Sidan 1 av 6 123 ... SistaSista
Resultat 1 till 20 av 115

Ämne: Kopiering av programvaror

  1. #1
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Östersund
    Inlägg
    11 246
    Citat Ursprungligen postat av Sasse

    Sedan sitter det folk och vill kopiera programvararor och gnäller på att trimprogrammen är för dyra.
    Lite OT, men just den delen är väl inte mycket att gnälla över Utan möjligheten att kopiera program vore väl chippning en tämligen död branch
    Hade programkopiering varit förbjuden hade det knappast funnits några seriösa trimfirmor idag

    Jag ser ingen större moralisk skillnad mellan att kopiera ett trimprogram (om jag nu skulle kunna göra det) eller att ladda ner något PC-program från nätet
    9000 Aero -91, 9000 Aero -93, 900 T8 -81 , 900 T16 -89, 900 Aero -85, 900 Cab -94, 95 -62, BM425 -59, 9-5 -05, 9-5 Aero -07

  2. #2
    Steg 5
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    skogen
    Inlägg
    5 046
    Citat Ursprungligen postat av Urban 1041
    Citat Ursprungligen postat av Sasse

    Sedan sitter det folk och vill kopiera programvaror och gnäller på att trimprogrammen är för dyra.
    Lite OT, men just den delen är väl inte mycket att gnälla över Utan möjligheten att kopiera program vore väl chippning en tämligen död branch
    Hade programkopiering varit förbjuden hade det knappast funnits några seriösa trimfirmor idag

    Jag ser ingen större moralisk skillnad mellan att kopiera ett trimprogram (om jag nu skulle kunna göra det) eller att ladda ner något PC-program från nätet
    Både ja och nej.
    Det att trimfirmorna snor originalproggen är väl si och så, köper vi en originalbox eller bil så har vi ju köpt mjukvaran, sedan är den modifierad.
    Det går att stöta o blöta detta länge.

    Angående ladda ner kopierade PC-prog och trimfiler mm håller jag inte med.

    Om alla tänkte och gjorde som du så skulle det inte finnas någon speltillverkare eller mjukvarutillverkare eller trimfirma som skulle överleva.

    Kortsiktig i ditt fall kan jag hålla med att det låter bra men inte i långa loppet.

    Ska man dra det till det yttersta så är det idiotiskt att jag ska jobba när jag kan få bidrag och gå hemma.

    Skulle bli ett bra och fungerande samhälle om alla gjorde det

    OBS, detta är inget mot dig Urban, bara min synpunkt på det hela.

    Mvh Sasse
    Chaos, panic and disorder ... my work here is done.
    Never argue with a idiot. He will pull you down to his level and then beat you with experience

  3. #3
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Östersund
    Inlägg
    11 246
    Sasse
    Jag har väl aldrig skrivit att jag tycker det är ok att kopiera trimprogram eller att jag har funderingar på att göra det
    Tror nog vi är ganska överrens på den punkten faktiskt.

    Ser nog ändå ingen större skillnad i att kopiera ett Adobe-program från nätet än att kopiera en T5-program från polarens bil.

    Om man däremot tar steget att först sno/kopiera dessa program och sedan sälja dom vidare och på så sätt tjäna pengar på något som någon annan gjort är ju lite annat.

    Måste dock säga att jag ser det lite komiskt när du (Sasse) hackar på andra som kopierar program, när det faktiskt är en förutsättning även för er verksamhet
    9000 Aero -91, 9000 Aero -93, 900 T8 -81 , 900 T16 -89, 900 Aero -85, 900 Cab -94, 95 -62, BM425 -59, 9-5 -05, 9-5 Aero -07

  4. #4
    Steg 5
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    skogen
    Inlägg
    5 046
    Citat Ursprungligen postat av Urban 1041
    Sasse
    Jag har väl aldrig skrivit att jag tycker det är ok att kopiera trimprogram eller att jag har funderingar på att göra det
    Tror nog vi är ganska överrens på den punkten faktiskt.

    Ser nog ändå ingen större skillnad i att kopiera ett Adobe-program från nätet än att kopiera en T5-program från polarens bil.

    Om man däremot tar steget att först sno/kopiera dessa program och sedan sälja dom vidare och på så sätt tjäna pengar på något som någon annan gjort är ju lite annat.

    Måste dock säga att jag ser det lite komiskt när du (Sasse) hackar på andra som kopierar program, när det faktiskt är en förutsättning även för er verksamhet
    Det sista går ju inte hand i hand med det du skriver ovan.
    Jag anser att vi som frima bara kopierar Saab.
    Skillnaden vore om vi kopierade hirsch och sålde det.

    MVh Sasse
    Chaos, panic and disorder ... my work here is done.
    Never argue with a idiot. He will pull you down to his level and then beat you with experience

  5. #5
    Steg 4 Frals avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    4 209
    Urban

    Vad Sasse menar är ju att om Nordic har lagt tid på att "förädla" en orginalprogramvara för mer effekt under kontrollerade former. Kört prov i bänk och på vägen. Mätt diverse tryck och temperaturer och ansett dem ligga inom "safe area" för vad de har lärt sig under de år de trimmat Saabar.

    Skall då en mindre nogräknad firma kopiera detta förädlade progg och sälja detta rakt av i kommersiellt syfte och ta credit för det ?

    Det känns ju lite tungt.

    Jag har inga vidare betänkligheter att prova ett Adobeprogg privat. Däremot så har jag licenser på ALLLA program jag använder i mitt arbete.

    /Fred
    För länge sedan SAAB 9-5 SC 2,0t BioPower Nordic st1 2006.

  6. #6
    Steg 4
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Stockholm, Järfälla
    Inlägg
    4 666
    Citat Ursprungligen postat av Sasse

    Det sista går ju inte hand i hand med det du skriver ovan.
    Jag anser att vi som frima bara kopierar Saab.
    Skillnaden vore om vi kopierade hirsch och sålde det.

    MVh Sasse
    Igentligen är det ju ingen skillnad. Saab har lagt ner enorma summor på att utveckla en programvara som sedan nyttjas av någon annan (i detta fallet trimfirma) för att tjäna pengar. Mer stöld kan det ju knappast bli.

    Jag själv jobbar ju med mjukvarauutveckling till mobiltelefonnät och vi kan ju dra parallellen om Nokia skulle sno våran (Ericsson) programvara till sina radiobasstationer, ändra lite parametrar och sälja den som sin egen? Skulle nog vara den största skandalen i telekommhistorien

    Sen är inte jag den som klagar, för jag tycker det är jättebra att ni tuners kan få våra saabar att bli lite trevligare att ratta

    mvh Fredrik
    9-5 2.0t Vector Biopower 2006 aut, Steg 1

  7. #7
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Östersund
    Inlägg
    11 246
    Citat Ursprungligen postat av aerofred
    Urban

    Vad Sasse menar är ju att om Nordic har lagt tid på att "förädla" en orginalprogramvara för mer effekt under kontrollerade former. Kört prov i bänk och på vägen. Mätt diverse tryck och temperaturer och ansett dem ligga inom "safe area" för vad de har lärt sig under de år de trimmat Saabar.

    Skall då en mindre nogräknad firma kopiera detta förädlade progg och sälja detta rakt av i kommersiellt syfte och ta credit för det ?

    Det känns ju lite tungt.
    Precis samma sits som Saab sitter i

    Saab lägger ner stora pengar på att utveckla program som måste klara miljökrav och ge hög effekt och en hållbar motor i alla situationer.

    Är det då rätt att en mindre nogräknad firma (trimfirma?) föräldar detta program och tar credit för det och tjänar pengar ?
    Även om Nordic i detta fall gör omfattande mätningar och analyser är det väl inte i närheten av vad Saab gör? (Nu kom vi åter till topic )

    Känns säkert också tungt för Saab som dessutom får garantikostnader som en direkt konskekvens av mindre nogräknade trimfirmor/kunder.

    Nää, jag ser inte skillnaden faktiskt

    Ska väl tilläggas att jag också tycker det är jättebra att det finns roligare programvararor till våra Saabar att köpa. Fanns inte det skulle man ju tvingas åka i en gammelbil där man själv kan pilla på potentiometerar alt montera ett Nira eller liknande.
    9000 Aero -91, 9000 Aero -93, 900 T8 -81 , 900 T16 -89, 900 Aero -85, 900 Cab -94, 95 -62, BM425 -59, 9-5 -05, 9-5 Aero -07

  8. #8
    Sugmotor
    Reg.datum
    nov 2003
    Ort
    Södertälje
    Inlägg
    74

    Klargörande om tryckgivare

    Det pratades tidigare om tryckgivare moterade i tändstift kontra lösa givare.

    Det är tändstift varianten som är lågbudget/reserv metod. Normalt använder man de lösa vatten kylda givarna moterade i en hylsa som går genom vattenmanteln i toppen och mynnar ut i förbränningrummet.

    Tändstifts givarna fungerar inte något vidare på saab motorer.
    För att ge plats för tryckgivaren är mittelektroden flyttad åt sidan och keramen ät mycket tunnare. Detta gör att den inte tål den höga spänning som uppkommer vid vissa driftfall. Värst är högt laddtryck i kombination med sen tändning. På en 2.3T är det ca 2000rpm full muff. Där är förtändingen när 0(ÖD).

    mvh Mattias
    Södertäljebo

  9. #9
    Steg 4 Frals avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    4 209
    Urban

    Jag förstår ditt resonemang mycket väl.

    Däremot skrev jag inte på några papper angående licens på mjukvara när jag köpte min nya Saab M-06

    Det är väl mest i vår lilla trimmvärld som det moralsikt sätt anses vara ohövligt att sälja ett kopierat progg rakt av och ta credit för det. Ändrar du i det "till det bättre" är det helt plötsligt ok.

    /Fred
    För länge sedan SAAB 9-5 SC 2,0t BioPower Nordic st1 2006.

  10. #10
    Steg 5 cedetes avatar
    Reg.datum
    jun 2003
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    5 370
    Hur kan det jämställas med att kopiera om t ex Nordic på uppdrag av en bilägare pillar i programmet, som denne bilägare själv äger?

    /J
    Opel Vectra OPC 2007, motor från Saab Södertälje

  11. #11
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Falun
    Inlägg
    3 547
    Ifall man kunde köpa en sladd på Konsum för 19,90:- för att ladda över polarnas trimprogram och alla började göra det, skulle vi inte ha några chipfirmor kvar längre, och då skulle det med tiden inte bli så kul. Därför låter vi det vara som det är och skapar den iofs något konstlade moralen att det är okej att sno Saabs prog för föraädling, men inte att sno trimprogrammen. Vill man vara en korrekt moralpelle så får man det dock till minst lika fel av tuners att kopiera originalvaran, av vilken de ju faktiskt låter merparten vara orörd och sedan säljer HELA programmet som sitt eget.

    Sedan vet jag inte om Saab egentligen förlorar på att det finns eftermarknadstrim!? Okej, om alla trim till alla bilar försvann kanske det skulle gynna alla tillverkarna för att de kunde ta betalt för starkare motoralternativ. Men hur många är det inte som köper sin Saab just för att de är trimvänliga. Om exempelvis T8 hade varit en barnlek att knäcka, tror jag att man åtminstone i Sverige hade sålt fler 9-3SS första åren i Sverige. När den framstod som närmast omöjlig att trimma var det väl många som tappade intresset för att köpa annars så trevliga 9-3 Aero med sina sömniga 210 åsnor, där det nästan känns som en skämtsam dekaltrimning med Aero-emblemet. Om det redan vid släppet funnits färdiga 300-hk trim, hade många fler fått habegär. Jag kan bara gå till mig själv. Om Saabs styrsystem var helt omöjliga att knäcka och trimma, då skulle jag köpa en Volvo om de fortfarande gick att trimma...
    Har valt att vara begränsat delaktig här på STCS forum, då alla paragrafer inte faller mig helt i smaken. Kanske skriver jag mer under min projekttråd.

  12. #12
    Steg 3
    Reg.datum
    sep 2003
    Inlägg
    2 997
    Citat Ursprungligen postat av Sasse
    Citat Ursprungligen postat av Urban 1041
    Sasse
    Jag har väl aldrig skrivit att jag tycker det är ok att kopiera trimprogram eller att jag har funderingar på att göra det
    Tror nog vi är ganska överrens på den punkten faktiskt.

    Ser nog ändå ingen större skillnad i att kopiera ett Adobe-program från nätet än att kopiera en T5-program från polarens bil.

    Om man däremot tar steget att först sno/kopiera dessa program och sedan sälja dom vidare och på så sätt tjäna pengar på något som någon annan gjort är ju lite annat.

    Måste dock säga att jag ser det lite komiskt när du (Sasse) hackar på andra som kopierar program, när det faktiskt är en förutsättning även för er verksamhet
    Det sista går ju inte hand i hand med det du skriver ovan.
    Jag anser att vi som frima bara kopierar Saab.
    Skillnaden vore om vi kopierade hirsch och sålde det.

    MVh Sasse
    Dock kan man nog med stor säkerhet veta att de flesta firmor kollat i HIRSCH-programmen.

  13. #13
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Östersund
    Inlägg
    11 246
    Citat Ursprungligen postat av negative
    Dock kan man nog med stor säkerhet veta att de flesta firmor kollat i HIRSCH-programmen.
    Du menar ungefär som när man gick i skolan och tjuvkikade i facit
    9000 Aero -91, 9000 Aero -93, 900 T8 -81 , 900 T16 -89, 900 Aero -85, 900 Cab -94, 95 -62, BM425 -59, 9-5 -05, 9-5 Aero -07

  14. #14
    Steg 3 Stoffe #2959s avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Markaryd, Southern Sweden
    Inlägg
    3 902
    Medlem#
    2959
    Citat Ursprungligen postat av -big kahuna-
    Citat Ursprungligen postat av Sasse

    Det sista går ju inte hand i hand med det du skriver ovan.
    Jag anser att vi som frima bara kopierar Saab.
    Skillnaden vore om vi kopierade hirsch och sålde det.

    MVh Sasse
    Igentligen är det ju ingen skillnad.
    mvh Fredrik
    Det är väl för höge farao milsvid skillnad?!
    Om Nordic, Maptun, BSR mfl köper en bil, lägger massvis med tid och pengar på att vidareutveckla den programvaran kontra om Kalle på Spången kopierar ovanstående trimfirmors programvara och säljer rakt av som sin egen kreation utan att ha lagt en enda spänn eller ändrat minsta lilla nuffra, tycker du det är samma sak?

    Då kan jag säga dig att vi verkligen inte är eniga. Därmed inte sagt att jag tycker att det är helt korrekt i lagens mening med det förstnämda alterntivet, men det är en annan femma.

    Mvh Stoffe

  15. #15
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Falun
    Inlägg
    3 547
    [quote=Stoffe #2959]
    Citat Ursprungligen postat av "-big kahuna-":3uy9pdy7
    Citat Ursprungligen postat av Sasse

    Det sista går ju inte hand i hand med det du skriver ovan.
    Jag anser att vi som frima bara kopierar Saab.
    Skillnaden vore om vi kopierade hirsch och sålde det.

    MVh Sasse
    Igentligen är det ju ingen skillnad.
    mvh Fredrik
    Det är väl för höge farao milsvid skillnad?!
    Om Nordic, Maptun, BSR mfl köper en bil, lägger massvis med tid och pengar på att vidareutveckla den programvaran kontra om Kalle på Spången kopierar ovanstående trimfirmors programvara och säljer rakt av som sin egen kreation utan att ha lagt en enda spänn eller ändrat minsta lilla nuffra, tycker du det är samma sak?

    Då kan jag säga dig att vi verkligen inte är eniga. Därmed inte sagt att jag tycker att det är helt korrekt i lagens mening med det förstnämda alterntivet, men det är en annan femma.

    Mvh Stoffe[/quote:3uy9pdy7]

    Jag tycker BK:s exempel om Nokia/Eriksson belyser det hela ganska bra...
    Har valt att vara begränsat delaktig här på STCS forum, då alla paragrafer inte faller mig helt i smaken. Kanske skriver jag mer under min projekttråd.

  16. #16
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    21 252
    Citat Ursprungligen postat av Stoffe #2959
    Det är väl för höge farao milsvid skillnad?!
    Om Nordic, Maptun, BSR mfl köper en bil, lägger massvis med tid och pengar på att vidareutveckla den programvaran kontra om Kalle på Spången kopierar ovanstående trimfirmors programvara och säljer rakt av som sin egen kreation utan att ha lagt en enda spänn eller ändrat minsta lilla nuffra, tycker du det är samma sak?

    Då kan jag säga dig att vi verkligen inte är eniga. Därmed inte sagt att jag tycker att det är helt korrekt i lagens mening med det förstnämda alterntivet, men det är en annan femma.
    Nej, det är ju en lite luddig gråzon. Man kan väl lugnt säga att den begränsade insynen och "övervakningen" av trimbranschen gör att få utanför den allra mest initierade kretsen har en susning om vad som är vad, vad som är snott av vem och när, vad som är bra och vad som är dåligt osv osv.

    Sanningen är nog att ingen trimfirma i Sverige är "perfekt" i något avseende, även om sådant också är svårt att bedöma som lekman. Man får dock känslan av att vissa har längre erfarenhet, vissa har större resurser, vissa har mer programmeringskompetens osv osv. Kombinerar man det med olikheter i trimfilosofier, kunskap om motorer/förbränningsteknik, kontakter osv osv så får man ett sammelsurium av parametrar som gör det näst intill omöjligt att bedöma vem som är bättre än den andra. Lägg därtill olika mängder av tid som lagts ner på olika aspekter av trimningen, olika tid som lagts på olika modeller osv så blir bilden än mer komplex.

    I princip kan man väl säga att ju mer man lär sig desto mindre vet man.

    Mvh

    KK
    Saablös efter att nu ha avslutat Projekt Skattesmitaren v. 2.0, en 9-3 SC BioPower Aero med Steg 5+. Bruksar numera vit BMW X3, busar runt i gul Mini Cooper S Cab och sätter skräck i V8-åkarna i skärgården med en svart 304 hk Yamaha SHO.

  17. #17
    Steg 3 Stoffe #2959s avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Markaryd, Southern Sweden
    Inlägg
    3 902
    Medlem#
    2959
    Citat Ursprungligen postat av KK
    Nej, det är ju en lite luddig gråzon. Man kan väl lugnt säga att den begränsade insynen och "övervakningen" av trimbranschen gör att få utanför den allra mest initierade kretsen har en susning om vad som är vad, vad som är snott av vem och när, vad som är bra och vad som är dåligt osv osv.

    Sanningen är nog att ingen trimfirma i Sverige är "perfekt" i något avseende, även om sådant också är svårt att bedöma som lekman. Man får dock känslan av att vissa har längre erfarenhet, vissa har större resurser, vissa har mer programmeringskompetens osv osv. Kombinerar man det med olikheter i trimfilosofier, kunskap om motorer/förbränningsteknik, kontakter osv osv så får man ett sammelsurium av parametrar som gör det näst intill omöjligt att bedöma vem som är bättre än den andra. Lägg därtill olika mängder av tid som lagts ner på olika aspekter av trimningen, olika tid som lagts på olika modeller osv så blir bilden än mer komplex.

    I princip kan man väl säga att ju mer man lär sig desto mindre vet man.

    Mvh

    KK
    Visst är det du skriver om en gråzon, men jag menar inte att peka ut någon särskild utan ville bara skilja på kopiera rakt av och kopiera, ändra, döpa om och sen sälja som egen produkt.

    I övrigt är det precis som du säger, men för den som ska handla så känns det nog tryggare att handla av någon som själv pillat i det än att köpa något som säljaren inte har en aning om hur det fungerar. Men visst finns det de som pillar på helt galna ställen också iofs.
    Skillnaden är att den som ändrat själv iaf inte hymlar med det och tjänar pengar på andras arbete.

    Mvh Stoffe

  18. #18
    Steg 4
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Stockholm, Järfälla
    Inlägg
    4 666
    [quote=Stoffe #2959]
    Citat Ursprungligen postat av "-big kahuna-":q10ea6s0
    Citat Ursprungligen postat av Sasse

    Det sista går ju inte hand i hand med det du skriver ovan.
    Jag anser att vi som frima bara kopierar Saab.
    Skillnaden vore om vi kopierade hirsch och sålde det.

    MVh Sasse
    Igentligen är det ju ingen skillnad.
    mvh Fredrik
    Det är väl för höge farao milsvid skillnad?!
    Om Nordic, Maptun, BSR mfl köper en bil, lägger massvis med tid och pengar på att vidareutveckla den programvaran kontra om Kalle på Spången kopierar ovanstående trimfirmors programvara och säljer rakt av som sin egen kreation utan att ha lagt en enda spänn eller ändrat minsta lilla nuffra, tycker du det är samma sak?

    Då kan jag säga dig att vi verkligen inte är eniga. Därmed inte sagt att jag tycker att det är helt korrekt i lagens mening med det förstnämda alterntivet, men det är en annan femma.

    Mvh Stoffe[/quote:q10ea6s0]

    Och jag vidhåller att det är stöld. Det spelar ingen roll om du ändrar i SAABS PROGRAM eller inte.

    Om jag snor din bil och lackar om den, gör det att jag inte stulit bilen då?

    Om man ska vara på den säkra sidan som trimmare så utvecklar man ett eget styrsystem och höjer bilens effekt med hjälp av det. Alternativt köper man ett styrsystem på licens/rätten att använda och ändra, från någon tillverkare.

    mvh Fredrik
    9-5 2.0t Vector Biopower 2006 aut, Steg 1

  19. #19
    Steg 3 Stoffe #2959s avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Markaryd, Southern Sweden
    Inlägg
    3 902
    Medlem#
    2959
    Citat Ursprungligen postat av -big kahuna-
    Och jag vidhåller att det är stöld. Det spelar ingen roll om du ändrar i SAABS PROGRAM eller inte.

    Om jag snor din bil och lackar om den, gör det att jag inte stulit bilen då?

    Om man ska vara på den säkra sidan som trimmare så utvecklar man ett eget styrsystem och höjer bilens effekt med hjälp av det. Alternativt köper man ett styrsystem på licens/rätten att använda och ändra, från någon tillverkare.

    mvh Fredrik
    Ja, det var inte det jag motsatte mig utan det faktum att det inte är samma sak om man själv har gjort förändringen eller ej. Det har ju varit uppe i rätten och vänt huruvida trimfirmorna stjäl programvara eller ej och om jag inte misstar mig så klubbades att det inte var stöld. Sen betyder det ju inte att man inte kan ha andra åsikter.
    Det finns ju de som åker på håriga straff för att ha spöat skiten ur en inbrottstjuv (som klarade sig utan straff), trots att de flesta skulle hålla med om att det är galet.

    Skillnaden är att jag köpt bilen med programvara i, du har inte köpt bilen du lackar om, du har stulit den.

    Mvh Stoffe

  20. #20
    Steg 4
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Stockholm, Järfälla
    Inlägg
    4 666
    [quote=Stoffe #2959]
    Citat Ursprungligen postat av "-big kahuna-":1mnmnywf
    Och jag vidhåller att det är stöld. Det spelar ingen roll om du ändrar i SAABS PROGRAM eller inte.

    Om jag snor din bil och lackar om den, gör det att jag inte stulit bilen då?

    Om man ska vara på den säkra sidan som trimmare så utvecklar man ett eget styrsystem och höjer bilens effekt med hjälp av det. Alternativt köper man ett styrsystem på licens/rätten att använda och ändra, från någon tillverkare.

    mvh Fredrik
    Ja, det var inte det jag motsatte mig utan det faktum att det inte är samma sak om man själv har gjort förändringen eller ej. Det har ju varit uppe i rätten och vänt huruvida trimfirmorna stjäl programvara eller ej och om jag inte misstar mig så klubbades att det inte var stöld. Sen betyder det ju inte att man inte kan ha andra åsikter.
    Det finns ju de som åker på håriga straff för att ha spöat skiten ur en inbrottstjuv (som klarade sig utan straff), trots att de flesta skulle hålla med om att det är galet.

    Skillnaden är att jag köpt bilen med programvara i, du har inte köpt bilen du lackar om, du har stulit den.

    Mvh Stoffe[/quote:1mnmnywf]
    Kan bli en lång diskussion det här, så jag tycker vi slutar

    Jag är ju ändå för trimning, så jag vill inte sitta och argumentera för att det är brottsligt
    9-5 2.0t Vector Biopower 2006 aut, Steg 1

Liknande ämnen

  1. Hur bra funkar powerchip´s programvaror
    Av Henrik_87 i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-03-08, 18:51
  2. Kopierade programvaror
    Av Loffe i forum Allmänt
    Svar: 125
    Senaste inlägg: 2005-11-22, 15:47
  3. Vems programvaror till T7 säljer Speedparts?
    Av AeroRydde i forum Allmänt
    Svar: 60
    Senaste inlägg: 2005-05-23, 09:44

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •