Nån som har nån bra idé på vart man kan köpa en billig 3 tums racekatt med metallkärna ? Har sett en för 2900 kr nån som vet nån billigare ? Mvh Simon
Nån som har nån bra idé på vart man kan köpa en billig 3 tums racekatt med metallkärna ? Har sett en för 2900 kr nån som vet nån billigare ? Mvh Simon
Simon Olsson
Kör: Grön 900ng turbo coupe Och en Skyline r33 gts25t -97
Ha is i magen så kommer det en billigare... Minst 500kr billigare.
Mvh
9-3 Viggen Cab, 9-3 TurboX -08, 900 2.3T Slime -95
Fint
Simon Olsson
Kör: Grön 900ng turbo coupe Och en Skyline r33 gts25t -97
www.katalysatorteknik.com 1750krUrsprungligen postat av Turbo_Knuff
www.rakaror.se
en som man vet fungerar och är värd sitt namn "racekatt" skulle man få tag på för en billigare penningUrsprungligen postat av Turbo_Knuff
Jag har den för 1750 och den kan knappast klassas som racekatt...Ursprungligen postat av spanarn
Dock lär den nog funka väl upp till 300hk eller så iaf.
Saablös FD OG900 "Aero" Cab & NG900 E85 421 hk
Impreza STI Type R -00 370 hk 460 Nm @ 1320 kg Vevlagerras!
BMW 525i Touring -95 Mit sperrdifferential
BMW 740iA -00 Highline Carbon / Individual
Synd att jag ska upp i 200+ från 300 dåUrsprungligen postat av Turbovin
Simon Olsson
Kör: Grön 900ng turbo coupe Och en Skyline r33 gts25t -97
Vad får dig att säga så? Syns det på något vis att den inte klarar mer än 300 hk eller? Menar du att den inte kommer att orka rena något då den inte kommer att "hinna med" eller? Förklara gärna. Obs inget påhopp utan jag undrar verkligen då jag har för avsikt att köra med den katten och lite över 300 hk.Ursprungligen postat av Turbovin
/Jonas
9000 aero -97 (svart) Garaget
Bara mina amatörmässiga gissningar. Tittar man genom katten så ser kärnan mycket tätare ut än i en riktig racekatt. Det är ju en 300 cells katt medan de dyrare racekattarna brukar va 100 cells.
Har inte mätt mottryck eller nåt på katten så det var kanske en dum gissning men den räcker garanterat inte lika långt som en 100 cells ivf.
Edit: Här fanns ju en mottrycksmätning så då borde den ju räcka till minst 320hk iaf?
http://www.katalysatorteknik.com/diagram.htm
Jag ska själv också gå över 300hk men jag tänkte nog byta till en 100 cells katt för att ha max flöde genom systemet.
Saablös FD OG900 "Aero" Cab & NG900 E85 421 hk
Impreza STI Type R -00 370 hk 460 Nm @ 1320 kg Vevlagerras!
BMW 525i Touring -95 Mit sperrdifferential
BMW 740iA -00 Highline Carbon / Individual
Ok, då vet jag. Äh, jag provar med den och funkar det inget vidare så kan man ju alltid byta senare...Ursprungligen postat av Turbovin
/Jonas
9000 aero -97 (svart) Garaget