Har du sett revan vid förarsätet? Ska du köpa en bil för de priset så köp av en privatperson å inte firma...Du får inga garantier från en firma under 30K
Har du sett revan vid förarsätet? Ska du köpa en bil för de priset så köp av en privatperson å inte firma...Du får inga garantier från en firma under 30K
Senast redigerat av amazinjoey den 2020-06-23 klockan 12:57. Anledning: Ingen idé att citera hela texten när inlägget kommer direkt efter det som citeras
Nej jag ser faktiskt ingen reva i dörren. Om det inte är det som syns strax under backspegeln du menar.
9-3 Aero V6 - 06, 9-5 Aero - 05, 9-3 Vector - 04
Kolla förarsätet...
Ja där ja. Var 100 på att det stod "dörren"
9-3 Aero V6 - 06, 9-5 Aero - 05, 9-3 Vector - 04
Turligen är det ju en halvskinnstol så det finns gott om dem på skrotarna.
Av besiktningshistoriken att döma drar ju iaf jag öronen åt mig...
2016: 2 efterkontroller
2017: 1 efterkontroll
2018: 1 efterkontroll
2019: 1 efterkontroll
Och det trots färre än 1000 mil per år. Jag tycker det luktar "tidigare ägare som bara underhåller det som besiktningen kräver", vilket talar för att det finns ett uppdämt servicebehov.
Så kan det säkert vara. Dock tror jag att de som byter saker på en gammal bil i förebyggande syfte är ganska lätträknade.
9-3 Aero V6 - 06, 9-5 Aero - 05, 9-3 Vector - 04
https://www.blocket.se/annons/stockh...ector/90581986
Inget speciellt egentligen. Men kul att man försöker sälja bilen.
Efter det där utlåtandet på verkstad, och särskilt i Stockholmsområdet.
Så skickar väl 9 av 10 ägare bilen direkt till skrot.
Ja då blir jag klart mer sugen på https://www.blocket.se/annons/stockh..._aero/90506053. Den låg ute för 8500 för någon vecka sedan, kan tänka mig att de kan gå ännu lägre bara för att få bli av med den.
Jag fick regnummer av säljaren, om någon här vill ha det så PMa.
9-5 Aero SC MY05 steg 3
Bilen Glader länkar till heter UJF034 ifall någon är intresserad, samma ägare i 11 år (!)
Bollman, är den vita 9-5 SC Aeron en av de absolut sista MY2001?
Den vita är nummer 55346, den sista i Sverige är 60685. Den vita är tillverkad 200105 och den sista 200107.
Fast den sista är ju ingen Aero då utan en snik-2.0t.
Nu blev man sugen pÃ¥ att byta upp sig.. í ¾íµ°
https://www.blocket.se/annons/stockh...lader/90592462
Är det någon har provat att trimma dom här ordentligt än? Finns väl en del 9-3 Griffins med A20 motor/B207-A20 "hybrider" som åker närmare 500hk med original innanmäte. Men NG9-5 styrsystemet kanske inte är kompetent nog?
- - - Uppdaterad - - -
Nu blev man sugen på att byta upp sig..
Snacka med mackan! Han har koll men gen 3 blocken klarar ju 500+mm
Svagheten på dessa är ju kamkedjan så budgeterat för de.
Senast redigerat av Moderator den 2020-06-25 klockan 12:49. Anledning: Ingen idé att citera hela texten när inlägget kommer direkt efter det som citeras
Jo, var just Mackan jag tänkte på. Sjuka siffror han lyckas lura ur dom där motorerna.
Sjukt dålig kvalitet på kamkedjedrivningen i de där.
För det första var det ju en extremt snålt utrustad Aero, inte ens LDW-kamera som de flesta Vector har! Den har heller inte eLSD på XWDn.
Jag är väl lite skadad kanske, men min slit-å-släng-ng9-5 är i mitt tycke bättre utrustad än den där.
Sen har den 2 saker som kräver underhåll och kan orsaka de dyraste reparationerna: A20 och XWD.
Kamkedjan i de där håller sällan över 20000 mil, vilket iofs är bättre än A28 där den sällan håller över 10000 mil.
Lägg därtill en bil som kanske aldrig fått XWD-service och du har en rejäl räkning att se fram emot första gången du tar den till en seriös verkstad...
Tja, den som har en uppsättning däck liggande och en helg över så är det ju en smidigt sätt att få en billig pendlarbil. Turbon lär ju vara hel för det är en B235L med Td04
Ja, det är få bilar där däck, bromsar och lampor inte slits.
Snarare ekonomiskt vansinne att skrota den om de enda problem den har är de som står på lappen. Det enda som inte är slitdelar är troligen orsaken till ljusregleringsproblemet, ev strålkastarglaset och bältesrullen (om nu diagnosen är rätt, min misstanke är att det har med något fix för den så ofta trasiga plastbiten i bältesupprullningen vid nackstödet som kostar 150:- ny).
9-5 2.3t SC 2005
9-5 2.3t SC 2000, 60000+ mil
9000 CSE 2.3T -93
9000 CSE 2.3t -96
Jag vill tipsa om en annons på Blocket: Saab 9-5 Aero SportSedan 2.3 Turbo Aero https://www.blocket.se/vi/91590899.htm
Denna ser väl vettig ut?
9-3 Aero V6 - 06, 9-5 Aero - 05, 9-3 Vector - 04