Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Bakluckelås som inte går att rubba?

  1. #1
    Steg 1
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Bromma
    Inlägg
    1 646

    Bakluckelås som inte går att rubba?

    Vad kan man göra åt ett bakluckelås som inte går att rubba? Har sprutat in låsolja och grejer ifall det frusit men det verkar inte hjälpa.
    Saab 900 2.3T -97, Jeep Grand Cherokee V8 5.2 -96
    Garaget.org

  2. #2
    Steg 4
    Reg.datum
    jan 2004
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    4 550
    Jag plockade ur låset ur skuffluckan och lade det i ett dieselkar ett par dagar. Det gick fan inte ens att få i nyckeln i alla fall. Då satte jag det i skruvstycket och slog i en reservnyckel med en hammare och sedan vred jag runt den med hjälp av en stor polygrip. Sedan funkade låset klockrent och dessutom bara med den nyckel som det var tänkt från början. Ingen annan 9000 nyckel jag har provat med (5 eller 6 stycken) har gått att vrida runt.
    Men jag tänker inte lova att DITT lås kommer fungera om du gör likadant...
    Det är inte lätt att vara ett pucko...
    Byggde gruvborrmaskiner, stora jävlar. Nu slutbesiktigar jag dom istället...
    Svart SAAB 9-5 Aero Kombi -00

  3. #3
    Steg 5 Kongos avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Söderhamn
    Inlägg
    5 503
    Medlem#
    4156
    Dränk låset med 5-56, in med nyckeln, rucka och vrid, dränk låset, rucka och vrid, dränk låset, rucka och vrid. Osv, osv.

    Så gjorde jag med mitt lås i alla fall, och det satt också som berget. (Fick heller inte in nyckeln alls i låset till en början) Till slut så började det sakta fungera och rätt var det var så funkade låset felfritt.
    Nuvarande bilar: Saab 9-3X XWD 2.0T BioPower -10 || Saab 9-5 Aero SportCombi -04
    Tidigare bilar: Saab 900 T8 -80 || Saab 9000i -87 || Saab 9-3t SE -00 (T5) || Saab 9000i -88A || Saab 900 SET -95 Kongo Edition -Steg3+

Liknande ämnen

  1. Polera/rubba lackskada
    Av stadarn i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-02-18, 22:14
  2. Skall man rubba innan man lägger på klarlack?
    Av mange75 i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-05-12, 07:31

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •