Har precis fått hem Nordic fronten, och nu är ja på jakt efter en större intercooler som man kan sätta igen de stora gapet med . Bilen är en og 9-3 aero
//tack för svar
Har precis fått hem Nordic fronten, och nu är ja på jakt efter en större intercooler som man kan sätta igen de stora gapet med . Bilen är en og 9-3 aero
//tack för svar
Flyttar till Utseende och styling.
Mvh
KK
Saablös efter att nu ha avslutat Projekt Skattesmitaren v. 2.0, en 9-3 SC BioPower Aero med Steg 5+. Bruksar numera vit BMW X3, busar runt i gul Mini Cooper S Cab och sätter skräck i V8-åkarna i skärgården med en svart 304 hk Yamaha SHO.
Hejsan !
Ja varför inte köpas Nordics egna Kostar dock lite där efter , men ska man vara snabb får man tömma börsen
Annars finns det ju den IC:n som nu beställs/tillverkas/skickas från Kina
Lycka till från A
Medlem: 5750#
Saab 900 Ng 2.3 Turbo Nordic Individuell 408 Hk/542Nm
Vem/vilka e de som beställer hem den IC:n?
http://forum.saabturboclub.com/viewtopic.php?t=112996
Här kan du kolla!
Ursprungligen postat av 900 Viggen
Tackar
Hur kan Intercoolerfunderingar hamna under Utseende och Styling..???Ursprungligen postat av KK
PS:. Im back in business KK....
Nu var ju det estetiska viktigare än funktionen, då är det väl uppenbart att tråden hamnar här?Ursprungligen postat av Robert@
Jonathan Nilsson STCS#4021
Saab 90RWD Projekttråden | Saab 90 RWD på garaget.org
Alfa Romeo 2000 GTV Bertone 1973
Ahhh..haha,,okey då..Ursprungligen postat av jonka
Inte illa om någon köper en IC för 5-10.000:- för att pryda IC hålet..
Mvh
[quote=Robert@]Ahhh..haha,,okey då..Ursprungligen postat av jonka
Inte illa om någon köper en IC för 5-10.000:- för att pryda IC hålet..
Mvh[/quote:rpq3ba03]
Det är vad vi kallar bling bling styling
Hej,
spinner vidare på temat laddluft. Hoppas det är OK.
Flertalet intercoolers och "kylare på sugmoterer" har företagets logotype framtill. Möjligen är loggan på-sprayad.
Har färgen någon som helst effekt på laddluftens effekt, täpper man till cellpaketen?
Är det någon särskild lack/färg som behöver användas?
MVH
Johan
man får ju ett lager på cellerna men det är inget som gör någon märkbar skillnad... Jag körde på "vanlig" färg ifrån en burk som stod i något hörn...Ursprungligen postat av JPR
Nej men om man köper en "kina" IC kommer den att täcka gapet som är i fronten? de e ju de jag e ute efter plus att den ska ge lite effekt med inte bara sitta där
Hej
Vet att Nordic sprayade en utav sina IC:ar med gul text "Nordic"
Dock upp och ner , ett mästerverk av Sasse
[quote=Robert@]Ahhh..haha,,okey då..[/quote:27q1whd0]Ursprungligen postat av jonka
Ja, det var precis den tolkningen jag gjorde av inlägget, nämligen att det centrala var att fylla hålet i IC:n, inte hitta en optimal IC till ett tilltänkt trimkoncept. Därav slutsatsen att det mer hör hemma under Utseende och styling.
Mvh
KK
Saablös efter att nu ha avslutat Projekt Skattesmitaren v. 2.0, en 9-3 SC BioPower Aero med Steg 5+. Bruksar numera vit BMW X3, busar runt i gul Mini Cooper S Cab och sätter skräck i V8-åkarna i skärgården med en svart 304 hk Yamaha SHO.
[quote=KK]Ja, det var precis den tolkningen jag gjorde av inlägget, nämligen att det centrala var att fylla hålet i IC:n, inte hitta en optimal IC till ett tilltänkt trimkoncept. Därav slutsatsen att det mer hör hemma under Utseende och styling.Ursprungligen postat av Robert@
Mvh
KK[/quote:1t4mtjm5]
Fan du är en jävel på att tolka och dra slutsatser kk ;P
f.d. saabare
[quote=stefffe]Fan du är en jävel på att tolka och dra slutsatser kk ;P[/quote:rxovo58w]Ursprungligen postat av KK
hhe,, jo,, o när det stod Nordic i topic så blir han ännu vassare... ;p
Edit.. Men jag gillar dig ändå KK...