Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: SP´s framvagnsgrejor

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    mar 2004
    Ort
    V Götaland
    Inlägg
    230

    SP´s framvagnsgrejor

    Det är dags att byta lite framvagnsdetaljer så jag gjorde en prisjämförelse mellan speedparts och mekonomen.
    Speedparts var ju så mycket billigare att man nästan blir lite misstänksam. Är det någon som har någon erfarenhet av SP standard-framvagnsdelar? Hur är kvalitén?

  2. #2
    Steg 1
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Hästevik
    Inlägg
    1 347
    Jag har renoverat fram och bakvagn på min CD Aero med delar från speedparts och jag har inte haft några problem än!

  3. #3
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Östersund
    Inlägg
    11 296

    Re: SP´s framvagnsgrejor

    Citat Ursprungligen postat av kaka
    Det är dags att byta lite framvagnsdetaljer så jag gjorde en prisjämförelse mellan speedparts och mekonomen.
    Speedparts var ju så mycket billigare att man nästan blir lite misstänksam. Är det någon som har någon erfarenhet av SP standard-framvagnsdelar? Hur är kvalitén?
    Tänkte ställa samma fråga själv ang spindelleder/styrleder.
    Biltemas vet man ju är skitdåliga, gummit håller en månad så det går ju fetbort så man funderar ju om det kan vara likannde problem med SP-prylar, för det blir ju onekligen bra mycket billigare än Saab och Mekonomen.
    9000 Aero -91, 9000 Aero -93, 900 T8 -81 , 900 T16 -89, 900 Aero -85, 900 Cab -94, 95 -62, BM425 -59, 9-5 -05, 9-5 Aero -07

  4. #4
    Steg 1
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Hästevik
    Inlägg
    1 347
    Som sagt: funkar kanon! Kan bara rekomendera SP.

    Monterade styrleder på vinterbilen för ca 1 1/2 år sedan och dom var från biltema, håller fortfarande.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •