https://sodtech.se/produkt/saab-99-g...noverad-motor/
Huj, undras vad den kommer gå för. 99GLi var min första SAAB, silver och eftermonterad glaslucka
https://www.garaget.org/?car=181100
https://sodtech.se/produkt/saab-99-g...noverad-motor/
Huj, undras vad den kommer gå för. 99GLi var min första SAAB, silver och eftermonterad glaslucka
https://www.garaget.org/?car=181100
http://www.blocket.se/vi/96536110.htm
Denna ligger inte länge på blocket
https://www.blocket.se/annons/soderm...60hk_/95611643
Skall kika på denna i morgon. Priset är väl galet men vad tycker ni att den borde gå för, rent generellt?
Skruffel, med tanke begärt pris (48 tkr) på den fina 2006 9-5 SC Aero 12800 mil i Partille borde inte den slitna EFN344 betinga ett högre pris. Dock tror jag inte att du kan pruta 25 tkr = skippa resan till E-tuna.
Fantastiskt vad tid kan läka sår. Från skick som reservdelsbil för 10k för någon månad sedan till nu en välskött bil. Visst är priset hanterbart, men man vill se hur dom löst det med rostiga skärmkanter exempelvis.
https://www.blocket.se/annons/alvsbo...agare/95615053
Drömmer om att ha 5 st entuiastbilar.
1 st viggencab, 1 st 9000 Aero, 1 st 9-5 Aero
2 st og900 cab
Haha, trist att jag inte såg detta tidigare i morse! Var på plats 09:10 (alltså 10 min efter att de öppnade) och gjorde en genuin kontroll av EFN344 / EFN 344.
Generellt sett hittade jag inte så många bucklor, annat än bakom dörren på karossen ovanför höger hjulhus, och vänster framskärm. Höger framdörr / framskärm har man gissningsvis bytt ut eller varit framme och meckat med, då passformen mellan framdörr och framskärm var horribel! Sedan var det givetvis flertalet repor och allehanda skavanker på kaross och lack - samt rost på insidan av höger hundben, genomgående längs med insidan av bakluckan, och lackbubblor i framkant under motorhuven.
Kofångaren bak behöver slipas och lackas om, på grund av flertalet djupa jack i plasten. Efter att ha hissat upp bilen på lyft, så kunde jag konstatera att stötdämparen vänster bak läcker och behöver bytas ut - med allt vad det nu innebär. Gissningsvis byter man då även fjädern, eftersom bilen såg ut att niga något lägre vänster bak, jämfört med höger bak. Flexröret var dessutom trasigt, och avgassystemet var utbytt till ett ”ju mer det väsnas, desto bättre”. Självklart även en läckande ventilkåpa, och dessutom ett större läckage från kopplingen / växellåda… Listan kan göras LÅNG. Och jag provkörde inte ens bilen, så jag kan inte svara på hur kamkedjan är. Dock noterade jag att motorn lät något ofantligt när bilförsäljaren körde upp bilen på liften.
Jag bjöd 49, och då blev bilhandlaren förbannad och gick in på sitt kontor och slängde igen dörren, muttrandes något (säkerligen jättetrevligt) på ett för mig främmande språk…
Måste säga att det är väldigt märkligt att bilen är i så pass dåligt skick, när den tidigare ägaren (från 2014 - 2020) låtit frugan köra bilen under alla år. Dock finner jag detta ytterst märkligt, då frugan ytterst tveksamt byter original avgas till ett brölande dito, programmerar bort halvljus på läge "0" (vilket måste göras med Tech2) samt målar bromsok i silver, och därutöver byter ut original p-ljus fram, mot LED i kall färg. Jag kan näst intill ta gift på att bilen istället har brukats av mannens gas-glade son, som vid något tillfälle slutat bry sig om bilen - varvid problemen kommit på löpande band.
EDIT: Var hittar du bilen i Partille? Hittar den inte på blocket?!
EDIT2: Har sett den i Partille nu, men den faller pga att jag helst vill ha en manuell låda.
EDIT 3: Jag har uppdaterat inlägget med fler reflektioner, nu när jag är hemma igen. Utan någon Aero.
Senast redigerat av Skruffel den 2021-05-12 klockan 15:27. Anledning: Tillägg
Kamkedjan är oxå dålig på den
Jag bor i e-tuna. Ni har rätt allihop, så mkt bilbåg här
https://www.car.info/sv-se/license-plate/S/UYB473
där ser man också att det är minst 6 ägare fast det sod 1 ägare i annonsen...
9-3 -03 2,0 Cab.
9-3 -08 SC Tid Utbytt till en V60 R-Design -15 D4 Polestar
''Kvalitet är när kunderna kommer tillbaka, men inte produkterna.''
Mja, de första är ju bilfirmor, men tre ägare har den ju haft iaf, den som köpte dne ny 2006, den som köpte den 2020 och den som köpte den 2021.
Nu: SAAB 9-5 Aero '07, SAAB 9-5 Aero SC '05, SAAB 9-5 2.0t '99 (Skrotas/säljs dessvärre trots återupplivandet.. ) ..Nu med Tech2.
Då: SAAB 900 turbo '83, SAAB 9000i '92, SAAB 9000CDE 2.3t '96, SAAB 9-5 2.3t '01
Hade varit roligt och haft bilder och jämfört mellan de olika blocketannonserna för att se skillnaden.
https://www.blocket.se/annons/gotebo...iolet/95645717
En cab 07a. Faceliftad. Med USA framlysen.
En Strömstad cab? Inget regnr.
Cabtyget såg inte så roligt ut?
Du får nog lägga på en till eftersom bilen togs i trafik redan 2004 av dåvarande ägare.
- - - Uppdaterad - - -
Det är iaf garanterat en importcab eftersom regnr börjar på Y - den nummerserien släpptes inte förrän 2017, så bilen blev sannolikt inregistrerad i Sverige då.
1x Saab 9-3 Vector 2,0t SC -08 & Citroen c1 -09
bluff å båg. Trist
Saab 9-5 05, Saab 9-5 07, Saab 9-3 02, Ford Escort Cabbe -88, trädgårdstraktor å ett antal gräsklippare samt en hustru :-)
Bra detektivarbete. Nu upplagd i skrot-tråden.
https://auktion.kronofogden.se/auk/w.object?inC=KFM&inA=20210505_0842&inO=2>
Relativt välutrustad 9-5a för skitpengar.
Den har körförbud pga 2:or, och man kan gissa att underhållet är eftersatt eftersom ägaren uppenbarligen haft penningproblem.
9-5 2.3t SC 2005
9-5 2.3t SC 2000, 60000+ mil
9000 CSE 2.3T -93
9000 CSE 2.3t -96