Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Kan jag smörja MV?

  1. #1
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Inlägg
    1 030

    Kan jag smörja MV?

    Igår så laddade min bil bara glt när jag var ute och åkte. Tänkte direkt på MV. Men sedan nästa gång jag startade bilen och körde så gick den som den skulle igen. Så jag undrar om jag kan smörja MV:n med något eller om jag sabbar den då?

    Jag har även haft problem med att bilen laddar för mycket på sistone. Upp långt på det röda, för att sedan tvärstanna, så att man nästan hänger i bältet. Är detta pga MV också? Eller har det senare med VG att göra?

    9000 aero -95
    9-5 2,3t -02
    9-5 2,0t -02

  2. #2
    Steg 3 henrikgs avatar
    Reg.datum
    dec 2004
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    3 517
    Medlem#
    5622

    Re: Kan jag smörja MV?

    Citat Ursprungligen postat av putte
    Igår så laddade min bil bara glt när jag var ute och åkte. Tänkte direkt på MV. Men sedan nästa gång jag startade bilen och körde så gick den som den skulle igen. Så jag undrar om jag kan smörja MV:n med något eller om jag sabbar den då?

    Jag har även haft problem med att bilen laddar för mycket på sistone. Upp långt på det röda, för att sedan tvärstanna, så att man nästan hänger i bältet. Är detta pga MV också? Eller har det senare med VG att göra?

    9000 aero -95
    Att du flyger in i ratten beror på att tryckvakten går in när laddtrycket blir för högt! Jag skulle helt klart testa en annan MV som första åtgärd. Du kan ju även testa att blåsa i den och se hur den känns. Står i FAQ:en hur man ska testblåsa den.

    /Henrik
    900 Aero -88
    900 Aero -85
    9-3 Aero SS Hirsch -04
    9-3 Aero SC BioPower Hirsch -09

  3. #3
    Steg 6
    Reg.datum
    dec 2004
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    6 405
    Byt MVn då de är den som är problemet.
    Skulle den bara gå ner på GLT så kan man spruta in lite WD40/5-56 eller liknande. Men din bör man BYTA!
    Kör nu en 9-5SE 2,3t -01 som kommer att ändras lite innan jag är klar!
    Körde denna innan!

Liknande ämnen

  1. Smörja lamellsplines?
    Av Psycho Dave i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-11-08, 09:06
  2. smörja upp MV?
    Av arsson i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-05-06, 04:32

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •