Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: orginallarm ng900

  1. #1
    Steg 5
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Värnamo
    Inlägg
    5 530
    Medlem#
    9481

    orginallarm ng900

    hej.

    jag har en ng900 turbo 97a.
    har larm med imobilizer, orginal från saab.

    när jag köpte bilen så sa bilfirman till mig att jag måste larma av innan jag ska starta, alltså om jag har bilen i garaget så måste jag först låsa med kontrollen och sen låsa upp, annars startar inte bilen.

    är detta verkligen de enda sättet?

    tycker det är lite bökigt om man gör nått snabbt ärende elelr har bilen i garaget och att jag antingen måste låsa bilen eller lämna nycklen i.

    är det så här med larmet eller är de nått jag inte vet om man kan göra istället för att slippa låsa och låsa upp igen innan start?
    Saab 9-5 2,0t SS -08
    Saab 9-5 2,0t SS -06

  2. #2
    Helt original
    Reg.datum
    aug 2003
    Ort
    Fors, Dalarna
    Inlägg
    627
    Medlem#
    5772
    Om du har instruktionsboken kvar står det säkert i den om alla funktioner på larmet. Annars är det ju lätt att prova om det är så eller inte.

  3. #3
    Steg 5
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Värnamo
    Inlägg
    5 530
    Medlem#
    9481
    Citat Ursprungligen postat av Mr.P
    Om du har instruktionsboken kvar står det säkert i den om alla funktioner på larmet. Annars är det ju lätt att prova om det är så eller inte.
    att de går vet jag, om jag låser upp med nycklen och sätter den i tändningen ochg vrider går larmet.
    om jag låst upp med larmdosan och väntar ett par minuter och sätter i nycklen och vrider så går inte bilen igång pga imobilizern, startmotorn går bara runt men de startar inte.
    Saab 9-5 2,0t SS -08
    Saab 9-5 2,0t SS -06

  4. #4
    Helt original
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Enköping
    Inlägg
    845
    Tror inte det finns någon annan variant för att avaktivera immobilizern, har dock en svag aning om att jag läst någonstans att det går att ändra tiden innan den slår till, men inget jag kan svära på.
    Kör 9-5 SC -07 2.3t Biopower och NG9-5 -10 TID4

  5. #5
    Steg 5
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Värnamo
    Inlägg
    5 530
    Medlem#
    9481
    Citat Ursprungligen postat av Toneloc
    Tror inte det finns någon annan variant för att avaktivera immobilizern, har dock en svag aning om att jag läst någonstans att det går att ändra tiden innan den slår till, men inget jag kan svära på.
    går nog med tech2an, brukar ju gå att ändra det mesta så.

    men de är lite smått störande, jag låser alldrig bilen när jag har den i garaget, känns lite overkill att göra det, lika dant när man tankar men då brukar jag lämna nycklen i.
    Saab 9-5 2,0t SS -08
    Saab 9-5 2,0t SS -06

  6. #6
    Steg 4
    Reg.datum
    aug 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 043
    Medlem#
    4869
    Om du har nyckeln i tändningslåset så räcker det med att trycka till på avlarmarknappen för att immobilizern ska släppa. Du behöver inte låsa och låsa upp.

    Annars är det väl inte så jobbigt att låsa bilen även i garaget?

    Mvh
    Fredrik
    1988 9000 turbo: En magentabrun räddningshistoria
    1993 900 TurboS cab - Rullande renovering utan projekttråd
    2022 Mini Cooper SE - Pendlarbil med sladd

  7. #7
    Steg 5
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Värnamo
    Inlägg
    5 530
    Medlem#
    9481
    Citat Ursprungligen postat av znorc
    Om du har nyckeln i tändningslåset så räcker det med att trycka till på avlarmarknappen för att immobilizern ska släppa. Du behöver inte låsa och låsa upp.

    Annars är det väl inte så jobbigt att låsa bilen även i garaget?

    Mvh
    Fredrik
    de är mest att jag är i och skruvar i bilen när den är i garaget, familjens bil står där annars så jag får inte ha min bil där mer än när jag ska göra nått med den.

    men de va de på bilfirman som sa att jag alltid måste låsa och låsa upp med dosan, sen har jag hört att iaf på og 900 kan man förstöra centrallås motorerna om man låser och låser upp för snabbt, vilket ofta bilvit fallet när man fått göra på detta viset, men får testa de där med att sätta i nycklen och larma av.
    Saab 9-5 2,0t SS -08
    Saab 9-5 2,0t SS -06

Liknande ämnen

  1. Orginallarm 9000
    Av NRT i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2013-06-01, 18:44
  2. Lysdiod orginallarm
    Av 257 Midnight Blue i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-01-04, 20:28
  3. orginallarm 9-3
    Av Gerling i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-12-06, 16:45
  4. orginallarm?
    Av zon.skbg i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-08-13, 19:53

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •