Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: intervalltorknigshastighet på 9000

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    dec 2004
    Ort
    Lund
    Inlägg
    52

    intervalltorknigshastighet på 9000

    långt ord va?

    Jag saknar ibland intervalltorkningshastighetsinställning på min 9000. Om man byter relä till ett från en 95 borde det gå att fixa? Torkningen sköts väl av ett relä i 95? Det ser ut så i EPC. Har nån testat det?

    9000 cse 2.0 A50 98
    men vad vet jag, jag gissar ju bara

  2. #2
    Steg 5
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Ytterby, Kungälv
    Inlägg
    5 548
    Medlem#
    829
    Tror inte att det är så enkelt ..

    Men tydligen så skall man kunna använda ngt relä från VAG (tror att det va passat)
    Sök lite på forumet så kommer svaret .. sökfunktion längst upp
    /M.Krantz no.829 ..
    Kör med-9³ SC 2.0t BP -08 .. Glider med-9³ Aero Cab -00 .. Parkerad-9³ Aero Salomon Ed. -02
    RIP-9000 Aero -97 .. Stulen och inlöst-ng900 -96 SET CAB

  3. #3
    Grundladd
    Reg.datum
    mar 2004
    Ort
    V Götaland
    Inlägg
    232
    En kompis hade en 9000 cs -92 med ställbart intervall, var något relä som var bytt.
    Har för mig att om man hade spaken i intervall-läge, stängde av torkarna på med intevall-läget igen så fick man en intevall som var lika lång som tiden torkarna var avstängda...

  4. #4
    Sugmotor
    Reg.datum
    dec 2004
    Ort
    Lund
    Inlägg
    52
    Citat Ursprungligen postat av kaka
    En kompis hade en 9000 cs -92 med ställbart intervall, var något relä som var bytt.
    Har för mig att om man hade spaken i intervall-läge, stängde av torkarna på med intevall-läget igen så fick man en intevall som var lika lång som tiden torkarna var avstängda...
    Det är ju grymt ju, kan du inte kolla med honom om han kommer ihåg hur det var emd det.

    Bilar med hastighetsinställning på intervall har ju en potentiometer på armen som sannolikt är kopplad till reläet. Jag har svårt att tro att det skulle vara nån mer eller mindre avancerad motorstyrning till detta.
    men vad vet jag, jag gissar ju bara

  5. #5
    Helt original
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Enköping
    Inlägg
    845
    Citat Ursprungligen postat av kaka
    En kompis hade en 9000 cs -92 med ställbart intervall, var något relä som var bytt.
    Har för mig att om man hade spaken i intervall-läge, stängde av torkarna på med intevall-läget igen så fick man en intevall som var lika lång som tiden torkarna var avstängda...
    Det låter som att han har bytt till ett relä från volkswagen, tror det var så till någon golf-variant.
    Kör 9-5 SC -07 2.3t Biopower och NG9-5 -10 TID4

  6. #6
    Sugmotor
    Reg.datum
    dec 2004
    Ort
    Lund
    Inlägg
    52
    Efter lite letande hittade jag detta i annan tråd: http://www.20v.org/wiper.htm

    Verkar vara lösningen

    Tackar för svaren.

    Mats
    men vad vet jag, jag gissar ju bara

  7. #7
    Steg 3 Marcus Js avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Borås
    Inlägg
    3 722
    Medlem#
    3346
    Japp! Samma relä i Golf/Jetta II/III, Vento, Passat II/III m.fl.
    All makt åt Thengil!

  8. #8
    Grundladd
    Reg.datum
    mar 2004
    Ort
    V Götaland
    Inlägg
    232
    Citat Ursprungligen postat av cquenced
    Citat Ursprungligen postat av kaka
    En kompis hade en 9000 cs -92 med ställbart intervall, var något relä som var bytt.
    Har för mig att om man hade spaken i intervall-läge, stängde av torkarna på med intevall-läget igen så fick man en intevall som var lika lång som tiden torkarna var avstängda...
    Det är ju grymt ju, kan du inte kolla med honom om han kommer ihåg hur det var emd det.

    Bilar med hastighetsinställning på intervall har ju en potentiometer på armen som sannolikt är kopplad till reläet. Jag har svårt att tro att det skulle vara nån mer eller mindre avancerad motorstyrning till detta.
    Han är tyärr död så det går nog inte...

  9. #9
    Helt original
    Reg.datum
    jul 2003
    Ort
    Rimbo
    Inlägg
    548
    På og900:a är det iallafall bara att byta rakt av... borde väl vara det på 9000 med? eller styrs det inte av relä på den?
    Kör nu: 900i-88-T16
    Äger: 900T16-88 USA import, 900i-88-T16, 99L-78

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •