Sidan 3 av 5 FörstaFörsta 12345 SistaSista
Resultat 41 till 60 av 87

Ämne: Dräparen(ng900) bänkad och klar idag hos NordicUhr

  1. #41
    Steg 2
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 884
    [quote=Robert@]
    Citat Ursprungligen postat av pumpe3
    Citat Ursprungligen postat av "Robert@":hfi8qq1g
    Men Håkans bil är ju bänkad...
    Nu eller då?
    Mnja,,det var väl år sen,, 400++,,eller är jag ute på Vätternrundan måntro...?![/quote:hfi8qq1g]
    Stämmer det var väl ett par år sedan då jag hade TD06:an
    tror att vi pumpade ut närmare 480/580 har inte tillgång till diagrammen just nu
    9-3 Aero Sc ttid
    The Red Rocketeer

  2. #42
    Steg 4
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Haninge
    Inlägg
    4 890
    [quote=Håkan 831][quote="Robert@":1kflkv0w]
    Citat Ursprungligen postat av pumpe3
    Citat Ursprungligen postat av "Robert@":1kflkv0w
    Men Håkans bil är ju bänkad...
    Nu eller då?
    Mnja,,det var väl år sen,, 400++,,eller är jag ute på Vätternrundan måntro...?![/quote:1kflkv0w]
    Stämmer det var väl ett par år sedan då jag hade TD06:an
    tror att vi pumpade ut närmare 480/580 har inte tillgång till diagrammen just nu [/quote:1kflkv0w]

    Trodde jag blivit analog å missat nått

  3. #43
    Steg 2
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 884
    Hittade pappret
    9-3 Aero Sc ttid
    The Red Rocketeer

  4. #44
    Steg 1
    Reg.datum
    mar 2005
    Ort
    Gnällbältet
    Inlägg
    1 061
    Kan man få lite HW specs tobbe?
    f.d. saabare

  5. #45
    Steg 5
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    skogen
    Inlägg
    5 033
    Citat Ursprungligen postat av stefffe
    Kan man få lite HW specs tobbe?
    Saab 900 2.3t Fräpar Edition
    Ombyggd 2,0t-2,3t
    Ferrita 3" racekatt + 2,5 sport
    Tobbe special ALU IC
    Gröna 465:or
    Robban@ special luftvägar
    Danne Gt28RS turbo
    Robban@ special 350hk prog

    Allt är övervakat av Sasse

    Jag har säkert missat något litet men robban fyller nog i.

    Mvh Sasse
    Chaos, panic and disorder ... my work here is done.
    Never argue with a idiot. He will pull you down to his level and then beat you with experience

  6. #46
    Helt original
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Karlstad
    Inlägg
    815
    Citat Ursprungligen postat av Freeboo

    Jag bromsade förresten 338 på hjulen under minst sagt ogynsamma förhållanden 35 grader inne hos autotech med min 9000! KKK-24, 620 cc spridare och alu ic. Övrig steg 3 HW.

    Sen de där med att det inte finns så många som har bomsat! Finns nog en hel del som skiter i hur mycket effekt dom har, baar att bilen går bra på gata!

    Mvh Fredrik
    Appropå ingenting, var det 338hk på hjulen? Trodde det var i motorn?
    MVH Adam
    Subaru STI Racing-11
    http://www.garaget.org/?car=248218

  7. #47
    Individuell mappning NordicDalarnas avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Dalarna
    Inlägg
    8 080
    Medlem#
    3409
    Citat Ursprungligen postat av Sasse
    Citat Ursprungligen postat av stefffe
    Kan man få lite HW specs tobbe?
    Saab 900 2.3t Fräpar Edition
    Ombyggd 2,0t-2,3t
    Ferrita 3" racekatt + 2,5 sport
    Tobbe special ALU IC
    Gröna 465:or
    Robban@ special luftvägar
    Danne Gt28RS turbo
    Robban@ special 350hk prog

    Allt är övervakat av Sasse

    Jag har säkert missat något litet men robban fyller nog i.

    Mvh Sasse

    Ombyggd 2,0t-2,3t
    Ferrita 3" racekatt + 2,5 sport
    Tobbe special ALU IC
    Gröna 465:or
    Danne Gt28RS turbo
    3bar mappsensor.

    Mvh
    / Robert Uhr
    900 2.3T GTR 660hp E85
    9-3SC 1.8t Bio 360hp
    9-5 2.3T "Solstad" 350hp Biopower

  8. #48
    Steg 2
    Reg.datum
    nov 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    2 781
    Medlem#
    5228
    Citat Ursprungligen postat av Adam/1849
    Citat Ursprungligen postat av Freeboo

    Jag bromsade förresten 338 på hjulen under minst sagt ogynsamma förhållanden 35 grader inne hos autotech med min 9000! KKK-24, 620 cc spridare och alu ic. Övrig steg 3 HW.

    Sen de där med att det inte finns så många som har bomsat! Finns nog en hel del som skiter i hur mycket effekt dom har, baar att bilen går bra på gata!

    Mvh Fredrik
    Appropå ingenting, var det 338hk på hjulen? Trodde det var i motorn?
    Det var första gången, andra bänkningen gick betydligt mycket bättre efter korrigerad program vara!
    9-5 2.3T BioPower MapTun

  9. #49
    Individuell mappning NordicDalarnas avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Dalarna
    Inlägg
    8 080
    Medlem#
    3409
    Citat Ursprungligen postat av Freeboo
    Citat Ursprungligen postat av Adam/1849
    Citat Ursprungligen postat av Freeboo

    Jag bromsade förresten 338 på hjulen under minst sagt ogynsamma förhållanden 35 grader inne hos autotech med min 9000! KKK-24, 620 cc spridare och alu ic. Övrig steg 3 HW.

    Sen de där med att det inte finns så många som har bomsat! Finns nog en hel del som skiter i hur mycket effekt dom har, baar att bilen går bra på gata!

    Mvh Fredrik
    Appropå ingenting, var det 338hk på hjulen? Trodde det var i motorn?
    Det var första gången, andra bänkningen gick betydligt mycket bättre efter korrigerad program vara!
    35´ Inne hos Autotech..?? Har de flyttat till Turkiet.. ??
    / Robert Uhr
    900 2.3T GTR 660hp E85
    9-3SC 1.8t Bio 360hp
    9-5 2.3T "Solstad" 350hp Biopower

  10. #50
    Helt original
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    08
    Inlägg
    961
    Citat Ursprungligen postat av Robert@
    35´ Inne hos Autotech..?? Har de flyttat till Turkiet.. ??

    Det räcker med att bromsa bilen en riktigt varm sommardag. Det sitter ju inga kyl-agg i lufttrumman som tar inloppsluften så är det 30 grader ute så kan det mycket väl bli 35 grader luftboxen...

    338 hk på naven blir cirka 375 kusar i motorn...
    Numera inte ordförande i X40 Nordic längre och har heller ingen koppling till klubbens styrelse, därav används inte denna profil längre.

  11. #51
    Individuell mappning NordicDalarnas avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Dalarna
    Inlägg
    8 080
    Medlem#
    3409
    [quote=Jompa X40 Nordic]
    Citat Ursprungligen postat av "Robert@":23k1wwes
    35´ Inne hos Autotech..?? Har de flyttat till Turkiet.. ??

    Det räcker med att bromsa bilen en riktigt varm sommardag. Det sitter ju inga kyl-agg i lufttrumman som tar inloppsluften så är det 30 grader ute så kan det mycket väl bli 35 grader luftboxen...

    338 hk på naven blir cirka 375 kusar i motorn...[/quote:23k1wwes]

    Jaja,, det är klart,, jag tänkte lufttempen va 35.

    Men korrigerades värdena då..??
    Då spelar det ju ingen roll om det var 35´ där.
    / Robert Uhr
    900 2.3T GTR 660hp E85
    9-3SC 1.8t Bio 360hp
    9-5 2.3T "Solstad" 350hp Biopower

  12. #52
    Helt original
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    08
    Inlägg
    961
    Citat Ursprungligen postat av Sasse
    ...bilar men mycket få konkreta bevis.

    Jag förstår inte att man kan byga en bil för 20-100 000k men inte bromsa den för 500-1200:-

    En variant är ju som t.ex. i mina fall där jag ALLTID kör slutmappningen på gatan och då orkar jag inte kasta upp bilen i bänken igen (eftersom det ofta står en annan bil där som man ska börja ordna med...) bara för att få se de sista kW:en efter finliret på gatan så jag nöjde mig med effektuppgifterna efter "grovmappningen".

    Enligt Autotech's Rototest VPA var det 277 kW på naven statiskt 5 sekunder @ 6.250 rpm. Efter det höjdes tändningen 1,5 grader på gatan vid maximalt effektuttag... Så Sasse... Jag håller med... Inte heller jag har konkreta bevis på vad bilen ger/gav efter det... Kanske mer, kanske mindre...?


    Citat Ursprungligen postat av Robert@
    Men korrigerades värdena då..??
    Då spelar det ju ingen roll om det var 35´ där.


    Jodå, det spelar "jätteroll" om man inte är på sin vakt. Jag tror att jag redan har delgett mina åsikter om detta och skall av den anlednigen inte tråka ut Er med det.


    Trimma lugnt !!!



    M.v.h.

    P.S Har fortfarande tandvärk... D.S
    Numera inte ordförande i X40 Nordic längre och har heller ingen koppling till klubbens styrelse, därav används inte denna profil längre.

  13. #53
    Individuell mappning NordicDalarnas avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Dalarna
    Inlägg
    8 080
    Medlem#
    3409
    Citat Ursprungligen postat av Jompa X40 Nordic
    Jodå, det spelar "jätteroll" om man inte är på sin vakt. Jag tror att jag redan har delgett mina åsikter om detta och skall av den anlednigen inte tråka ut Er med det.

    P.S Har fortfarande tandvärk... D.S
    / Robert Uhr
    900 2.3T GTR 660hp E85
    9-3SC 1.8t Bio 360hp
    9-5 2.3T "Solstad" 350hp Biopower

  14. #54
    Steg 5
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    skogen
    Inlägg
    5 033
    Bra jompa.

    Bara man vet om det så är det lugnt.

    I ditt fall så kan man nog säga 420hk utan att ljuga.

    Mvh Sasse
    Chaos, panic and disorder ... my work here is done.
    Never argue with a idiot. He will pull you down to his level and then beat you with experience

  15. #55
    Steg 3 Stoffe #2959s avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Markaryd, Southern Sweden
    Inlägg
    3 876
    Medlem#
    2959
    Grattis till effekten och att äntligen ha fått bilen klar Tobbe!
    Jag tycker mitt tunga skåp går kalasbra med den lilla effekten jag har. Vad gör då inte en lätt ng900 med ett halvt stall till?!

    Mvh Stoffe

  16. #56
    Steg 2
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 298
    vad tror ni om en låg 13 tid med 175-180 i slutfart på 402M tex (Tullinge), eller är jag helt fel ute nu i min gissning
    Älskad utav många hatad av desto fler
    bästa ET 12,18 högstaslutfart 204 kmh
    http://www.garaget.org/?car=56564

  17. #57
    Individuell mappning NordicDalarnas avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Dalarna
    Inlägg
    8 080
    Medlem#
    3409
    Citat Ursprungligen postat av tobias321
    vad tror ni om en låg 13 tid med 175-180 i slutfart på 402M tex (Tullinge), eller är jag helt fel ute nu i min gissning
    Rimmliga mål absolut.. Nog ska du ligga på 180 farter..Annars är det backjobb för min del..
    / Robert Uhr
    900 2.3T GTR 660hp E85
    9-3SC 1.8t Bio 360hp
    9-5 2.3T "Solstad" 350hp Biopower

  18. #58
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    21 190
    Citat Ursprungligen postat av Stoffe #2959
    Jag tycker mitt tunga skåp går kalasbra med den lilla effekten jag har.
    Missbruka inte ordet "skåp" nu, med din lilla direktörslimo...

    Mvh

    KK
    Saablös efter att nu ha avslutat Projekt Skattesmitaren v. 2.0, en 9-3 SC BioPower Aero med Steg 5+. Bruksar numera vit BMW X3, busar runt i gul Mini Cooper S Cab och sätter skräck i V8-åkarna i skärgården med en svart 304 hk Yamaha SHO.

  19. #59
    Steg 5
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Västmanland
    Inlägg
    5 804
    Citat Ursprungligen postat av KK
    Citat Ursprungligen postat av Stoffe #2959
    Jag tycker mitt tunga skåp går kalasbra med den lilla effekten jag har.
    Missbruka inte ordet "skåp" nu, med din lilla direktörslimo...

    Mvh

    KK
    Håll er till ämnet ?



    /Rydde

  20. #60
    Helt original
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    08
    Inlägg
    961
    Citat Ursprungligen postat av tobias321
    vad tror ni om en låg 13 tid med 175-180 i slutfart på 402M tex (Tullinge), eller är jag helt fel ute nu i min gissning

    Tiden beror mest på Dig och Din förmåga att ratta. Jag har "hört" att Saabar ska vara knepiga att få i växlarna på...

    Över 175 km/h i slutfart borde Du ordna utan tvivel om allt står rätt till.


    M.v.h.
    Numera inte ordförande i X40 Nordic längre och har heller ingen koppling till klubbens styrelse, därav används inte denna profil längre.

Liknande ämnen

  1. Saab 9000 CSE 2.3T bänkad idag!
    Av Purex i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 34
    Senaste inlägg: 2010-10-06, 09:53
  2. Nordicuhr rabatt?
    Av smidifix i forum Allmänt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-02-18, 00:25
  3. Nordicuhr AB i konkurs
    Av fredrik_wt i forum Allmänt
    Svar: 105
    Senaste inlägg: 2009-01-31, 16:20
  4. Hur mycket laddar en NG900 med NordicUhr Steg 3?
    Av |900R| i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-06-23, 13:13
  5. Projekt T16 Dräparen
    Av StewOo i forum Projekt
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2005-12-07, 23:28

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •