Fast, det är bara en av alla annonserna, den för 14900 som anger 33000 mil, de andra har lägre miltal?
Fast, det är bara en av alla annonserna, den för 14900 som anger 33000 mil, de andra har lägre miltal?
fast besiktning 2015 och besiktning 2016 diffar 13kmil åt fel håll...
i övrigt så är skillnaderna "bara" i annonser och det kan ju bli fel, för besiktningen gör väl inte fel?
9-3 -03 2,0 Cab.
9-3 -08 SC Tid Utbytt till en V60 R-Design -15 D4 Polestar
''Kvalitet är när kunderna kommer tillbaka, men inte produkterna.''
Jag hade ju inte rört den bilen med en tång, den har gått 33K...Kapade fjädrar m.m
Ägdes av en snubbe i skövde som postar aktivt på facebook
Angående DDO221 : Mellan besiktningarna 2015 och 2016 sjönk mätarställningen från 26300 till 13600 mil. I nästkommande blocketannons (maj 2017, se screenshot nedan) sägs det uttryckligen att "instrumenthus är bytt till 2.3T då laddluft finns" efter en längre text om alla trimåtgärder som vidtagits. Det känns väldigt mycket som att säljaren försöker hålla ryggen fri angående den manipulerade mätarställningen utan att upplysa köparen om saken...
Men det är uppenbart att bilen gått minst 13000 mil mer än vad mätarställningen säger.
3.jpg
Senast redigerat av jellybear den 2020-10-30 klockan 12:34.
Nån som är sugen på att byta topplockspacking(ar?)
Hyggligt utrustad, kan det va BLS stolar? Ser inte ut som vanliga helskinn.
Griffin front m.m.
https://www.blocket.se/annons/skane/...bjekt/92794157
Den gick fort den.
Nope, tyvärr inte
https://www.facebook.com/marketplace...62523640437913
En buckla på vänster bakflygel man måste leva med, men den som vill ha en billigt-billigt 9-5 aero SC som brukis kanske tycker det är intressant. 3500 för bilen och sedan byte av avlastningsventil om man ska tro annonsen....
En og900 Aero Pearlwhite!!
Lär inte gå billigt.
https://bilwebauctions.se/finalaukti...-turbo-16-2706
Wow!!! Minst 300kkr gissar jag på...
rost i dörrarna...
Bruksbilen 9-5 2.3t SE SC -04.
Rost lite varstans, det finns nog betydligt mer rost än det som syns på bilderna. Det var ganska dålig passform på både plast och annat på de där bilarna. Varför skulle någon vilja betala 300k för en sådan? Det är ingen gammal Porsche.
9-3 Aero 2000, 9-3 Aero SS 2005, BMW R1100RS 1993, tidigare 9000 CDi 1989, 900i 1985, 96 V4 1972
Proveniens, ovanlighet, extremt eftertraktad modell, osv, osv. Jag har svårt att tro att den skulle gå för så lågt som 150-170000 som de bedömer det.
150kkr nu, 4dagar kvar.
Det här var en drömbil som jag aldrig fick råd med då det begav sig.
Hade jag haft ordentlig (!) plånbok, plats att stå, tid att meka, hade jag lagt ett bud.
Prisbilden vågar jag mig inte på men jag hade en kollega som renoverade en liknande "klassiker" av ett annat märke.
Efter inköpet plockades bilen ner i beståndsdelar. Chassiet åtgärdades, blästrades och skickades till en lackerare
för att grundlackera. Därefter till en annan lackerare för att få till ytfinishen. Orginalkrymplack beställdes till I-brädan.
Sätena fick nytt läder uppsytt i orginalfärg. Motorn demonterades och renoverades. Allt glasblästrades med nya bultar
osv. Renoveringskostnaden var större än inköpskostnaden och det tog ett tag. Jag fick åka med en tur när den var färdig.
Jag kikade på auktionsbilderna och mindes hur det var på den tiden. Det var som att bläddra i en tidskapsel...
fd. STCS 262
99GL, 900EMS, 2 x 900 T8, 2 x 9000 T16, NG 900T, 9-5 2.3t, 9-5 Aero, 9-5 3.0 V6 + diverse annat.
Ibland är det bäst att låta drömmar förbli drömmar. Min drömbild av 900 Aero var mer positiv innan jag tittade på bilderna av den som nu säljs. Den 900i 1985 som jag ägde var bara ca 5 år när jag bytte den mot en 9000i men rosten kröp redan i dörrarna. Passform och finish lämnade mycket i övrigt att önska. För att utrusta og900 med AC så offrades det fina kupéluftfiltret vilket syns på två av bilderna i annonsen. Inte premium med sådana fusklösningar.
9-3 Aero 2000, 9-3 Aero SS 2005, BMW R1100RS 1993, tidigare 9000 CDi 1989, 900i 1985, 96 V4 1972
Inte många pärlemovita niohundror som i sin försäljningsfilm haft museiintendent Peter Bäckström bakom ratten.
(Bilen syns i någon sekund i detta ORIO-klipp, där det av någon anledning felaktigt påstås att Peter kallas Mr Saab i Trollhättan. I Trollhättan och i övriga världen så är Mr Saab Erik Carlsson. https://youtu.be/DirYFbBY7t8?t=221 )
Vad gäller rost så gissar jag helt vilt att av de cirka 30 tillverkade pärlemovita så finns det bara en som inte har någon rost. https://www.garaget.org/?car=114194
How to become immortal: Read this signature tomorrow and follow its advice.
Man får konstatera att våra Saabar knappast längre är några sk svenssonbilar. När tom ng9-3 anses passa in här.Ursprungligen postat av Bilweb Auctions AB hemsida
I denna kategori bilar gäller inte de vanliga kriterierna vid värderingen. Bruksvärdet är oftast av underordnad betydelse.Jo, sådana här "lite udda" bilar är egentligen endast speciella för att de är unika. Ibland är bara färgen unik. Men de har ingen bruksbilsmarknad utan bara en väldigt liten (samlar)marknad. Men många gånger är utbudet så litet att det i princip är obefintligt. Kanske en bil till salu vart 5e år och bara 10 seriösa spekulanter, varav 2-3 har gott om pengar att spendera.
Huruvida de mörka kjolarna höjer eller sänker värdet beror antagligen på vilken av dessa spekulanter man intervjuar. Så jag trodde inte heller 170000 räcker. Antagligen en miljöskada. När detta skrivs ligger budet på 205000kr.
saab-900-aero-13172-16057110423.jpg
För en normal, dvs "icke-Saab-tokig" person är det antagligen ganska ointressant om en Saab är ljusvit eller mörkvit. De ser ingen skillnad och bryr sig inte heller. De skulle inte ta emot denna bil om de så fick den gratis.
Medan den Saabintresserade "förståsigpåaren" anser denna färgskillnad väldigt viktig. Om man undantar samlare, som alltid skall ha det som är sällsynt. Så finns de vanliga Saabentusiasterna som vill ha en eller annan Saab att bruka eller finåka i. Någon av dessa tycker antagligen att just färgen PearlWhite är snyggast. Och så är en sådan till salu efter många års väntan...
Den normale Saabentusiasten kan efter grundligt underarbete tänka sig att lacka om sin favvisbil i sin favvisfärg, och vips finns det en bil till med den sällsynta PearlWhite färgen. Fast det duger inte för en riktig samlare då gäller bara originallack! Sånt höjer priserna.
Kom ihåg denna röda 9-3 Aero cab 2004 med automat och grå interiör
saab-9-3-aero-cabriolet-12938-15994855491.jpg
Den är 20år nyare och vekar inte så speciell kanske, tros det gick den för 175000kr. Det är första årsmodellen tillverkad i Österrike och så finns det faktiskt bara 3st med denna spec i Sverige!
Annars finns ju alltid en 1994 Aero som kompromiss.
saab-9000-aero-13173-16057111611.jpg
Denna Saab 9000 CS Aero Turbo 16 - 1993 med glastaklucka har oxo en skaplig proviniens och verkar vara i bra skick med "få" mil. Skall bli spännande om hur den hamnar prismässigt jämfört med de andra.
§9974§90081§900086§9503†9502§9502*900095*9304*9509*9509CarbonGrey,CosmicBlue,LaserRed,LeMansBlå,Odoardogrå,Silver,Svart,WhiteAero4Arc2Biopower3Griffin2CC2Turbo2Vector2