Sidan 2 av 7 FörstaFörsta 1234 ... SistaSista
Resultat 21 till 40 av 139

Ämne: Saab-snubbar i borlängeområdet...

  1. #21
    Grundladd
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Borlänge
    Inlägg
    297
    Hoppas på lite fler saabar på gatan ikväll!

    Jürgen! Skick i tvåan å bjuu hit nu!
    900 Aero -85 Såld!

  2. #22
    Grundladd
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Borlänge/Dalarna
    Inlägg
    293
    19:00 lämnar 2 Saabar Säter med destination Borlänge.

    /Anders
    Saab 9-5 Aero

  3. #23
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Avesta eller oljeplattform
    Inlägg
    3 427
    Rondellen Tunatutten, grå Sierra........ Oops........ :-)


    MVH Tony
    Sierra 2,3 Aero

  4. #24
    Sugmotor
    Reg.datum
    apr 2003
    Ort
    Mora
    Inlägg
    60
    Bor på Hagalund och åker 9000 Aero-96. Lemans blå med superaerofälgar. Skulle va kul att träffa lite saabfolk och snacka lite...

    Hepp
    Bju han kötte...

  5. #25
    Grundladd
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Borlänge
    Inlägg
    297
    Citat Ursprungligen postat av Tony 418
    Rondellen Tunatutten, grå Sierra........ Oops........ :-)


    MVH Tony
    Hahaha, det va på min huv du skvätte gummi!
    Fan va härligt att se ditt bygge! Skulle gärna titta lite närmre på kärran!

    Citat från omkörningen: "WåÅÅPÅPPÅÅÅ" Å sen ett litet men bestämt utställ. :-)

    MVH/Limpa
    900 Aero -85 Såld!

  6. #26
    Grundladd
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Borlänge
    Inlägg
    297
    Citat Ursprungligen postat av Edge
    Bor på Hagalund och åker 9000 Aero-96. Lemans blå med superaerofälgar. Skulle va kul att träffa lite saabfolk och snacka lite...

    Hepp
    Tjena! Du får ta skönheten ut på några vändor på stan å ner till mcdonalds på fredag/lördagkvällarna!

    MVH/Limpa
    900 Aero -85 Såld!

  7. #27
    Sugmotor
    Reg.datum
    apr 2003
    Ort
    Mora
    Inlägg
    60
    Vad sägs om en träff på Max nån gång i veckan?? Så man får se vilka ni är... Kan inte med säkerhet ställa upp eftersom min sambo och jag ska ha barn vilken dag som helst Skulle ha blivit förra söndan men har inte hänt nått än...hehe Aeron är förövrigt till salu...
    Bju han kötte...

  8. #28
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Avesta eller oljeplattform
    Inlägg
    3 427
    LiQQe


    Klubbade ju till lite på tvåan när jag åkte om er och det blev lite halkigt....

    Sen när jag slog i trean en bit framför er så släppte det rejält igen och jag fick släppa av direkt för rumpan ville på ett annat håll än jag tänkt mig..... :-)


    fan såg ni mig inte när ni två SAAB:ar stod och surrade på Statoil, och jag stod alldeles bredvis och tvättade framlyktorna på Sierran!? Hängde ju på en bit efter er för att skoja lite med er


    MVH Tony
    Sierra 2,3 Aero

  9. #29
    Grundladd
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Borlänge
    Inlägg
    297
    Citat Ursprungligen postat av Tony 418
    LiQQe


    Klubbade ju till lite på tvåan när jag åkte om er och det blev lite halkigt....

    Sen när jag slog i trean en bit framför er så släppte det rejält igen och jag fick släppa av direkt för rumpan ville på ett annat håll än jag tänkt mig..... :-)


    fan såg ni mig inte när ni två SAAB:ar stod och surrade på Statoil, och jag stod alldeles bredvis och tvättade framlyktorna på Sierran!? Hängde ju på en bit efter er för att skoja lite med er


    MVH Tony
    Haha.

    Nu vet du innebörden med att ha en sleeper! Ingen uppmärksammar en innan man har sprakat pjäxan i pannrummet!

    Mycket intressant bil! Gillar den skarpt!

    MVH/Limpa
    900 Aero -85 Såld!

  10. #30
    Grundladd
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Borlänge
    Inlägg
    428
    hmm , det finns två saab folk till , brorsan och hans kompis(äger hans förra bil) psssccch turbo är livet!

  11. #31
    Sugmotor
    Reg.datum
    apr 2003
    Ort
    Mora
    Inlägg
    60
    Står en nordic grönmetallic 900 här på hagalund. Någon här på turbocluben som äger den???
    Bju han kötte...

  12. #32
    Grundladd
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Borlänge/Dalarna
    Inlägg
    293
    Hej!

    Fina kast Tony... Satt brevid i Saaben. Noterade faktiskt dig och Sierran när du "gjorde det själv" på Statoil. Men kopplade inte ihop han som tvättade lycktorna med han som kom med turbokvitter och kastade med baken framför oss!
    Sleeper

    /Anders
    Saab 9-5 Aero

  13. #33
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2003
    Inlägg
    361
    Kommer från Falun, bor i Stockholm.
    Men brukar snurra runt i Borlänge/Torsångs-trakterna
    när jag är uppe och hälsar på de gamla polarna...

  14. #34
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Avesta eller oljeplattform
    Inlägg
    3 427
    Jürgen

    Då när det jazzade där framför er, förstod ni då att det var just denna lite speciella Sierra, eller trodde ni det var en stolle i en Cosworth som bröstade sig??

    Hur såg förresten kasten ut, säskilt det där framme på trean, såg det oroväckande ut eller?? Jag blev lite överraskad faktisk, att det släppte så jäkligt som det gjorde. Inte så det var någon överhängade risk att det skulle gå helt på tok, för jag var ju inte dummare än att jag klev av direkt det toksläppte, så det var bara att knixa till med ratten så var det lugna gatan igen. Med bara aningen högre puls.... :-)

    MVH Tony
    Sierra 2,3 Aero

  15. #35
    Grundladd
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Borlänge/Dalarna
    Inlägg
    293
    Jürgen

    Då när det jazzade där framför er, förstod ni då att det var just denna lite speciella Sierra, eller trodde ni det var en stolle i en Cosworth som bröstade sig??

    Hur såg förresten kasten ut, säskilt det där framme på trean, såg det oroväckande ut eller?? Jag blev lite överraskad faktisk, att det släppte så jäkligt som det gjorde. Inte så det var någon överhängade risk att det skulle gå helt på tok, för jag var ju inte dummare än att jag klev av direkt det toksläppte, så det var bara att knixa till med ratten så var det lugna gatan igen. Med bara aningen högre puls.... :-)

    MVH Tony
    Först tänkte jag, ungefär det där med stolle du skrev... Att det inte var en Cosworth såg man dock... trodde snarare på en snubbe i en vanlig Sierra... sen började jag fundera över hur din motor lät egentligen...
    Nej, inte för det såg kontrollerat ut på nå vis så såg det heller inte ut som att du va påväg upp i trådstaketet och tallbuskarna vid sidan av...

    /Anders
    Saab 9-5 Aero

  16. #36
    Grundladd
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Borlänge
    Inlägg
    297
    Citat Ursprungligen postat av Tony 418
    Jürgen

    Då när det jazzade där framför er, förstod ni då att det var just denna lite speciella Sierra, eller trodde ni det var en stolle i en Cosworth som bröstade sig??

    Hur såg förresten kasten ut, säskilt det där framme på trean, såg det oroväckande ut eller?? Jag blev lite överraskad faktisk, att det släppte så jäkligt som det gjorde. Inte så det var någon överhängade risk att det skulle gå helt på tok, för jag var ju inte dummare än att jag klev av direkt det toksläppte, så det var bara att knixa till med ratten så var det lugna gatan igen. Med bara aningen högre puls.... :-)

    MVH Tony
    Tar mig friheten att yttra vad jag tänkte också..

    Jag reagerade på det karaktäristiska varvstoppet när det blev slipprigt för dig på tvåan, när du va påväg förbi oss. Men inget speciellt annars..
    Angående kasten så stod Anders, som ovan, för bra tolkning av synen. :-)
    Vagnen borde väl vara rätt så lätt i baken..(?)

    Det var först senare som det slog mig. Det talades saab och forum o.s.v.
    PLING! Sierran! Dra på trissor... Har ju varit så j*vla nyfiken på ditt bygge! Och det va med ett leende jag läste ditt inlägg här i tråden imorse..

    MVH/Limpa
    900 Aero -85 Såld!

  17. #37
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Avesta eller oljeplattform
    Inlägg
    3 427
    Öhhhhh.....



    " trodde snarare på en snubbe i en vanlig Sierra..."


    Hrrrmmmmmm...... Nog borde det väl ha dragit iväg betydlig bättre än skulle kunna ta det för en sketen 2,0i Laser.........

    Nu bidde jag ju sur..... blir väl att peta dit de där större spridarna mm så folk inte tar fel på "Ernst" och en simpel Laser...... ;-)

    MVH Tony
    Sierra 2,3 Aero

  18. #38
    Grundladd
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Borlänge
    Inlägg
    297
    Citat Ursprungligen postat av Tony 418
    Öhhhhh.....



    " trodde snarare på en snubbe i en vanlig Sierra..."


    Hrrrmmmmmm...... Nog borde det väl ha dragit iväg betydlig bättre än skulle kunna ta det för en sketen 2,0i Laser.........

    Nu bidde jag ju sur..... blir väl att peta dit de där större spridarna mm så folk inte tar fel på "Ernst" och en simpel Laser...... ;-)

    MVH Tony
    Se bara till att det inte är min bil du bränner upp med flammorna ur pipan, när/om du kör en liknande manöver igen då!
    900 Aero -85 Såld!

  19. #39
    Grundladd
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Borlänge/Dalarna
    Inlägg
    293
    ähhh.... fan. Man ska inte skriva på ett forum. Det blir bara en massa missförstånd på grund av "felaktiga" formuleringar...
    Sov gott!

    /Anders
    Saab 9-5 Aero

  20. #40
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Avesta eller oljeplattform
    Inlägg
    3 427
    Jürgen


    He... he..... Jag bara skojade lite, blev ju inte sur på riktigt.... :-)



    MVH Tony
    Sierra 2,3 Aero

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •