Vad tror ni om denna?
https://www.blocket.se/annons/vaster...250hk/87341620
Inte mycket info...
Vad tror ni om denna?
https://www.blocket.se/annons/vaster...250hk/87341620
Inte mycket info...
9-3 SS 2.0t BioPower -08
Jag tror den heter WXB131
Okej utrustad. Kolla VIN på thesaabsite
Vill bara klistra in den här infon som jag hittade på Fejjan.
Eskilstuna verkar generellt ha dåligt rykte som "bilhandlarstad".
Nedan är inte äkta Griffin utan ska enbart ha fått dessa emblem påklistrat.
Senast redigerat av Loffe den 2019-12-01 klockan 12:13.
Till mitt garage: Garaget
Tja, det behövde man väl inte vara Einstein för att lista ut2008 fanns inga Griffin. Sen är det ju en barnlek att se på bilen, bara titta på fönsterhiss-knapparna i mittkonsolen.
Påminner om Griffin Aero hirschen jag såg![]()
/Tapatalk
Saab 9⁵ Aero Hirsch -04 | Saab 9³ 2.0t Polar -02(Reservdelshögen) Nu med Tech2
Hm, den här borde väl någon kunna rädda?
https://www.blocket.se/annons/stockh..._900i/87481830
Kanske inte den roligaste og900an, men fräscha exemplar finns det ju inte onödigt gott om.
Såg nu att det var en i16 också och inte en sån där hemsk i8 med lambdastyrd K-Jetronic, det gör det ju lite bättre![]()
Klädseln i dörrsidan behöver nog litet kärlek.
(Annars minns jag hur bra man satt i SAAB's stolar redan på 80-talet(!))
fd. STCS 262
99GL, 900EMS, 2 x 900 T8, 2 x 9000 T16, NG 900T, 9-5 2.3t, 9-5 Aero, 9-5 3.0 V6 + diverse annat.
Körde en 900i när min 9-3a var trött. Charmig bil :3 helt orkeslös i jämförelse med 9-3an. Men den flyttade ju på sig! (Var en 2,3)
/Tapatalk
Saab 9⁵ Aero Hirsch -04 | Saab 9³ 2.0t Polar -02(Reservdelshögen) Nu med Tech2
Det finns många "900i" med varierande effekt.
Från början var det väl 118hk med K-Jetronic och som jag minns min 86a så var den helt ok, ingen räcer dock.
Sen kom 900i med 16-ventilare på 127hk och de är helt OK, sköna motorer.
Sen kom den hemska 900i med K-Jetronic och katalysator på 108 värdelösa hästar, de motorerna går väl i princip aldrig bra.
Sist ut var 2,1-16 på 140hk och den känns ju absolut som en kompetent motor.
Jag hade en sån och bytte till turbo-kammar samt bytte kedjeprimären till en 7a istället för original 6a. Den gick snålt som sjutton, måhända lite slöare, men å andra sidan inte alls lika högvarvig, gick ju bra att köra motorväg då.
900S som den hette i USA runt 1985 var en "i" men med 16-ventilaren. Den såldes inte i Sverige
på många år och jag undrar varför. 8:orna med K-Jetronic sålde man länge trots
eländet med dålig bensin som förstörde plungern i bränsletrycksregulatorn.
Allt var inte bättre förr.
fd. STCS 262
99GL, 900EMS, 2 x 900 T8, 2 x 9000 T16, NG 900T, 9-5 2.3t, 9-5 Aero, 9-5 3.0 V6 + diverse annat.
https://www.blocket.se/vi/88593043.htm
Handlare som omsorgsfullt täcker över reg skylt har jag svårt att förstå hur de tänker. Om de är seriösa. Fattas bara lite rävar runt bilen.
Vad det gäller just den här handlarens egen beskrivning ”lång erfarenhet” så är det knappast i den aktuella firman. Den har bara ett inlämnat bokslut och det är från 2017.
Regnummer står i informationstexten. GOH858. Lagom skum historik med ganska många ägarbyten, en lång avställningstid och ägarbyte 190719 från firman som nu säljer den till en privatperson. Finns troligtvis en bra (bort)förklaring till allt.![]()
How to become immortal: Read this signature tomorrow and follow its advice.
Tack Mioh jag noterade inte det. Då finns det med så jag ska väl inte klandra dem för den saken. Fast jag fattar fortfarande inte vitsen med att täcka över reg nr.
I detta fallet handlar det väl om att bilhandlaren har sina egna reklamskyltar de gärna vill visa.