Sidan 2 av 5 FörstaFörsta 1234 ... SistaSista
Resultat 21 till 40 av 87

Ämne: Dräparen(ng900) bänkad och klar idag hos NordicUhr

  1. #21
    Steg 1 Mr_Nitros avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Katrineholm
    Inlägg
    1 337
    Medlem#
    402
    Citat Ursprungligen postat av Robert@
    Jag gjorde en ändring i mitten av diagrammet,,....
    Citat Ursprungligen postat av AeroRydde
    Snygg puckel förresten Den kanske försvinner om jag gör om bromspapperet i paint eller excel ?
    Verkar som om Robert behöver gå en kurs i hur man ändrar i diagram...

    Regards/ Mr_Nitro
    The older I get, the better I was !
    SAAB 9-5 Kombi 2,3 LTT M99, Maptun SW, E85-konverterad med fullt fungerande TCS. Effekt: 170 hk +

  2. #22
    Steg 5
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    skogen
    Inlägg
    5 033
    Citat Ursprungligen postat av Krantz
    Citat Ursprungligen postat av tobias321
    Dåligt med folk som skriver här , vill ha massa feedback från er folk där ute då denna bil är inte någon vanlig leksak, utan mer en Dödsmaskin där av en Dräpare om ni förstår inebörden med de
    Ursäkta mig .. men när blev 380 hk (om det nu va det som va i motorn) en "dräpare" ... Är ju mera "vardagseffekt" på bilar idag som trimmar lite mera än steg 3 ..

    Annars verkar det ju vara en kul bil .. men det är ju tyvärr så att bilar mellan 300-400hk är ju inte så ovanligt numera ..
    Inte på papperet, det finns ganska många 400hk++++++ bilar men mycket få konkreta bevis.

    Jag förstår inte att man kan byga en bil för 20-100 000k men inte bromsa den för 500-1200:-

    Hur mycket effekt har du?
    Vet inte, det går som f-n, måste vara minst 400hk++

    Mvh Sasse
    Chaos, panic and disorder ... my work here is done.
    Never argue with a idiot. He will pull you down to his level and then beat you with experience

  3. #23
    Steg 5
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    skogen
    Inlägg
    5 033
    Citat Ursprungligen postat av cedete
    Njah, så förtvivlat vanligt är det inte med bromsade 350 hk plus i gamla Saabar? Men det är väl mest att vi är avis... (men vänta bara!)

    /J


    Mvh Sasse
    Chaos, panic and disorder ... my work here is done.
    Never argue with a idiot. He will pull you down to his level and then beat you with experience

  4. #24
    Steg 5
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    skogen
    Inlägg
    5 033
    Här kommer de riktiga siffrorna diagrammen, de andra var för internt bruk bara.
    Så här ser det ut i verkligheten :





    Mvh Sasse
    Chaos, panic and disorder ... my work here is done.
    Never argue with a idiot. He will pull you down to his level and then beat you with experience

  5. #25
    Steg 1 Mr_Nitros avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Katrineholm
    Inlägg
    1 337
    Medlem#
    402


    Regards/ Mr_Nitro
    The older I get, the better I was !
    SAAB 9-5 Kombi 2,3 LTT M99, Maptun SW, E85-konverterad med fullt fungerande TCS. Effekt: 170 hk +

  6. #26
    Steg 2
    Reg.datum
    nov 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    2 781
    Medlem#
    5228
    Finns väl ändå en hel del bilar med mer effekt! Jag menar maptun har ju säkert minst 40 bilar i sverige med över 400 hk!

    Jag bromsade förresten 338 på hjulen under minst sagt ogynsamma förhållanden 35 grader inne hos autotech med min 9000! KKK-24, 620 cc spridare och alu ic. Övrig steg 3 HW.

    Sen de där med att det inte finns så många som har bomsat! Finns nog en hel del som skiter i hur mycket effekt dom har, baar att bilen går bra på gata!

    Som att påstå att tex herr 831:s bil inte har över 400 hk bara för att den inte är bromsad!

    nog med snack. Grattsi tobbe till den riktig rökare. I en 900 är det tillräckligt för att köra ifrån mycket på gatan. Hittade ingen HW spec på bilen dock!

    Grattis nordic åxå.
    Mvh Fredrik
    9-5 2.3T BioPower MapTun

  7. #27
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Östersund
    Inlägg
    11 162
    Citat Ursprungligen postat av Sasse
    Jag förstår inte att man kan byga en bil för 20-100 000k men inte bromsa den för 500-1200:-
    Hur än man utför bromsningen har den alltid utförts på fel sätt i en skidtålig bänk och i ohygglig värme med en minimal fläkt så jag är inte så säker att det ger så mycket egentligen
    9000 Aero -91, 9000 Aero -93, 900 T8 -81 , 900 T16 -89, 900 Aero -85, 900 Cab -94, 95 -62, BM425 -59, 9-5 -05, 9-5 Aero -07

  8. #28
    Steg 5
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Västmanland
    Inlägg
    5 804
    Intressant diskussion

  9. #29
    Helt original
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Örsundsbro
    Inlägg
    935
    Måste kännas kul att bilen äntligen e klar ,, vägen dit har juh vart krokig å svår , sen att den gav så mycke i bänken e juh härligt,,

  10. #30
    Steg 4
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Haninge
    Inlägg
    4 890
    Citat Ursprungligen postat av Talladega-98
    Måste kännas kul att bilen äntligen e klar ,, vägen dit har juh vart krokig å svår , sen att den gav så mycke i bänken e juh härligt,,
    Å nu har han mycket att leva upp till

  11. #31
    Helt original
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Örsundsbro
    Inlägg
    935
    Citat Ursprungligen postat av pumpe3
    Citat Ursprungligen postat av Talladega-98
    Måste kännas kul att bilen äntligen e klar ,, vägen dit har juh vart krokig å svår , sen att den gav så mycke i bänken e juh härligt,,
    Å nu har han mycket att leva upp till
    Sant

  12. #32
    Steg 5
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Västmanland
    Inlägg
    5 804
    Känns lite otäckt att Tobbe ska fara omkring med 400påsar under huven faktiskt Har hört andra historier om hans körning och detta bådar INTE gott

  13. #33
    Steg 5 RonnyOs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Alafors, GBG
    Inlägg
    5 049
    Grattis till dräparen Tobbe !!! Du e värd att få möjligheten att rasa några lådor efter alla turer.
    Medlem #3851 - Ronny Olofsson
    9000 Aero -96 600 hk

  14. #34
    Grundladd
    Reg.datum
    nov 2005
    Ort
    Motala
    Inlägg
    141
    Medlem#
    -
    Grattis!
    Undrar varför min plånbok gömmer sig när man läser den här typen
    av trådar

  15. #35
    Steg 2
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Järfälla, Sthlm
    Inlägg
    2 614
    Citat Ursprungligen postat av AeroRydde
    Känns lite otäckt att Tobbe ska fara omkring med 400påsar under huven faktiskt



    kör försiktigt mannen så vi kan kröka ihop fler gånger.

    Ng900 Turbo Sasse Edition
    9-3 CV Dubai Edition <Såld
    9-5 Aero Sport combi -02

  16. #36
    Steg 2
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 298
    Tack alla för fina ord från er,
    Nu får vi bara hoppas på att allt kommer att stå pall, men med tanke på hur min körstil är så ska de nog inte vara något problem, vet inte vart ni har fått de ifrån att jag kör vårdslöst
    Älskad utav många hatad av desto fler
    bästa ET 12,18 högstaslutfart 204 kmh
    http://www.garaget.org/?car=56564

  17. #37
    Individuell mappning NordicDalarnas avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Dalarna
    Inlägg
    8 080
    Medlem#
    3409
    Citat Ursprungligen postat av Freeboo
    Finns väl ändå en hel del bilar med mer effekt! Jag menar maptun har ju säkert minst 40 bilar i sverige med över 400 hk!

    Jag bromsade förresten 338 på hjulen under minst sagt ogynsamma förhållanden 35 grader inne hos autotech med min 9000! KKK-24, 620 cc spridare och alu ic. Övrig steg 3 HW.

    Sen de där med att det inte finns så många som har bomsat! Finns nog en hel del som skiter i hur mycket effekt dom har, baar att bilen går bra på gata!

    Som att påstå att tex herr 831:s bil inte har över 400 hk bara för att den inte är bromsad!

    nog med snack. Grattsi tobbe till den riktig rökare. I en 900 är det tillräckligt för att köra ifrån mycket på gatan. Hittade ingen HW spec på bilen dock!

    Grattis nordic åxå.
    Mvh Fredrik
    Men Håkans bil är ju bänkad...
    / Robert Uhr
    900 2.3T GTR 660hp E85
    9-3SC 1.8t Bio 360hp
    9-5 2.3T "Solstad" 350hp Biopower

  18. #38
    Steg 4
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Haninge
    Inlägg
    4 890
    Citat Ursprungligen postat av Robert@
    Men Håkans bil är ju bänkad...
    Nu eller då?

  19. #39
    Steg 4
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Haninge
    Inlägg
    4 890
    Citat Ursprungligen postat av tobias321
    Tack alla för fina ord från er,
    Nu får vi bara hoppas på att allt kommer att stå pall, men med tanke på hur min körstil är så ska de nog inte vara något problem, vet inte vart ni har fått de ifrån att jag kör vårdslöst
    Vårdslöst njäe, men uselt!

  20. #40
    Individuell mappning NordicDalarnas avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Dalarna
    Inlägg
    8 080
    Medlem#
    3409
    Citat Ursprungligen postat av pumpe3
    Citat Ursprungligen postat av Robert@
    Men Håkans bil är ju bänkad...
    Nu eller då?
    Mnja,,det var väl år sen,, 400++,,eller är jag ute på Vätternrundan måntro...?!
    / Robert Uhr
    900 2.3T GTR 660hp E85
    9-3SC 1.8t Bio 360hp
    9-5 2.3T "Solstad" 350hp Biopower

Liknande ämnen

  1. Saab 9000 CSE 2.3T bänkad idag!
    Av Purex i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 34
    Senaste inlägg: 2010-10-06, 09:53
  2. Nordicuhr rabatt?
    Av smidifix i forum Allmänt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-02-18, 00:25
  3. Nordicuhr AB i konkurs
    Av fredrik_wt i forum Allmänt
    Svar: 105
    Senaste inlägg: 2009-01-31, 16:20
  4. Hur mycket laddar en NG900 med NordicUhr Steg 3?
    Av |900R| i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-06-23, 13:13
  5. Projekt T16 Dräparen
    Av StewOo i forum Projekt
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2005-12-07, 23:28

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •