9000 Aero -91 har Bosch LH2.4.2
9000 Aero -93 har Trionic 5.2
9000 Aero -94-97 har Trionic 5.5
og9-3 Aero och 9-5 Aero har Trionic 7
9000 Aero -91 har Bosch LH2.4.2
9000 Aero -93 har Trionic 5.2
9000 Aero -94-97 har Trionic 5.5
og9-3 Aero och 9-5 Aero har Trionic 7
Perfection is achieved, not when there is nothing more to add, but when there is nothing left to take away.
9000 CC 2.3T -91
9-3 SS 1.8t BioPower -08
Triumph Speed Triple -04
okej tack... ingen som vet historia om 9-3 och 9-5 aero? när olika moddellerna kom osv.? utrustning.?
9-3 Aero kom som M/00, men hade då samma spoilersats och inredning som 9-3 Sport som fanns som M/99. Viggenoptik och viggenstolar kom som M/01. Båda modellerna hade dock B205R-maskinen på 205 hk med Trionic 7.Ursprungligen postat av ojka
9-5 Aero kom som M/00, då med 230 hk. Den fick 250 hk i samband med faceliftet till M/02.
Mvh
KK
Saablös efter att nu ha avslutat Projekt Skattesmitaren v. 2.0, en 9-3 SC BioPower Aero med Steg 5+. Bruksar numera vit BMW X3, busar runt i gul Mini Cooper S Cab och sätter skräck i V8-åkarna i skärgården med en svart 304 hk Yamaha SHO.
I denhär tråden får man vara jättepetigUrsprungligen postat av xor
Effekt/vridmoment var 200hk/330Nm eller med Röd box 220hk/334Nm
Fälgarna heter 16" Aero
CD Aero hade inte kjolpaket fabriksmonterat
Jag tror inte Aero gick att få med Automatlåda ??? rätt eller fel ??
Elmövrerade framstolar var det också, med minne på förarstolen.
Lite Fredagsporr
9000 Aero -91, 9000 Aero -93, 900 T8 -81 , 900 T16 -89, 900 Aero -85, 900 Cab -94, 95 -62, BM425 -59, 9-5 -05, 9-5 Aero -07
Rätt.Ursprungligen postat av Urban 1041
I alla trådar som handlar om 9000 CC Aero eller 9000 CS Aero får man vara jättejättepetig. Det är ett axiom.
Den övre pressbilden från sidan är nog den bästa saabbilden genom tiderna...
Mvh
KK
Saablös efter att nu ha avslutat Projekt Skattesmitaren v. 2.0, en 9-3 SC BioPower Aero med Steg 5+. Bruksar numera vit BMW X3, busar runt i gul Mini Cooper S Cab och sätter skräck i V8-åkarna i skärgården med en svart 304 hk Yamaha SHO.
tack för alla svar.. men undrar fortfarande om någon har någon historik om 9-3 eller 9-5?
hm jag är ganska säker på att jag har sett en 9000 aero cc/cd med automat låda
upp
ingen som vet nån info/historik om saab 9-3 och 9-5?
när dom kom med nyare faceliften? utrustning. hur stpora motorer?
-00 kom ju Aeron i 9-5 och 9-3.
9-5 har en 2,3 HOT motor med 230 hk och 350 Nm med TCS.
Har ett kjolpaket som gick att få till alla 9-5or.
En annan mer greppvänlig ratt, större skivor fram.
Ingen direkt speciell merutrustning som gamla Aero modeller har.
-01 va de små förändringar medans till -02 kom de flera.
Ett nytt kjolpaket, läder textil stolar som är mer skålade.
Motorn är nu på 250 hk och 350 Nm. ESP är standard men med samma utrustning som Vector nästan.
Om de va under -03 eller -04 som de även gick att välja till ventilerade sport stolar. Till -05 kom en ny front och akter.
9-3 kom med en 2,0T motor på 205 hk och 280 Nm och TCS om jag inte minns helt fel med kjolpaket som övriga 9-3 också kunde ha men med en lite annorlunda läderklädsel.
Om de va som -01 den fick samma kjolpaket och säten som viggen utan dess inlägg men med en annan vinge bak. En mycket prisvärd bil.
Den va i stort sett full utrustad förutom vissa småsaker.
Ovanstående svar är väl ganska uttömmande....Ursprungligen postat av KK
Men -04 fick 9-5 Aero nya stötfångare igen. (-05 kunda man välja till dessa även på Vector).
Aeromodellerna har också alltid avgasröret synligt, alltid sportchassi, alltid speciella fälgar (under modellåret), och allt i utrustningsväg (du väljer i princip bara färg, sollucka, vxl-låda och navigation själv)
1976 Saab 99 GL, 1982 Saab 99 GL,1986 Saab 900i 2.0i, 1988 Saab 9000 CD 2.0i, 1992 Saab 900S 2.0t, 1998 Saab 900 SE 2.0T Talladega, 2002 Saab 9-3 2.0T Aero, 2005 Saab 9-3 1.8t LinearPlus
2007 Cadillac BLS 2.0t
tack så mkt för svarén. nu tror ja nog att ja nästan e nöjd
har skrivit klart min rapport nu snart har skrivit om alla utom 9-3an såg nu att informationen inte räckte.. vill gärna om ni vill hjälpa mig ha mer info om 9-3 aero... allmänn information om bilen in å utvändigt. tack på förhand.
Nja, det där är väl en sanning med modifikation? Egentligen har ju inte Aeron så där värst mycket utrustning som standard. För att få den fullutrustad krävs ju (beroende på modellår) att man väljer till pilotpaket, skinnklädsel, ventilerade stolar, soltak, navigator, större stereo osv osv, d v s Aeron är egentligen ganska "basutrustad". Tycker jag i alla fall...Ursprungligen postat av 9-100
Mvh
KK
Saablös efter att nu ha avslutat Projekt Skattesmitaren v. 2.0, en 9-3 SC BioPower Aero med Steg 5+. Bruksar numera vit BMW X3, busar runt i gul Mini Cooper S Cab och sätter skräck i V8-åkarna i skärgården med en svart 304 hk Yamaha SHO.
mm men info om 9-3 aero tack.
Hej,Ursprungligen postat av ojka
Du har ju fått info av mig ovan...
M/00 såg ut som 9-3 Sport, d v s med ett lite "enklare" spoilerkit och hade samma skålade stolar med "sneda" skinninlägg i ryggen och sittdynan. Bakspoilern är samma som 9-3 Sport och den följer även med till M/01-02. Fälgarna är 3-spoke 16".
M/01 fick samma spoilerpaket som Viggen, med undantag för bakspoilern. Även inredningen blir samma som Viggen, men helsvart. Fälgarna är Double 3-spoke 17".
M/02 samma som M/01, men med "turbo" instansat i ryggstödet på stolarna.
Motormässigt är M/00-02 identiska, d v s B205R (2,0T/205 hk). Samma turboaggregat som 9-5 Aero/9-3 Viggen (B235R): MHI TD04HL-15T.
Mvh
KK
Saablös efter att nu ha avslutat Projekt Skattesmitaren v. 2.0, en 9-3 SC BioPower Aero med Steg 5+. Bruksar numera vit BMW X3, busar runt i gul Mini Cooper S Cab och sätter skräck i V8-åkarna i skärgården med en svart 304 hk Yamaha SHO.
okej. tackar. men behöver fortfarande mer. kanske om 9-3 ss och sport combi?
okej. tackar. men behöver fortfarande mer. kanske om 9-3 ss och sport combi?
Alltså vad vill du veta om de då ?
Det som skiljer mot vanliga 9-3 är väl inte mer än
Att de har ett annorlunda spoilerkit än vanliga.
Motorn: 2.8 V6 som ger 250 hk.
och att de har synligt avgasrör. Dubbla t o m..
Andreas Johansson
To crash with a Volvo is extremely safe - If you're in a Saab!