för dimljuslampa i båda lamporna bak, bara att byta sida på själva glödlampan.
Vanlig rapport om fel" på ng9-5 är att ena backljuset är trasigt, men det är bara ett, men på olika sida på LHD/RHD och en "blindlampa" på andra sidan.
För 9-3 så anger WIS att det är samma baklyktor för LHD och RHD, men att man ska ta bort dimbakljusglödlampan på "fel" sida, och det är backljus på båda sidor, vilket då inte är fallet med ng9-5.
En undran är dock varför man snålade in ena backljuset på ng9-5, om man tittar i WIS ser det ju ut att vara byggt för att kunna ha backljus i båda.
9-5 2.3t SC 2005
9-5 2.3t SC 2000, 60000+ mil
9000 CSE 2.3T -93
9000 CSE 2.3t -96
Japp, det är det, men det sitter bara LED på ena sidan, men på olika sidor om det är LHD eller RHD. Därav att det är väldigt poppis att köpa en bakljuset från UK för att få backljus i båda.
https://www.blocket.se/annons/osterg...60hk/103387596
Är de något ja missat med priset på denna ??
Skickat från min SM-G998B via Tapatalk
9-3 OG Montecarlo*9-5 -07,2,3t Biopower
Den har ökat ca 100% i pris på knappt 2 månader?
Lite högt pris för en 07:a?
Ha det gött, Sven
VVFB (Våga vägra facebook)
99 Turbo 1980, 900 Aero 1984, 9000 A50 2,0t 1997, 9000 A50 225 1998, 9000 A50 225 1998, 9000 A50 225 1998, 9000 Classic 2,3t 1998, 9-3 SC 1,8t 2007
Den har ju 4 år yngre olja nu...
Serviceboken visar på 3-4 år mellan de tre senaste servicarna (och jag ser inget som tyder på ny motor på den...)
9-5 2.3t SC 2005
9-5 2.3t SC 2000, 60000+ mil
9000 CSE 2.3T -93
9000 CSE 2.3t -96
Bilen NMR543 bytte ägare fyra (4!) gånger under juli månad. Det tillsammans med ett nu dubbelt så högt begärt pris som då är knappast något positivt...
How to become immortal: Read this signature tomorrow and follow its advice.
https://www.blocket.se/annons/gavleb..._fin/103567176
Inte så lite sugen man blir... nån som vill köra ng9-5?
Drömmer om att ha 5 st entuiastbilar.
1 st viggencab, 1 st 9000 Aero, 1 st 9-5 Aero
2 st og900 cab
Vad tror ni om den här?
https://www.blocket.se/annons/vaster...10hk/103608323
Såvitt jag kan se har den inte varit skrotmärkt i USA. Den är nog faktiskt ok!
Dålig passform på motorhuven alternativt är den öppen? Syns främst om man tittar på gapet vid höger och vänster strålkastare.