Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: ngk bcp7ex rätt eller fel ?

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    okt 2005
    Ort
    umeå
    Inlägg
    43

    ngk bcp7ex rätt eller fel ?

    va å skulle köpa stift i dag till en 900t16 men dom hadde inte standard bcp7es hemma
    men dom sa att bcp7ex var de som skulle ersätta bcp7es kan det stämma ?

    bcp7ex var förövrigt dyrare

    äre någon som kör med bcp7ex ?

  2. #2
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Gällö/Östersund
    Inlägg
    1 794
    Hej!

    -EX är ett tändstift med tre eller fyra elektroder. Lite klurigt att ställa in tändstiftsgap på dom, men annars verkar dom fungera bra i en standardbil de gånger jag provat.
    Två flygplan - en bil
    Lowbudgetrides
    #stcs@quakenet

  3. #3
    Sugmotor
    Reg.datum
    okt 2005
    Ort
    umeå
    Inlägg
    43

    tändstift

    noppe inte dom här
    var bara en elektrod dock var själva stiftet välldigt tunt
    vad äre för skillnad mellan bcp7es11 och bcp7es

  4. #4
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    220

    Stift

    Hej!

    BCP7-EX

    E = Gängans längd (19mm).
    X = Ökat gnistgap, gentemot vad vet jag ej.

    Skillnaden mellan BCP7-ES -11 och BCP-ES är att dom med slutsiffror tex 11 har gnistgapet inställt från fabrik, i det här fallet 1.1,mm.

    Är du helt säker på att du inte har fått ett par BCP-7-EVX?
    Isåfall VX = mittelektrod av platina och annan sidoelektrod.

    Phalanx.

Liknande ämnen

  1. EVO rätt håll eller fel?
    Av cedete i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2005-05-27, 05:38

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •