https://www.blocket.se/annons/jamtla...tomat/98623829
Någon som känner till bakgrundshistorien på denna Aero? Den ser onekligen fin ut på bilderna!!
https://www.blocket.se/annons/jamtla...tomat/98623829
Någon som känner till bakgrundshistorien på denna Aero? Den ser onekligen fin ut på bilderna!!
2008 SAAB 9-5 Vector 2.3t BioPower - TorqueUP - TorqueMAX Steg1 243 HK / 367 Nm
I juni var den till salu på Blocket för 20’, i juli var den till salu igen för 47’ av nästa ägare, och nu tredje ägaren på ett halvår och till salu för 55’
Det kanske är läge att sälja en av bilarna!
Med tanke på den prisutvecklingen! Hehe
Brumbilar(og9-5 Vector SS 2.3T & og9-5 Aero SC 2.3T & ng9-3 Aero SS 2.8T)
Gröna Faran gjorde en gång i tiden - 11,15@218km/h strippen - 100-200km/h@5.816s gatan
Att bygga växellådor är ren o skär njutning!
Tänkte samma
Har med hjälp av en god vän fått lite mer info på benen, gällande den silvriga Aeron. Maskinellt går den bra, men hundbenen har sina sedvanliga angrepp på båda sidor. På höger sida är det dessutom en rejäl horisontell bula, vilket man kommer behöva åtgärda i samma veva som man åtgärdar resten av hundbenet. Tråkigt nog. Sen är dämparna / fjädrarna slut bak, då bakhjulen har en fin camber. Bussningarna i bakvagnen behöver bytas samtidigt. Potentiellt behöver bussningarna i subframen bytas även de, och sen måste en hjulinställning göras då bilen drar snett vid gas/broms. Små rostangrepp på dörrar och baklucka.
Är det bara jag (som verkligen är på jakt efter en riktigt, riktigt fin Aero) som börjar ledsna på att många istället för att byta ut bussningar och chassi, istället säljer bilen? Hittills har jag inte hittat en enda Aero med dessa brister åtgärdade... Man kan ju fråga sig vad en sådan bil skulle gå på - om man ser till priserna (i förhållande till skicket) på de Aero som ligger ute på blocket idag.
2008 SAAB 9-5 Vector 2.3t BioPower - TorqueUP - TorqueMAX Steg1 243 HK / 367 Nm
Måste du ha just en aero eller en Griffin med aero setup?
Det måste absolut inte vara en Aero. En fin Griffin SC med 2,3t och helst med manuell låda (jag ser inte automat som en "fördel" värd att betala mer för) hade gått bra det med, så länge den har stora stereopaketet, vinge, backsensorer och halv- eller helläder i klädseln samt facelift 06- och framåt. Jag har lagt upp en sökannons i forumet, men den har sjunkit ner nu varvid jag misstänker att den inte ens syns ordentligt.
2008 SAAB 9-5 Vector 2.3t BioPower - TorqueUP - TorqueMAX Steg1 243 HK / 367 Nm
Ah du e ute efter en kombi. Ok.
https://bilwebauctions.se/finalaukti...aero-20t-50660
Om den nu varit entusiastbil. Varför har man då inte underhållit den som en entusiastbil?
Bytt emblem, bytt växelspaksknoppen. Åtminstone inför försäljning?
ja det kan man faktiskt undra
"fel" olja vid servicar
många ombesiktningar
"fel" avgassystem ( dock lite svårt o få tag på original Aero/Viggen system i dag)
dekaltrimmad
men visst finns den som årsmodell 2003 med?
min Aero Cab är iallafall en 2003
9-3 -03 2,0 Cab.
9-3 -08 SC Tid Utbytt till en V60 R-Design -15 D4 Polestar
''Kvalitet är när kunderna kommer tillbaka, men inte produkterna.''
Ingen synlig rost på de vanliga ställena. En av de finaste jag har sett på länge. Hade jag inte haft fullt i garaget så hade jag slagit till direkt.
9-3 Aero 2000, 9-3 Aero SS 2005, BMW R1100RS 1993, tidigare 9000 CDi 1989, 900i 1985, 96 V4 1972
Börjar bli skumögd av för mycket förtäring och en lång arbetsvecka. Huvlåsfjädern är röd, spår efter om/bättringslack. Apelsinskal bakom höger framhjul, kan ev vara optiskt fenomen. Apelsinskal längst bak, synvilla? Lite häng på bakre kofångaren, kan ev bero på att fästena på sidorna bakom kofångaren rostar sönder. Med tanke på ålder och miltal så ser den för bra ut för att det ska vara sant. Kanske möjligt om man kommer tillräckligt långt norrut? Har verkligen ingen aning om det, har aldrig upplevt en vinter utan salthelvetet i och ikring fjollträsk.
9-3 Aero 2000, 9-3 Aero SS 2005, BMW R1100RS 1993, tidigare 9000 CDi 1989, 900i 1985, 96 V4 1972
Jag skulle polerat och lackskyddat samt en motortvätt innan försäljning, även som skrevs längre upp....växelspaksknopp och emblem. Men överlag såg den skaplig ut i karossen?
Vart lite fundersam hur skitig reservhjulsbaljan är....även lite vatten ovanför baljan under mattan?
1x Saab 9-3 Vector 2,0t SC -08 & Citroen c1 -09
Kan mycket väl vara rosthål i hjulhuset bakom tankpåfyllningsröret.
9000 A50 2.0t -97 bruksbilen
9000 CSE 2.3T -95 pysselbilen
9000 -85 projektet som spelar död
https://www.copart.fi/lot/50136213
Krockad 9-3 TTid (Aero?) i Finland för ganska små pengar.
Frågan är om den är möjlig att reparera i Sverige för småpengar?
Jag skickade länken till en bekant i Finland. Han svarade att det finns något villkor för att registrera bilen igen eftersom den är skadad så att krocksäkerheten är påverkad. Detta kan innebära att bilen måste repareras av en "officiell" Saabverkstad. Inte säker på detta men det var hans tolkning. Kanske annorlunda i Sverige. Vad kostar transporten till Sverige?
Senast redigerat av TCarlsson den 2021-12-10 klockan 20:07. Anledning: tavfel
9-3 Aero 2000, 9-3 Aero SS 2005, BMW R1100RS 1993, tidigare 9000 CDi 1989, 900i 1985, 96 V4 1972
Om nån behöver halogen strålkastare till 9-5 med första faceliften, liger på 200 för paret nu, saknar övre fästet på höger
https://www.tradera.com/item/343450/...stare-saab-9-5
Senast redigerat av roffe84 den 2021-12-13 klockan 19:06.
DevOps specialist, Tech2, CombiAdapter, BDM, T5/T7/T8/ME9.6 handskar, livemap kablar NG900/OG9-3, HeRmAN kabel
Brukisen Doris NG900 SE -97 2.0t, eget steg 2 ~240hk/380nm. Scarab Green
Projektet Bosse OG9-5 -04 2.3T Kombi, Maptun Steg 4(EU0D) 315hk/450nm. Graphite Green Pearl
https://www.blocket.se/annons/alvsbo...skinn/98785374
56 000 mil.
Imponerande. Och jag som tycker min gått ganska långt med 33K.
5600mil/år, inte dåligt.
Nu: SAAB 9-5 Aero '07, SAAB 9-5 Aero SC '05, SAAB 9-5 2.0t '99 (Skrotas/säljs dessvärre trots återupplivandet.. ) ..Nu med Tech2.
Då: SAAB 900 turbo '83, SAAB 9000i '92, SAAB 9000CDE 2.3t '96, SAAB 9-5 2.3t '01
https://www.car.info/en-se/license-plate/S/MRD692
20K mellan 2013 och 2014 Redan för 3 år sedan hade den passerat 52K .. 3 ägare
/arne 2226
95 2.3t SC bio -08|95 2.0t|9-3 2.0t-99|9-3 2.0t-00|Brenderup LV1000B|Säker H -72
Tidigare: 95 2.3t bio -07|V40 T4 |9000 CSE 2.3t|9000 CS 2.0i |95 2.0t |9000 CDE 2.3i |900S | Granada Combi |Granada Coupe 2.6 |99 dubbelförgasare |99 dubbelförgasare