Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: någon som kör med 750cc RC spridare?

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    aug 2003
    Inlägg
    195

    någon som kör med 750cc RC spridare?

    med "original" styrsystem i sin bil? jag kör själv volvo, men ska börja köra på etanol och ska gå efter ett recept som finns..
    74mm LMM och 755cc spridare
    19t turbo
    stor ic
    531 som är hemskt lite portad
    vx3
    mappad tändning och bränsle av turbocenter
    370hk på e85
    (detta är med lh2.4)
    men alla skriver att högohmiga spridare är "trögare" än lågohmiga.. men hur tycker ni att det funkar? för saabarna ska väl ha högisar?? är det såå stor skillnad på hög vs låg??
    900aero

  2. #2
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    21 298
    Hej,

    750 cc högohmiga RC Engineering finns det ett gäng som kör med, både på 9000 och 9-5. Funkar fint, även om spridarbilden naturligtvis omöjliggör helt "silkeslen" tomgång och lågvarv. Med tanke på storleken på spridarna så fungerar det dock över förväntan tycker jag.

    Mvh

    KK
    Saablös efter att nu ha avslutat Projekt Skattesmitaren v. 2.0, en 9-3 SC BioPower Aero med Steg 5+. Bruksar numera vit BMW X3, busar runt i gul Mini Cooper S Cab och sätter skräck i V8-åkarna i skärgården med en svart 304 hk Yamaha SHO.

  3. #3
    Grundladd
    Reg.datum
    aug 2003
    Inlägg
    195
    jo jag förstår det.. men man kör ju inte så ofta på tomgången.. =p
    dom går ju att köpa på maptun har jag sett.. hur är dom förhållande till bosh spridare? är det samma (ytter)storlek eller? samt att finns det något annat bättre alternativ? hur är tex siemens spridare? RC:s spridare är väl inte flödesmatchade? såg nån på forumet hade mätt och det var ganska stor skillnad.. där kan man kanske vinna lite bättre tomgång..?
    900aero

  4. #4
    Grundladd
    Reg.datum
    aug 2003
    Inlägg
    195
    måste även tacka för dom snabba svaren man får på saabforumen!
    900aero

  5. #5
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    21 298
    Citat Ursprungligen postat av sjobas
    jo jag förstår det.. men man kör ju inte så ofta på tomgången.. =p
    dom går ju att köpa på maptun har jag sett.. hur är dom förhållande till bosh spridare? är det samma (ytter)storlek eller? samt att finns det något annat bättre alternativ? hur är tex siemens spridare? RC:s spridare är väl inte flödesmatchade? såg nån på forumet hade mätt och det var ganska stor skillnad.. där kan man kanske vinna lite bättre tomgång..?
    Nej, det verkar vara lite si och så med flödesmatchningen faktiskt.

    Siemens finns, mig veterligen, inte större än 630 cc och det låter lite lite för din applikation. De är annars, för det mesta, flödesmatchade.

    Mvh

    KK
    Saablös efter att nu ha avslutat Projekt Skattesmitaren v. 2.0, en 9-3 SC BioPower Aero med Steg 5+. Bruksar numera vit BMW X3, busar runt i gul Mini Cooper S Cab och sätter skräck i V8-åkarna i skärgården med en svart 304 hk Yamaha SHO.

Liknande ämnen

  1. Distans RC 750cc spridare
    Av Manick i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-06-28, 20:26

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •