Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Turbotryck problem saab 900 t16

  1. #1

    Turbotryck problem saab 900 t16

    Hej hej nu har jag problem igen.
    Efter att bilen funkat klockrent efter mina felsökningar och bortkoppligar av olika styrenheter.
    Så skulle jag ställa upp turbon lite, den ladda nämligen bara 0.0-0.1 bar som maxladd
    Wastgate staven var helt ihoppskruvad sen problem som jag hade haft förut.

    Så jag skruvade upp den lite sen provade jag bilen, utan att den laddade något mer. Då tog jag bort staven igen och rengjorde och kände på själva armen som går till ventilen på turbon, den gick och röra på skit lätt.
    Så då skruva jag tillbaka wastgate staven så den blev max inskruvad ( så som innan)
    När jag provkörde den igen så laddade den 0.6-0,7 bar och ändå så stog wastegaten som när den laddade 0.0-0.1 bar.
    Men nu kunde jag inte trycka plattan i mattan för då började den att bluddra, men jag kunde trycka på ganska bra utan att den började bluddra.
    Har nu kopplat ur batteriet, ecu och apc under natten, så ska prova igen imorgon.
    Så jag undrar vad som kan ha hänt med bilfan. Den funkade som sagt klockrent innan jag skruva på wastgaten. Jag var tvungen att skruva på den, för vem vill köra en turbo bil utan att den laddar mer än en bil utan turbo?

    Tacksam för svar
    Mvh Habbor

  2. #2

  3. #3
    Japp har läst den men inget verkar stämma in, + allt som luft filter och Läckande slangar, turbo m.m är inspekterat och det är i godform.

Liknande ämnen

  1. Problem med turbotryck 9-3 og
    Av moback i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2014-02-23, 18:32
  2. Problem med Saab 9-5 2.3t, turbotryck?
    Av torock i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-11-03, 19:54
  3. Turbotryck problem
    Av DarkAngel i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2005-02-19, 10:02

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •