Hej.
Hur mycket effekt pallar kolvar och stakar i en ng900 2.0 turbo motor (vet ej beteckningsnamnet)?
Vad ryker oftast först vid inspirerad körning på 350 hk?
Tacksam för svar
/David
Hej.
Hur mycket effekt pallar kolvar och stakar i en ng900 2.0 turbo motor (vet ej beteckningsnamnet)?
Vad ryker oftast först vid inspirerad körning på 350 hk?
Tacksam för svar
/David
Hej,
Grundmotorn pallar, om den är i bra skick, utan vidare för 350 hk.
Det som brukar ge sig är växellådan...
Mvh
KK
Saablös efter att nu ha avslutat Projekt Skattesmitaren v. 2.0, en 9-3 SC BioPower Aero med Steg 5+. Bruksar numera vit BMW X3, busar runt i gul Mini Cooper S Cab och sätter skräck i V8-åkarna i skärgården med en svart 304 hk Yamaha SHO.
Lånar tråden lite, hoppas det är ok..
kanske fel forum men ungefär när ger växellådan upp då? Vet att det är många faktorer som spelar in men ungefär alltså.
växellådan beror på körstil.... motorn mera på hur den mappas... vi bänkade min till 511hk med orörd bottendel... ska du ha under 400hk så finns det marginal iaf...
-|- When powerful enough just isn't powerful enough! -|-
Saab 9³ Coupé Trionic 5 "TwinPipe" Nordic Uhr AB Extreme +510hk 100-150km/h = 2,95s
Veteranaren: BMW 525 E12 -75
Lägg upp en ny tråd om detta under "Chassi, bromsar och transmission". Eller, ännu bättre: sök... Det finns flera färska trådar om växellådor på NG900/9-3 vs. effekt.Ursprungligen postat av AEracing
Mvh
KK
Saablös efter att nu ha avslutat Projekt Skattesmitaren v. 2.0, en 9-3 SC BioPower Aero med Steg 5+. Bruksar numera vit BMW X3, busar runt i gul Mini Cooper S Cab och sätter skräck i V8-åkarna i skärgården med en svart 304 hk Yamaha SHO.
Det som främst ställer till det är som sagt V-lådan,, men inte för att kraften sabbar dreven utan börnandet sliter på Difflagren ojämt,, när ena hjulet går i verklig hastighet tex 90kmh och det andra snurrar på för 200kmh så slits ena lagren och inte det andra,,därför hamnar diffen o sneläge och sedan skär dreven på kronhjulet och piningaxeln (stavinng..??) Och , PANG..kras slut o hål i lådan..
Så bästa medecinen mot lådras är en hyffsad diffspärr..
Mvh
Jag har hört att -94 motorn ska vara den bästa att bygga utifrån.
Stämmer det att de bytte motor -95 till en med andra kolvar och endast en kolvring eller är det bara i 9-5 och ng9-3 som har bytt?
/David
det är samma motor på alla ng900 Turbo (B204L) den sitter även på vissa og9-3 som har T5.Ursprungligen postat av Divad
de har inte bytt nått på de motererna så det du snackar om är nog bara de nyare modellerna, har aldrig hört nått sånt innan.!
Laser Röd Ng900 2.3T
#6080