Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: Ang as3 stereo

  1. #1

    Ang as3 stereo

    hej, jag är inne på och bygga ut ljudsystemet lite i 9-3:an och undrar hur as3 systemet är uppbygt, visst är det högnivå till org stegen?
    om man vill sätta in egna steg i org stereon så undra ja om det finns lågnivå på org stereon elr om man kan sätta dit nån adapter elr nåt? eller blir man tvungen och byta stereon, det vore ju lite skönt och ha kvar org eftersom det är dubbelstereo.

    har just nu från gammla bilen en pioneer 8600mp
    ett mono JL och ett 4:kanals JL och så ska jag investera ny bas

  2. #2
    Steg 5
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Värnamo
    Inlägg
    5 503
    Medlem#
    9481

    Re: Ang as3 stereo

    Citat Ursprungligen postat av wipeout
    hej, jag är inne på och bygga ut ljudsystemet lite i 9-3:an och undrar hur as3 systemet är uppbygt, visst är det högnivå till org stegen?
    om man vill sätta in egna steg i org stereon så undra ja om det finns lågnivå på org stereon elr om man kan sätta dit nån adapter elr nåt? eller blir man tvungen och byta stereon, det vore ju lite skönt och ha kvar org eftersom det är dubbelstereo.

    har just nu från gammla bilen en pioneer 8600mp
    ett mono JL och ett 4:kanals JL och så ska jag investera ny bas
    är inte alls högnivå till steget i as3 stereon, iaf inte till og9-3.

    finns adapters att tillgå
    http://www.backesljudbygg.se/home.htm
    finns det på,
    går att bygga dom själv för betydligt mindre pengar men lite pill, om du blädrar lite fram i ljudforumet så hittar du min gamla tråd om hur just man gör adaptern.

    de går att få ut 4 kanals lågnivå ut, sen om du ska ha kvar orginal så är de smidigast att plocka ut för bara bak.

    stereon behövs alltså inte bytas, bara en enkel adapter att sätat dit så har du lågnivå ut, remote tar du från elantennen, fram i sio-kablaget eller bak vid kontakten till elantennen.
    Saab 9-5 2,0t SS -08
    Saab 9-5 2,0t SS -06

Liknande ämnen

  1. Vad har jag för stereo? (9-3SS -08)
    Av Garfield i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-01-22, 19:33
  2. Vad är fel på min stereo?
    Av simpann i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-05-05, 12:16

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •