Någon som kan förklara hur man kan öka laddtrycket i min SAAB 93 -99 LTT, ska det bytas något kort Eller vad gör man (APC´n eller vad var det)
Tanken är ju att det ska hålla också???
Någon som kan förklara hur man kan öka laddtrycket i min SAAB 93 -99 LTT, ska det bytas något kort Eller vad gör man (APC´n eller vad var det)
Tanken är ju att det ska hålla också???
Först och främst, om du använt sökfunktionen hade du förmodligen inte behövt ställa denna fråga.....
Kolla t.ex här...
Också har vi ju FAQ'n......
9³ Aero SS -03, 9³ Aero Coupé -02, 900T16 Cab -89 & 900T8 -85 på garaget.org || Tech 2
I en så ny bil finns det ingen APC eller liknande man pillar med själv.
Det du får göra är att chippa den hos någon trimfirma.
Finns flera bra firmor. Kommer garanterat folk som kommer länka till dom senare här i tråden så jag överlåter det till dom.
Iaf behöver du inte direkt oroa dig för hållbarheten om du ska ha ett vanligt chiptrim.
Ett steg ett ger dig runt 220-230hk och kostar nånstans mellan 6-7000 ca.
/Henrik
www.speedparts.se
www.nordicuhr.se
www.maptun.com
www.sqr.se
Lycka till
Mvh
Kör: Svart 9-5 Aero -04
www.garaget.org/charlez
Okej, Jag ber om ursäkt för att jag inte letade tillräkligt, har inte riktigt lärt mig hur forumet fungerar ännu, och tydligen inte hur bilen fungerar heller, Ni får ha överseende med en som inte åkt turbo förut, det blir en del dumma frågor. Men även jag kanske lär mig, för den som aldrig frågar får inget veta. Tack för det svar jag fått. Då verkar det som om mina problem löser sig när jag chippat bilen. SPEEDPARTS HER I COME!!!
Ser att du bor i Norrköping, i såna fall hade jag nog valt Nordic. Naturligtvis upp till dig men det kan ju vara skönt att ha nära till sin trimleverantör.
/Henrik
Jo Nordic borde ju vara det naturliga valet när man bor i Norrköping. Men Jag har hört en del negativt om dom från flera här omkring, så man har ju börjat fundera lite, samtidigt har jag bara hört gott om Speedparts, så jag vet inte, det är ju för och nackdelar med allt!!!
Ursprungligen postat av Ny frälst SAAB:are
Problemet är att man hör negativa saker om alla trimfirmor......
Problement är att man hör positiva saker om alla trimfirmor......
Problemet är att kunna sila och avgöra vad som har relevans och sanning i sig eller inte. Det är inte så lätt om man inte är väldigt insatt i motorer och deras funktion, styrsystem och sånt.
MVH Tony
Sierra 2,3 Aero
Varför bildar du dig inte en egen uppfattning genom att pröva deras produkter/bemötande själv istället för att lyssna på djungeltrumman? Letar du lite här på forumet så går det säkert att hitta en del negativt om Speedparts också, även om jag själv inte har några sådana erfarenheter.Ursprungligen postat av Ny frälst SAAB:are
Det brukar gå fint att provköra innan du bestämmer dig hos Nordic och med tanke på att du har dom runt knuten måste det vara absolut enklaste lösningen. Efter provkörning har du ju lite mer kött på benen när du tar ställning till om du vill behålla eller vända dig till Speedparts. Eller hur?
Mvh Stoffe