Sidan 1 av 5 123 ... SistaSista
Resultat 1 till 20 av 84

Ämne: SQR

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    sep 2005
    Ort
    Vara
    Inlägg
    265

    SQR

    Jag har en liten fråga.. Hur är det igentligen med SQR.. Har ju inte hört nått om deras grejor det senaste.. Har dom kursat eller vad har tagit åt dom?
    Och deras hemsida uppdateras ju aldrig heller ju?

    Är det någon som vet?

  2. #2
    Steg 5
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Västmanland
    Inlägg
    5 852
    Dem ligger nog i ska du se.
    Kanske är så att det trimmas mer bilar än utvecklas hemsidor på det företaget

  3. #3
    Grundladd
    Reg.datum
    sep 2005
    Ort
    Vara
    Inlägg
    265
    Oki?! hehe.. Men har dom nått chip/steg till 9-3 Sportsedanen/ Tronic 8 då? Står ju inget alls om de på hemsidan iallafall.. nån som vet?

  4. #4
    Steg 5
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Västmanland
    Inlägg
    5 852
    Tyvärr är det många firmor som inte vill lägga ned pengarna på att ett externt företag tar hand om deras hemsidor eller grunden till dem. En hemsida idag är ganska mycket värd för ett företag då det är ansiktet utåt till kunden..

    I detta, och i flera andra fall så är det säkert just tidsbrist/kunskap som gör att det inte händer så mycket på hemsidan, däremot så går det säkert ganska bra med trimningarna istället. Det finns andra tuningföretag som har jättefina hemsidor där jag aldrig skulle låta dem pilla i min mjukvara HTML och Trionic7 är inte riktigt samma kod som används

    Till Trionic8 har jag aldrig hört att de haft några program dock. För det får du nog anlita nåt av dessa företag

    Nordic
    Hirsch
    Maptun
    BSR

  5. #5
    Helt original
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Nol/Alafors
    Inlägg
    585
    Tjena.

    skicka ett mail till frank. adress finns på sidan.

    tyvärr så finns de en väldigt bra andledning att de varit tyst från frank, men de e inget jag skriver på nätet.

    mvh micke
    Saab 9-5 -00 SC stylad med Barnstol och Biopower.
    Toyota Mr2 Hybrid B204e

  6. #6
    Grundladd
    Reg.datum
    nov 2003
    Inlägg
    129

    SQR

    Tjena,håller med "Micke" i hans uttalande.Finns e god anledning till att Frank inte e så "kontaktbar".Ge det lite tid så lovar ja att han kommer tillbaka med buller o bong!!!!!!!!!!
    900 Aero -91 428 hk/510 Nm:SÅLD
    Opel Astra med Saab............

  7. #7
    Grundladd
    Reg.datum
    sep 2004
    Ort
    trollhättan,alingsås
    Inlägg
    400
    precis, så är det

  8. #8
    Grundladd
    Reg.datum
    mar 2005
    Inlägg
    257
    Då har jag förklarningen att han inte har svarat på mejl eller tel på ca 1,5mån.

    Men då får man fortsätta så svara han säkert senare.

    Simon

  9. #9
    Helt original
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Nol/Alafors
    Inlägg
    585
    Simon>> skicka pm till mig, så ska jag framföra din fråga.

    mvh micke
    Saab 9-5 -00 SC stylad med Barnstol och Biopower.
    Toyota Mr2 Hybrid B204e

  10. #10
    jag vet inte vad jag ska tro om sqr

    Jag har en sqr chippad box (steg1) som jag ville få uppgraderad då jag har bytt avgassystem och satt dit öppet luftfilter. Det kostade lika mycket som ett nytt chip.

    Jag hade inte kvar kvittot så då gick det inte att få rabatterat pris tydligen.

    Hur svårt kan det vara att känna igen sin egen handstil på boxen, för att inte nämna mappen som ligger inuti

  11. #11
    Steg 3 Loffes avatar
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 462
    Medlem#
    5129
    Citat Ursprungligen postat av fulingbusen
    jag vet inte vad jag ska tro om sqr

    Jag har en sqr chippad box (steg1) som jag ville få uppgraderad då jag har bytt avgassystem och satt dit öppet luftfilter. Det kostade lika mycket som ett nytt chip.

    Jag hade inte kvar kvittot så då gick det inte att få rabatterat pris tydligen.

    Hur svårt kan det vara att känna igen sin egen handstil på boxen, för att inte nämna mappen som ligger inuti
    Borde inte sqr ha ett register med bilarnas reg nummer?

    Den uppfattningen jag har fått från sqr är; bra grejer men dålig service.
    Till mitt garage: Garaget

  12. #12
    Steg 6
    Reg.datum
    sep 2004
    Ort
    Vänersborg
    Inlägg
    6 879
    han ligegr nog i så gott han kan ifs så brukar han allt svar på mail

    tummen upp för frank och SQR

  13. #13
    Citat Ursprungligen postat av Loffe
    Den uppfattningen jag har fått från sqr är; bra grejer men dålig service.
    Ja, det verkar vara så. Det värsta är att jag av princip hellre betalar fullt pris på någon annan firma efter ett sådant bemötande

  14. #14
    Grundladd
    Reg.datum
    mar 2005
    Ort
    Bohus
    Inlägg
    274
    Sqr e kanon tycker jag, hur sjyssta o serviceminded som helst!..

    tummen upp för dom från mig iallafall!
    Saab 9000 2.3T A50

    Räsern

  15. #15
    kanske hade en dålig dag när jag skrev till honom

  16. #16
    Helt original
    Reg.datum
    jan 2003
    Inlägg
    959
    Dom program jag har/ haft från SQR har funkat mkt bra .

    Man ska nog inte begära 100 % personlig service från ett i egentligen enmansföretag, där inehavaren har full upp med allt vad det innebär.


    fulingbusen: En nästan orginalbil som får lite ny mjukvara hamnar nog som en i mängden.. Är nog inte lätt att komma ihåg alla. En lite vassare el uppsendeväckande ä nog en annan sak

    Hoppas det går bra för Frank o driva vidare företaget i framtiden också!

  17. #17
    Sugmotor
    Reg.datum
    jan 2005
    Ort
    Vänersborg
    Inlägg
    17
    Jag var hos Frank igår på sqr och chippade min bil. kan inte säga att ja är annat än nöjd. med tanke på att ja också ringde igår. och kunde komma dit med en gång. okej ja ha ringt flera ggr men när man väl får tag på honom verkar de hända grejer med en gång..

    //Mike

  18. #18
    Citat Ursprungligen postat av HP

    fulingbusen: En nästan orginalbil som får lite ny mjukvara hamnar nog som en i mängden.. Är nog inte lätt att komma ihåg alla. En lite vassare el uppsendeväckande ä nog en annan sak
    Jag tror du missförstod mig jag begär inte att han ska komma ihåg bilen, men jag förstår inte varför han kräver ett kvitto utav följande anledningar:

    - det står handskrivet på boxen så borde han känna igen handstilen
    - klistermärke från SQR på boxen
    - Om han fortfarande misstror mig så lär han väl känna igen sin egen programvara inuti boxen

    Jag säger inte att han är ett rötägg för det tror jag inte, han har säkert för mycket att göra bara. Däremot så skulle jag aldrig betala fullpris där igen pga att tex maptun och Speedparts aldrig skulle behandla någon kund på samma sätt. Oavsett om det är en svensson-bil eller en ren växellådsdödarbil.

  19. #19
    Steg 5 cedetes avatar
    Reg.datum
    jun 2003
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    5 396
    Det handlar väl inte om handstilar och klistermärken.

    Om jag stjäl eller "hittar" en styrbox med Maptunklistermärke på kan jag väl inte ringa Maptun och kräva billig uppgradering - med hänvisning till ett klistermärke?

    /J
    Opel Vectra OPC 2007, motor från Saab Södertälje

  20. #20
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    288
    Citat Ursprungligen postat av cedete
    Det handlar väl inte om handstilar och klistermärken.

    Om jag stjäl eller "hittar" en styrbox med Maptunklistermärke på kan jag väl inte ringa Maptun och kräva billig uppgradering - med hänvisning till ett klistermärke?

    /J
    bra sagt...
    BMW cab...

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •