Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Öka laddtrycket i 93 -99

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    aug 2005
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    21

    Öka laddtrycket i 93 -99

    Någon som kan förklara hur man kan öka laddtrycket i min SAAB 93 -99 LTT, ska det bytas något kort Eller vad gör man (APC´n eller vad var det)
    Tanken är ju att det ska hålla också???

  2. #2
    Moderator flasets avatar
    Reg.datum
    sep 2004
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    2 994
    Medlem#
    5849
    Först och främst, om du använt sökfunktionen hade du förmodligen inte behövt ställa denna fråga.....

    Kolla t.ex här...

    Också har vi ju FAQ'n......
    9³ Aero SS -03, 9³ Aero Coupé -02, 900T16 Cab -89 & 900T8 -85 på garaget.org || Tech 2

  3. #3
    Steg 2
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Skogen
    Inlägg
    2 421
    I en så ny bil finns det ingen APC eller liknande man pillar med själv.
    Det du får göra är att chippa den hos någon trimfirma.
    Finns flera bra firmor. Kommer garanterat folk som kommer länka till dom senare här i tråden så jag överlåter det till dom.
    Iaf behöver du inte direkt oroa dig för hållbarheten om du ska ha ett vanligt chiptrim.
    Ett steg ett ger dig runt 220-230hk och kostar nånstans mellan 6-7000 ca.
    /Henrik

  4. #4
    Grundladd
    Reg.datum
    mar 2005
    Ort
    Grästorp
    Inlägg
    150
    Medlem#
    5869
    Kör: Svart 9-5 Aero -04
    www.garaget.org/charlez

  5. #5
    Sugmotor
    Reg.datum
    aug 2005
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    21

    Då tror jag att jag förstår.

    Okej, Jag ber om ursäkt för att jag inte letade tillräkligt, har inte riktigt lärt mig hur forumet fungerar ännu, och tydligen inte hur bilen fungerar heller, Ni får ha överseende med en som inte åkt turbo förut, det blir en del dumma frågor. Men även jag kanske lär mig, för den som aldrig frågar får inget veta. Tack för det svar jag fått. Då verkar det som om mina problem löser sig när jag chippat bilen. SPEEDPARTS HER I COME!!!

  6. #6
    Steg 2
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Skogen
    Inlägg
    2 421
    Ser att du bor i Norrköping, i såna fall hade jag nog valt Nordic. Naturligtvis upp till dig men det kan ju vara skönt att ha nära till sin trimleverantör.
    /Henrik

  7. #7
    Sugmotor
    Reg.datum
    aug 2005
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    21

    Trimchipp

    Jo Nordic borde ju vara det naturliga valet när man bor i Norrköping. Men Jag har hört en del negativt om dom från flera här omkring, så man har ju börjat fundera lite, samtidigt har jag bara hört gott om Speedparts, så jag vet inte, det är ju för och nackdelar med allt!!!

  8. #8
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Avesta eller oljeplattform
    Inlägg
    3 527

    Re: Trimchipp

    Citat Ursprungligen postat av Ny frälst SAAB:are
    Jo Nordic borde ju vara det naturliga valet när man bor i Norrköping. Men Jag har hört en del negativt om dom från flera här omkring, så man har ju börjat fundera lite, samtidigt har jag bara hört gott om Speedparts, så jag vet inte, det är ju för och nackdelar med allt!!!

    Problemet är att man hör negativa saker om alla trimfirmor......

    Problement är att man hör positiva saker om alla trimfirmor......

    Problemet är att kunna sila och avgöra vad som har relevans och sanning i sig eller inte. Det är inte så lätt om man inte är väldigt insatt i motorer och deras funktion, styrsystem och sånt.


    MVH Tony
    Sierra 2,3 Aero

  9. #9
    Steg 3 Stoffe #2959s avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Markaryd, Southern Sweden
    Inlägg
    3 912
    Medlem#
    2959

    Re: Trimchipp

    Citat Ursprungligen postat av Ny frälst SAAB:are
    Jo Nordic borde ju vara det naturliga valet när man bor i Norrköping. Men Jag har hört en del negativt om dom från flera här omkring, så man har ju börjat fundera lite, samtidigt har jag bara hört gott om Speedparts, så jag vet inte, det är ju för och nackdelar med allt!!!
    Varför bildar du dig inte en egen uppfattning genom att pröva deras produkter/bemötande själv istället för att lyssna på djungeltrumman? Letar du lite här på forumet så går det säkert att hitta en del negativt om Speedparts också, även om jag själv inte har några sådana erfarenheter.

    Det brukar gå fint att provköra innan du bestämmer dig hos Nordic och med tanke på att du har dom runt knuten måste det vara absolut enklaste lösningen. Efter provkörning har du ju lite mer kött på benen när du tar ställning till om du vill behålla eller vända dig till Speedparts. Eller hur?

    Mvh Stoffe

Liknande ämnen

  1. [LÖST] Laddtrycket på B204L
    Av Puppe68 i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-04-06, 20:16
  2. Laddtrycket
    Av patrik8 i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-07-01, 22:16
  3. laddtrycket?
    Av Muskedunder i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2005-06-01, 09:40
  4. Att öka laddtrycket.
    Av Kevin_the_boy2005 i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-05-11, 13:42

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •