Brumbilar(og9-5 Vector SS 2.3T & og9-5 Aero SC 2.3T & Volvo S60 T8 Polestar)
Gröna Faran gjorde en gång i tiden - 11,15@218km/h strippen - 100-200km/h@5.816s gatan
Att bygga växellådor är ren o skär njutning!
KWY131 ser ut att vara en fin bil. Finns ytterst få B284L med mindre miltal. Vad väntar du på Gyllis?
Då dessa årsm oftast har dålig kamkedja och ofta byts ut vid ca 12000mil så fråga jag om kedjan var bytt och fick svar ja och då fråga jag vart och han skrev på vår verkstad. Om den nu blivit bytt så hade dom garanterat skrivit detta i annonsen.
Saabförsäljning i Eskilstuna.... inte bästa stället att hitta fina bilar...
Brumbilar(og9-5 Vector SS 2.3T & og9-5 Aero SC 2.3T & Volvo S60 T8 Polestar)
Gröna Faran gjorde en gång i tiden - 11,15@218km/h strippen - 100-200km/h@5.816s gatan
Att bygga växellådor är ren o skär njutning!
VVFB (Våga vägra facebook)
99 Turbo 1980, 900 Aero 1984, 9000 A50 2,0t 1997, 9000 A50 225 1998, 9000 A50 225 1998, 9000 A50 225 1998, 9000 Classic 2,3t 1998, 9-3 SC 1,8t 2007
Sven: när du skriver 10000kr så ringer en klocka och om jag minns rätt så var det att kedjan var tvunget att bytas
Hade bilfirman legat i en annan stad samt vetat att den var seriös då hade jag åkt och tittat.
Brumbilar(og9-5 Vector SS 2.3T & og9-5 Aero SC 2.3T & Volvo S60 T8 Polestar)
Gröna Faran gjorde en gång i tiden - 11,15@218km/h strippen - 100-200km/h@5.816s gatan
Att bygga växellådor är ren o skär njutning!
Är inne på att sälja min v70 R-Design och återgå till Saab.
Har haft ögonen på dessa 2 bilar:
https://www.blocket.se/annons/soderm...180hk/87652720 , Skatt 2823:-
och
https://www.blocket.se/annons/soderm...tomat/89072833 , Skatt1328:-
Vad tror ni om denna? Och sen byta till Aerofront och ratt osv. Eller är de värt att ha is i magen och faktiskt invänta en faktisk Aero?
Är inte i jättestort behov av diesel då jag inte pendlar något. Vilken hade ni föredragit och varför?
Någon som har erfarenhet av företaget W-Bilar?
Skall du ha diesel så skall du undvika manuella, eller vara säker på att kopplingen är bytt. Dessa bilar har dubbelmassesvänghjul som gärna slits ut strax under 20k mil. Dyrt som f** att byta eftersom man får byta alltihopa.
Den BioPower du länkar till verkar ha trasiga fjädrar runt om man undrar vad mer de pillat på.
Om du hittar en Aero-front till vettig peng så skulle jag mena att det är bättre köpa en "icke-Aero" och sätta fronten på, för oftast betalar man alldeles för mycket för Aero-märket på bakluckan. Fast det är väl som någon här på forumet skrev en gång i tiden: En Aero är en Aero är en Aero
Du skriver invänta på Aero. Vilken årsm av Aero och med vilken motor? Och som tidigare nämnts EJ bil ifrån Eskilstuna
Okej tack för info! Då glömmer jag nog dieseln
Biopowern ja, han skriver sänkningssats, men får kolla om Orginal följer med i så fall.
Ja de är lite så jag tänker, absolut Aero är en Aero men dåligt utbud av dem för tillfället så funderar därför på en välutrustad Vector och sen byta fronten för jag bara älskar Aeros
Vill ha faceliften, från 08 va? Någon speciell motor du föredrar? har bara precis börjat plugga på om Saab så hoppas ni inte känner att ni pratar med planta, haha xD
Nån som försöker vara lite "raceig" och ha en tygögla i bogseröglan?
Så är det nog. Varför i hela fridens namn vill man ha det på annonsbilden till en familjebil???
På en racebil hade det ju varit en helt annat sak.
9³ SS -05, Steg 4 Biopower. Såld.
Projekttråd: Hot Chilli Project
https://www.blocket.se/annons/alvsbo...power/89192611
Nu vet jag inte vad du har för budget. Men detta ser ut att vara en fin aero med bra utrustning.
Den är absolut intressant! Bara drygt en timme från mig med, istället för typ 6 timmar till Eskilstuna ... Tack för tipset!
Tidigare: Golf III VR6-92 (180hk), Saab OG9-3 2.0T SS-98 (320hk), Saab 9-5 SC 2.3T-07 (175hk)
Nuvarande: Volvo V70 R-Design 2.5FT-11 (231hk), Saab 9-3 SC 2.0T-10 (175hk) Saab NG9-3 SS-03 (175hk)
Framtid: Sälja V70 och köpa en Saab 9-3 SC Vector/Aero-10ish