Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Trubbel med 9-3 2.2 TID -03

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    nov 2003
    Ort
    Gällivare
    Inlägg
    29

    Trubbel med 9-3 2.2 TID -03

    Tjena alla SAAB gurus, har råkat ut för ett problem på min diesel Doris... Det är så att det sitter en givare på insugsröret mitt emot vaccum klockan, vad är det för givare??? det är så så att den har gått sönder nu. Intermittent har jag haft CheckEngine lampan lysande å vissa gånger har motorn gått som att varvtalsregulatorn låg på ca 2500RPM, men sista veckan har det blivit mer frekvent och igår så gick bilen inte ens på höre varv än 1000-1200... Har listat ut att det är den där givaren som strulat så ryckte jag ur kontakten å startade om bilen så den går ju att köra nu, men bara varva 2500... Är det någon som vet vilka värden givaren skall ge?! tänkte om man kunde lura bilen så fanskapet går att ta sig till jobbet med tills jag får min nya givare... Föresten, tror att det är en temp/tryck givare??? men är osäker....

    /Dennis

  2. #2
    Steg 2
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Borås
    Inlägg
    2 599

    Re: Trubbel med 9-3 2.2 TID -03

    Citat Ursprungligen postat av Garret_Power
    Tjena alla SAAB gurus, har råkat ut för ett problem på min diesel Doris... Det är så att det sitter en givare på insugsröret mitt emot vaccum klockan, vad är det för givare??? det är så så att den har gått sönder nu. Intermittent har jag haft CheckEngine lampan lysande å vissa gånger har motorn gått som att varvtalsregulatorn låg på ca 2500RPM, men sista veckan har det blivit mer frekvent och igår så gick bilen inte ens på höre varv än 1000-1200... Har listat ut att det är den där givaren som strulat så ryckte jag ur kontakten å startade om bilen så den går ju att köra nu, men bara varva 2500... Är det någon som vet vilka värden givaren skall ge?! tänkte om man kunde lura bilen så fanskapet går att ta sig till jobbet med tills jag får min nya givare... Föresten, tror att det är en temp/tryck givare??? men är osäker....

    /Dennis
    Snackar vi og9-3 eller 9-3 SS
    Hinner inte med allt.....

  3. #3
    Sugmotor
    Reg.datum
    nov 2003
    Ort
    Gällivare
    Inlägg
    29
    Är en SS...

    Hitta nyss på nätet att det är en MAP sensor så det var det jag anade, Men skall verkligen en Dajsel motor bli knäpp bara för att den går sönder??? Det var bättre förr

Liknande ämnen

  1. 9-5 trubbel
    Av 666 i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2012-01-20, 18:28
  2. låd trubbel
    Av tobbe_n i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-05-02, 17:18
  3. ac trubbel på 95:a -01
    Av Thompa i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2005-03-29, 00:48

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •