Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: Stötig 9-3

  1. #1

    Stötig 9-3

    Köpte en 9-3 1.8t SS -03 som gått 11 000 mil. I höstas med relativt fina vägar tänkte jag inte så mycket på komforten utan den kändes helt ok.

    Sen när det blivit kallare, asfalten förbytts mot packad snö och isiga vägar förundras jag över hur extremt stötig bilen är. Får gocart känsla när jag kör över ojämn väg. Köra över ett farthinder med mer än promenadhastighet är inte att tänka på.

    Jag tog upp det här med saab verkstaden som sa att "det var ett kännt problem" att komforten vintertid inte var så bra på den här modellen,("du vet oljans volym i stötarna minskar ju när det blir kallt" osv) men de hade ingen lösning på det.

    Nån med en 9-3 som känner igen sig eller är verkstaden bara ute efter att slippa byta mina dämpare ev bussningar o.d

  2. #2
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Ånge
    Inlägg
    1 276
    Har en 9-3 -03 jag också med sportchassie. Jag har inte märkt något speciell stötighet men jag smyger iofs alltid över gupp fär att skona fälgar mm. Men visst den är ju inte helt mjuk över gupp men det är inte min sänkta 900 aero heller kan jag säga...
    9-3 SS 2.0t Vector -03
    9-3 SC 2.0t Aero Biopower -09

Liknande ämnen

  1. Svampig och stötig 9-5 a
    Av Silverpilen i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2012-02-13, 00:05
  2. SAAB 9-3 vector ss-08 , ovanligt stötig efter sänkning...
    Av Joho i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-02-09, 19:12
  3. Stötig och gnällig og900
    Av SaabHjärta i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-09-25, 19:09
  4. Extremt stötig väghållning.
    Av Lindfors i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-07-16, 02:55

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •