Resultat 1 till 12 av 12

Ämne: Saab Infotainment (Premium 150)

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    mar 2005
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    257

    Saab Infotainment (Premium 150)

    Som jag skrev i en annan tråd är jag intresserad av en 9-3 vector -03 eller -04, men jag har märkt att många inte är utrustade med Saab Infotainment (Premium 150). Vad tycker ni om detta? Är det ett måste att ha den? Jag tycker den är bra mycker snyggare med Infotainment! Vilka är användningsområdena för denna för en vanlig bilist? Jag tror inte jag ska koppla in hedset osv.
    Mvh
    Jonas.
    "Det kostar att ligga på topp"

    Min Saab 9-5 Aero på GARAGET.org

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    aug 2005
    Inlägg
    171
    kasst ljud är det iaf... försök hitta Infotainment 300 istället!
    2000cc + 660cc

  3. #3
    Grundladd
    Reg.datum
    mar 2005
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    257
    Ok, hur är ljudet om man jämför med 9-5:an där har vi as2, alltså samma antal högtalare?
    Vad är det för info som visas i infotainmenten? radiokanlal osv visas väl i den övre displayen?
    Mvh
    Jonas.
    "Det kostar att ligga på topp"

    Min Saab 9-5 Aero på GARAGET.org

  4. #4
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    21 300
    Flyttar till Ljud och elektricitet.

    Mvh

    KK
    Saablös efter att nu ha avslutat Projekt Skattesmitaren v. 2.0, en 9-3 SC BioPower Aero med Steg 5+. Bruksar numera vit BMW X3, busar runt i gul Mini Cooper S Cab och sätter skräck i V8-åkarna i skärgården med en svart 304 hk Yamaha SHO.

  5. #5
    Steg 1
    Reg.datum
    mar 2003
    Inlägg
    1 275
    Citat Ursprungligen postat av 9-5 halmstad
    Ok, hur är ljudet om man jämför med 9-5:an där har vi as2, alltså samma antal högtalare?
    Vad är det för info som visas i infotainmenten? radiokanlal osv visas väl i den övre displayen?
    Mvh
    Jonas.
    Det roliga här är att jag har själv inotainment 150 i min bil men kan inte rikigt redogöra för vad som visas där

    Men den bästa behållningen av den diplayen är nog i kombination med telefon, då går det vad jag vet att få upp telefonbok o dyl där. Men utan telefon som i min så är det väl egentligen bara en kanallista för radion och en lista på låtar när man spelar cd. Sen finns det ju några inställningsmenyer och sånt för olika typer av radioinställningar.

    Sen håller jag med om att det är dåligt ljud i den. Det är väl något slagt acceptabelt, men inte mer.

    Men jag tycker att 9-3 ans inredningen behöver den här eller ännu hellre navigationsdisplayen för att det ska bli snyggt. Annars ser den bra tråkig ut inuti.

  6. #6
    Grundladd
    Reg.datum
    mar 2005
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    257
    bilgalen : tack för svaren!
    Jag tycker också att den är bra mycket snyggare med Infotainment!
    Man undrar varför så många inte har det? Det skiljde ju inte så mycket i pris, 2000kr typ.
    Är detta något man kan installera i efterhand? Mycket jobb?
    Mvh
    Jonas.
    "Det kostar att ligga på topp"

    Min Saab 9-5 Aero på GARAGET.org

  7. #7
    Steg 3
    Reg.datum
    feb 2005
    Ort
    Södra Sverige
    Inlägg
    3 280
    Det går fint att uppgradera infotainmentdisplay, jag uppgraderade från ICM2 till ICM3 utan problem, alltså från den gröna displayenheten till färgdisplayenheten, främst för att den större enheten ser mycket fräschare ut.

  8. #8
    Steg 1
    Reg.datum
    mar 2003
    Inlägg
    1 275
    Vad kostade det? Men du menar att du inte har navigationen då utan bara displayen?

  9. #9
    Steg 3 Pelles avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    3 574
    Medlem#
    4936
    Jag bytte min ICM1( Saab Audio) till ICM2 (Infotainment) enbart av estetiska skäl.
    Som bilgalen skrev är det inte mycket extra funktioner man får om man inte har tel.
    Det går att få tag på begagnade ICM2. De skall dock vara skiljda på rätt sätt från orginalbilen för att fungera. Lär även vara så att på årsmodell -03 var enheterna inte ingifta varför skilsmässa mha TechII inte skall vara nödvändigt.
    Om man sätter in en ny ICM måste den aktiveras med Tech II.

  10. #10
    Steg 3
    Reg.datum
    feb 2005
    Ort
    Södra Sverige
    Inlägg
    3 280
    Citat Ursprungligen postat av bilgalen
    Vad kostade det? Men du menar att du inte har navigationen då utan bara displayen?

    Nej jag har bara displayen ännu, men planerar att bygga in NAV allt eftersom, jagar en GPS-antenn, telematicsenhet och DVD-spelare.

    Kom över en ICM3.a snuskigt billigt, och jag bytte den själv så det var inte så svårt.

  11. #11
    Grundladd
    Reg.datum
    mar 2005
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    257
    Då kanske man inte ska sluta titta efter alla 9-3:or som bara har ICM1 saab audio? Tror ni bilfirmorna tar mycket för att göra detta byte? Jag vill också bara ha det för att det är snyggare...
    Mvh
    Jonas.
    "Det kostar att ligga på topp"

    Min Saab 9-5 Aero på GARAGET.org

  12. #12
    Steg 3 Pelles avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    3 574
    Medlem#
    4936
    Citat Ursprungligen postat av 9-5 halmstad
    Då kanske man inte ska sluta titta efter alla 9-3:or som bara har ICM1 saab audio? Tror ni bilfirmorna tar mycket för att göra detta byte? Jag vill också bara ha det för att det är snyggare...
    Mvh
    Jonas.
    Om en bilfirma gör ett sådant byte har de kostnad för att köpa in en antingen ny elelr begangad ICM2. Det kostar minst 2 000. Maknadsvärdet för ICM1 enheten är nog i princip obefintligt, så det kan man knappast tillgodoräkna sig. För att sedan montera och aktivera ICM2 enheten kan man räkna med en kostnad på mellan 500 och 1 000 kr.
    Så du kan nog räkna med en kostnad för bilfirma på bortåt 3 000 kr som du får betala om de inte bjuder dig på det som ett "köpargument".

Liknande ämnen

  1. AUX adapter eller Saab Infotainment-byte?
    Av Holme i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2013-08-30, 23:18
  2. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2012-05-24, 23:50
  3. 9-3, Uppgradering navigering Saab Infotainment Plus, 2006
    Av Nbbpatrik i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2011-02-26, 18:10
  4. Montera infotainment i bil med Premium 150 9-3 SS/SC
    Av Rickard i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2007-04-19, 07:51

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •