Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 39

Ämne: Dags för mig att gå vidare....*snyft*

  1. #1
    Helt original
    Reg.datum
    dec 2003
    Ort
    Skattkärr (Karlstad)
    Inlägg
    864

    Dags för mig att gå vidare....*snyft*

    Hehe...

    Jo, jag har tänkt till och skall sälja min fina 9-3 -01. Den har gått 17900mil.
    Väldigt bra utrustad med stora ljudpaketet AS3, träpanel, 185hk, fullservad på saab verkstad, drag, farthållare, sportpaket(kjolar mm, original), dimljus, nya sommardäck(vredestein, jäkligt bra däck). Plus en hel del till, snygg som attan med en lazerröd lack(original), som ser väldigt sportig ut.

    Jag fick den värderad till 65 000:- av en bilfirma(Håkans bilar). Om nån vill köpa den så kan ni väl skicka ett pm, jag tänker släppa den för 60 blankt, ej prutbart på något vis.

    Nåväl... eftersom jag nyligen fått en liten tjej till i familjen, vi har nu 3 barn (10, 6, 0 år) så måste jag byta bil.
    Jag har tänkt mig en Passat -03, det finns en hel del för vettig peng. Lite tråkig jag vet, men det finns ingen bil med mer plats för samma peng(låga mil) och turbo. För det är kravet, det måste vara turbo.

    Vet ni nån mer än BSR och Dahlbäck som erbjuder chiptrim till Passat? Jag har med ett trim i min kalkyl(fast sambon vet inget...*hehe*).

    Varför jag inte kollar på 9-5 kombi beror på olika orsaker. Bla. möjlig risk för motorras, vilket gör det svårt för mig att trimma. Tändkassetten vilket i 50% av fallen även drar med sig katten(kostar en massa pengar). Samt att nu när jag kollat med en massa bilhandlare runtom i Karlstad, så har Saab visat sig vara "iskall" när det gäller begagnatmarknaden. Tyvärr....för jag gillar verkligen saab. Speciellt inredningen med "cockpit look".
    Fin röd 9-3 -01 185Hk........Tuned by Saab(original). *SÅLD* Passat -03 1.8T variant får duga. En 9-5 kombi om 3 år...kanske, tysken är oväntat bra. 6 år tog det, och nu är det 9-5 2.3 Biopower -09 som gäller. Skitfin!

  2. #2
    Steg 5
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Växjö
    Inlägg
    5 690
    Man är kanske lite insnöad Jag jobbar på Vw men jag älskar Saab. Skaffa en fullservad 9-5 kombi och sluta oroa dig. Då har du längre motorgaranti än på nån annan bil. Visst e passaten mkt bil för pengarna men uhhh så trist... blä.... 9-5 långt före i 9 utav 10 fall.... bara min åsikt..
    -|- When powerful enough just isn't powerful enough! -|-
    Saab 9³ Coupé Trionic 5 "TwinPipe" Nordic Uhr AB Extreme +510hk 100-150km/h = 2,95s
    Veteranaren: BMW 525 E12 -75

  3. #3
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen Västerås
    Inlägg
    3 426
    Medlem#
    3020
    Hej

    Se då till att tändspolarna är bytta, de är 5 års garanti på dessa.

    //Magnus, som har en Passat till salu, 03:a 8.200 mil.
    Drömmer om att ha 5 st entuiastbilar.
    1 st viggencab, 1 st 9000 Aero, 1 st 9-5 Aero
    2 st og900 cab

  4. #4
    STCS Ordförande tornross avatar
    Reg.datum
    jul 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    10 330
    Medlem#
    4827
    Citat Ursprungligen postat av 9-3 Mike
    Man är kanske lite insnöad Jag jobbar på Vw men jag älskar Saab. Skaffa en fullservad 9-5 kombi och sluta oroa dig. Då har du längre motorgaranti än på nån annan bil. Visst e passaten mkt bil för pengarna men uhhh så trist... blä.... 9-5 långt före i 9 utav 10 fall.... bara min åsikt..
    Det där gjorde mig väldigt glad då ja hoppas hitta mig en 9-5 Aero i framtiden

    Mvh Michael
    Michael Törnros. STCS #4827, SSK #5375, SBS #134.
    Saab 9-3 Viggen 1999
    Saab 9-3 Aero V6 SportSedan 2006, Saab 900 s "Aero" -91, Saab 99 cab -72, Saab 900 Turbo -91, Tidigare bilar.

  5. #5
    Helt original
    Reg.datum
    dec 2003
    Ort
    Skattkärr (Karlstad)
    Inlägg
    864
    Jag vill ha en bil för max 160000:-, då är det svårt att finna en vettig bil med mindre mil än 10000. Jag kör ju nästan 3000 mil per år, och vill inte att bilen skall bli gammal o ointressant.
    De saabar jag kollat på med vector paket med mindre mil än 10000 mil har endast 150 hästarn. Det är på tok för lite, och med tanke på motorgarantin vågar jag inte trimma. Vector paktet är ett krav ifrån mig, då jag tycker att linear mm är fula. Helmia i Karlstad har en fin bil, den har gått 9400 mil för 159000:- dock med 150hk.
    Jag ligger och skruvar mig på nätterna nu skall ni veta....
    Fin röd 9-3 -01 185Hk........Tuned by Saab(original). *SÅLD* Passat -03 1.8T variant får duga. En 9-5 kombi om 3 år...kanske, tysken är oväntat bra. 6 år tog det, och nu är det 9-5 2.3 Biopower -09 som gäller. Skitfin!

  6. #6
    Steg 5
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Växjö
    Inlägg
    5 690
    jag har en vector 2.3 på jobbet.. ska kolla om jag kan fixa kompispris på den...

    Edit: -02 2.3t vector +pilotpkt. Vi begär 159000 för den, när jag e på jobbet kan jag kolla vad vi har för netto på den...
    -|- When powerful enough just isn't powerful enough! -|-
    Saab 9³ Coupé Trionic 5 "TwinPipe" Nordic Uhr AB Extreme +510hk 100-150km/h = 2,95s
    Veteranaren: BMW 525 E12 -75

  7. #7
    Helt original
    Reg.datum
    dec 2003
    Ort
    Skattkärr (Karlstad)
    Inlägg
    864
    Citat Ursprungligen postat av 9-3 Mike
    jag har en vector 2.3 på jobbet.. ska kolla om jag kan fixa kompispris på den...

    Edit: -02 2.3t vector +pilotpkt. Vi begär 159000 för den, när jag e på jobbet kan jag kolla vad vi har för netto på den...
    Jag tackar för att du tar dig tid att kolla det. Men jag måste få lämna in min bil i inbyte.... Om milen och priset är det rätta så kan jag gärna ta mig en tur till Växjö området.
    Fin röd 9-3 -01 185Hk........Tuned by Saab(original). *SÅLD* Passat -03 1.8T variant får duga. En 9-5 kombi om 3 år...kanske, tysken är oväntat bra. 6 år tog det, och nu är det 9-5 2.3 Biopower -09 som gäller. Skitfin!

  8. #8
    Steg 5
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Växjö
    Inlägg
    5 690
    ja, du vill ha 60000 för din... får väl se vad jag mäktar med isf...
    -|- When powerful enough just isn't powerful enough! -|-
    Saab 9³ Coupé Trionic 5 "TwinPipe" Nordic Uhr AB Extreme +510hk 100-150km/h = 2,95s
    Veteranaren: BMW 525 E12 -75

  9. #9
    Helt original
    Reg.datum
    dec 2003
    Ort
    Skattkärr (Karlstad)
    Inlägg
    864
    Citat Ursprungligen postat av 9-3 Mike
    ja, du vill ha 60000 för din... får väl se vad jag mäktar med isf...
    Jag har 100 000:- cash och min 9-3. Så du får gärna erbjuda mig en bra bil för 150k, så länge jag får 50k för min inbytesbil....
    Fin röd 9-3 -01 185Hk........Tuned by Saab(original). *SÅLD* Passat -03 1.8T variant får duga. En 9-5 kombi om 3 år...kanske, tysken är oväntat bra. 6 år tog det, och nu är det 9-5 2.3 Biopower -09 som gäller. Skitfin!

  10. #10
    Steg 5
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Växjö
    Inlägg
    5 690
    om jag ger dig ett jävla övergrymt erbjudande på en perfekt bil då? och inte tar ditt inbyte... hur gör vi isf.... har du din på annons...?

    Tänkte kanske erbjuda dig denna:
    Aero -03

    Eller denna:
    2.3t Vector -03

    -|- When powerful enough just isn't powerful enough! -|-
    Saab 9³ Coupé Trionic 5 "TwinPipe" Nordic Uhr AB Extreme +510hk 100-150km/h = 2,95s
    Veteranaren: BMW 525 E12 -75

  11. #11
    Helt original
    Reg.datum
    dec 2003
    Ort
    Skattkärr (Karlstad)
    Inlägg
    864
    Jag har tänkt att tvätta bilen, städa den och ta kort på den under helgen, för att eventuellt lägga ut den på blocket för 65k. Man har lite större spelrum med pengar på fickan vid förhandlingar med bilhandlare.
    Problemet är att jag kan inte vara utan bil i värst många dagar. Med tre barn så finns det ju lite att stå i om man säger så...

    Edit:

    Mycket snygga bilar.. automat faller dock bort.
    Vi gör som så att jag kollar om nån är intresserad via Blocket, och om jag säljer min bil så får vi agera snabbt. En saab är en saab inget snack om saken.
    Tack för all hjälp. Jag återkommer definitivt.
    Fin röd 9-3 -01 185Hk........Tuned by Saab(original). *SÅLD* Passat -03 1.8T variant får duga. En 9-5 kombi om 3 år...kanske, tysken är oväntat bra. 6 år tog det, och nu är det 9-5 2.3 Biopower -09 som gäller. Skitfin!

  12. #12
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Hallandsåsen Sverige
    Inlägg
    3 688
    slå till nu, mike skänker bort bilar på eget bevåg, passa på!
    9-3 SC Aero M6 -06
    Gamla bilen: Steg"1" 9000Aero. 16000mil med trim, 32000 totalt. Pensionerad.
    Hojen: Aprilia 1127 Tuono F Egenbyggd sugmotortrimning. Pensionerad.
    Projektet: Riktiga bilar drar mer än 2,5Liter Skulle varit klar för länge sen

  13. #13
    Steg 5
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Växjö
    Inlägg
    5 690
    Du får bil direkt om du kommer med kontanter... inga problem.... vad tyckte du om förslagen ovan?
    -|- When powerful enough just isn't powerful enough! -|-
    Saab 9³ Coupé Trionic 5 "TwinPipe" Nordic Uhr AB Extreme +510hk 100-150km/h = 2,95s
    Veteranaren: BMW 525 E12 -75

  14. #14
    Steg 2
    Reg.datum
    maj 2004
    Ort
    Falkenberg/Halmstad
    Inlägg
    2 522
    Lamer, om en bilfirma värderar din bil till 65ooo:- så skulle de sätta prislappen ut runt 80ooo-90ooo på den, m a o är din bil förmodligen rätt fin och full bok betyder mycket hos bilhandlare.

    Gör som Mike indirekt säger, lägg ut den på annons för 80ooo:- bvsa (och håll den prutbar till 70ooo.) 9'3:or är populära bilar att köpa .. det är väl generellt sett svårare att hitta köpare via privat-privat, men varför ska du få ett "åminstone"-pris på din bil när du har chansen att tjäna en hacka - och få mer mos på kontot till att köpa en riktigt fin kombi.

    Med risk för att få stryk av Mike, det finns jävligt mycket 9'5-kombis som går in i inbyte nu - företagare byter in sina gamla 02:or som galningar för att få nya '06-faceliftet eller få fatt på billiga '05or - det gäller att ha is i magen, som med allt. P g a den rådande situationen så är det väl värt att spana runt på inbytes-kombis som kommer in alltså.
    mvh Johan Kullberg

  15. #15
    Steg 5
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Växjö
    Inlägg
    5 690
    Citat Ursprungligen postat av Favst
    Med risk för att få stryk av Mike, det finns jävligt mycket 9'5-kombis som går in i inbyte nu - företagare byter in sina gamla 02:or som galningar för att få nya '06-faceliftet eller få fatt på billiga '05or - det gäller att ha is i magen, som med allt. P g a den rådande situationen så är det väl värt att spana runt på inbytes-kombis som kommer in alltså.
    Din j*vel ... hahaha, bara skämtar... det är ju såna bilar jag försöker visa för honom... två underbara -03or som jag kan justera priset på sen....
    -|- When powerful enough just isn't powerful enough! -|-
    Saab 9³ Coupé Trionic 5 "TwinPipe" Nordic Uhr AB Extreme +510hk 100-150km/h = 2,95s
    Veteranaren: BMW 525 E12 -75

  16. #16
    Steg 2
    Reg.datum
    maj 2004
    Ort
    Falkenberg/Halmstad
    Inlägg
    2 522
    Citat Ursprungligen postat av 9-3 Mike
    Citat Ursprungligen postat av Favst
    Med risk för att få stryk av Mike, det finns jävligt mycket 9'5-kombis som går in i inbyte nu - företagare byter in sina gamla 02:or som galningar för att få nya '06-faceliftet eller få fatt på billiga '05or - det gäller att ha is i magen, som med allt. P g a den rådande situationen så är det väl värt att spana runt på inbytes-kombis som kommer in alltså.
    Din j*vel ... hahaha, bara skämtar... det är ju såna bilar jag försöker visa för honom... två underbara -03or som jag kan justera priset på sen....
    Du är en säljare, din ål! I know your kind!


    Neerå .. Mike har säkert rent mjöl i påsen, jag vore lugn över att handla med honom (han är ju bara smålänning liksom ), men man får ju bredda perspektivet lite - det är så jävla lätt att låsa sig på en bil och tänka "den ska jag ha, den ska jag ha!"
    mvh Johan Kullberg

  17. #17
    Helt original
    Reg.datum
    dec 2003
    Ort
    Skattkärr (Karlstad)
    Inlägg
    864
    Citat Ursprungligen postat av Favst
    Lamer, om en bilfirma värderar din bil till 65ooo:- så skulle de sätta prislappen ut runt 80ooo-90ooo på den, m a o är din bil förmodligen rätt fin och full bok betyder mycket hos bilhandlare.

    Gör som Mike indirekt säger, lägg ut den på annons för 80ooo:- bvsa (och håll den prutbar till 70ooo.) 9'3:or är populära bilar att köpa .. det är väl generellt sett svårare att hitta köpare via privat-privat, men varför ska du få ett "åminstone"-pris på din bil när du har chansen att tjäna en hacka - och få mer mos på kontot till att köpa en riktigt fin kombi.

    Med risk för att få stryk av Mike, det finns jävligt mycket 9'5-kombis som går in i inbyte nu - företagare byter in sina gamla 02:or som galningar för att få nya '06-faceliftet eller få fatt på billiga '05or - det gäller att ha is i magen, som med allt. P g a den rådande situationen så är det väl värt att spana runt på inbytes-kombis som kommer in alltså.
    Jag har kollat runt på Blocket och min bil med ca:16-19k mil på mätaren ligger i snitt på 75k. Min bil har oftast lite mer i utrustningslistan än de bilarna. Men...jag vill byta bil NU och jag vet ju att bilhandlarna skall tjäna lite i affären, så jag släpper den gärna för 60k(inte ett öre mindre). punkt.
    Jag skall snacka med Wafab i Karlstad, vi får se vad de har att erbjuda(de har massor med 9-5 kombi i lager). Men jag vill ha en Vector 2.3 L minst.
    Fin röd 9-3 -01 185Hk........Tuned by Saab(original). *SÅLD* Passat -03 1.8T variant får duga. En 9-5 kombi om 3 år...kanske, tysken är oväntat bra. 6 år tog det, och nu är det 9-5 2.3 Biopower -09 som gäller. Skitfin!

  18. #18
    Steg 5
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Växjö
    Inlägg
    5 690
    näe, det ska man inte göra.. men det var 2 bilar som vi har hemma just nu som jag vet INTE är några häckar.....

    Jag skulle aldrig lura en stcs anhängare.... skulle ju bli hatad av alla här sen om man skulle bli uthängd... hahaha...
    -|- When powerful enough just isn't powerful enough! -|-
    Saab 9³ Coupé Trionic 5 "TwinPipe" Nordic Uhr AB Extreme +510hk 100-150km/h = 2,95s
    Veteranaren: BMW 525 E12 -75

  19. #19
    Exceptionell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    13 160
    Medlem#
    2555
    Köp Aeron Mike har, säger han buspris så klipp till
    Visserligen saknade den navi...
    http://www.garaget.org/rz
    9-3 Vector SC BioPower -09 Automat med Griffin-front. Har en rolig Cupra Ateca -19 nu.

  20. #20
    Steg 5
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Växjö
    Inlägg
    5 690
    Citat Ursprungligen postat av RZ
    Köp Aeron Mike har, säger han buspris så klipp till
    Visserligen saknade den navi...
    Navigation?.... man kör väl på känn....
    -|- When powerful enough just isn't powerful enough! -|-
    Saab 9³ Coupé Trionic 5 "TwinPipe" Nordic Uhr AB Extreme +510hk 100-150km/h = 2,95s
    Veteranaren: BMW 525 E12 -75

Liknande ämnen

  1. Svar: 49
    Senaste inlägg: 2010-08-10, 23:34
  2. Svar: 30
    Senaste inlägg: 2009-08-17, 21:36
  3. Bilder på motorras, hur gå vidare?
    Av wetter i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2007-12-18, 09:58
  4. Vidare uppdatering!? steg tre +++..?
    Av kylspray i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-06-09, 01:47
  5. Hur ska man man trimma vidare?
    Av TurboSanta i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-05-08, 02:45

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •