Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Tuta som fungerar men inte tutar...

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    199

    Tuta som fungerar men inte tutar...

    Håller på o ger tjejens bil lite kärlek nu när hon är i tyskland...

    Tutan har inte fungerat, trodde att det var själva tutan som hade packat ihop, men efter att ha hängt på 12v och den tutade så fint började jag mäta upp allt.

    Brytarna i ratten fungerar, men jag får inte fram 12v till någon av tutknappens kabelskor, är det så att det är jorden som bryts/sluts i knappen i ratten? Vid kontakten på tutan finns det inte heller någon 12v... på något stift...

    Säkringar är givetvis kontrollerade. Någon som har lust att reda ut tutans elsystem är uppbyggt...?
    (\_/)This is Bunny. Copy Bunny into your
    (O.o) signature to help him on his way to world
    (> <)domination Saab 9-3 Linear SC ’06a

  2. #2
    Individuell mappning TD04s avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    V Götalands län
    Inlägg
    7 015

    Re: Tuta som fungerar men inte tutar...

    Citat Ursprungligen postat av Johanen
    Håller på o ger tjejens bil lite kärlek nu när hon är i tyskland...

    Tutan har inte fungerat, trodde att det var själva tutan som hade packat ihop, men efter att ha hängt på 12v och den tutade så fint började jag mäta upp allt.

    Brytarna i ratten fungerar, men jag får inte fram 12v till någon av tutknappens kabelskor, är det så att det är jorden som bryts/sluts i knappen i ratten? Vid kontakten på tutan finns det inte heller någon 12v... på något stift...

    Säkringar är givetvis kontrollerade. Någon som har lust att reda ut tutans elsystem är uppbyggt...?

    Hej !

    Bra att veta vilken bilmodell det rör sig om.

    Mvh TD04
    CH43J6 m.m.

  3. #3
    Grundladd
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    199
    Katten också, du har så rätt, skrev det i min första topic, men när jag skulle posta den vart det "Servern är ej tillgänglig" och VIPS, så var allt borta, och i min ilska glömde jag visst det den här gången....




    Bilen är en 9000 CD 2.0i från 1990
    (\_/)This is Bunny. Copy Bunny into your
    (O.o) signature to help him on his way to world
    (> <)domination Saab 9-3 Linear SC ’06a

  4. #4
    Grundladd
    Reg.datum
    nov 2004
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    387
    Tutan jordar i ratten.
    Du har ett relä, tror det är vid säkringarna. Hör du ett klick när du tutar?

    Förmodligen inte efterssom du inte hade spänning upp till ratten.

    Förresten så är det två säkringar till tutan. den ena är bara till knappen och relät.
    kolla så att denna säkring är hel (tror inte det står horn på den för den går till andra saker också) Och kolla så att du har spänning till denna och till relät.


    OT: Säkringen till min tuta gick sönder igår när min flickvän bogserade igång mig. Jag skulle tuta när jag fått igång den med det blev bara en kort dutt sedan dog den. Skrek genom dörren, men hon hörde inget. över en kilometer blev det iallfall Kunde kanske kört om henne och vinkat om jag haft längre lina...

  5. #5
    Helt original
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Växjö
    Inlägg
    621
    Torkarna på strålkastarna går på samma säkring om jag ej missminner mig

  6. #6
    Steg 4
    Reg.datum
    jan 2004
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    4 650
    Strålkastartorkarna går på samma ja...
    Det är inte lätt att vara ett pucko...
    Byggde gruvborrmaskiner, stora jävlar. Nu slutbesiktigar jag dom istället...
    Svart SAAB 9-5 Aero Kombi -00

  7. #7
    Grundladd
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    199
    Mycket riktigt, det var säkringen till strålkastartorkarna... Ställde mig frågan varför den har löst ut, möjligtvis att torkarna har segat ihop vid nåt tillfälle, en möjlig orsak... Så när jag ändå var igång passade jag på att kasta strålkastartorkarna i tunnan... (satt ju ändå inga torkarblad på de små armarna)
    (\_/)This is Bunny. Copy Bunny into your
    (O.o) signature to help him on his way to world
    (> <)domination Saab 9-3 Linear SC ’06a

Liknande ämnen

  1. Inte bra att tuta nuförtiden!
    Av hampe4pet i forum Off Topic
    Svar: 355
    Senaste inlägg: 2010-06-11, 08:45

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •