Resultat 1 till 12 av 12

Ämne: handsfree sonyericsson hca-60

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    apr 2005
    Ort
    Västervik
    Inlägg
    116

    handsfree sonyericsson hca-60

    har en sony ericsson hca-60 monterad i en 9-3 ss via saabs eget fördragna ledningsnät (tel 1) och funderar på om man kan koppla den till aux-ingången med "stereo-music mute" kontakten för att kunna spela mp-3 musik via sony ericsson w800i telefonen. Är det någon som provat detta eller vet om det kan fungera?

  2. #2
    Här är en till som undrar samma sak....

    //Johannes

  3. #3
    Steg 2
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    2 429
    Jag vet inte riktigt om jag har förstått dig rätt men jag försöker i alla fall.
    Jag kör min W800 i min AUX-port som sitter i mittarmstödets fack.
    Har du ingen AUX-ingång där så kostar hårdvaran (kablaget) inte så mycket hos Saab.
    Montering kan man göra själv men en verkstad med Tech II måste "aktivera" AUX-ingången innan den kan användas.

    Se länken för lite mer info:
    http://www.genuinesaab.com/psi/files/aux-install.pdf

  4. #4
    Grundladd
    Reg.datum
    apr 2005
    Ort
    Västervik
    Inlägg
    116
    Finns det en kabel med phonokontakt till W800:an?

    Men det jag funderar på är om man kan koppla in handsfree-enheten (elektronikboxen) med dess stereoutgång, (alltså den kontakten som man kopplar "stereo mute-kontakten" i och som sonyericsson säljer) till bilens aux-ingång? Alltså så man kan ha telefonen i telefonhållaren till handsfreen samtidigt som man lyssnar på mp3-musik från telefonen igenom bilens högtalare och har kvar handsfreens funktioner när man ringer/ blir uppringd. Hoppas ni förstår hur jag menar....

  5. #5
    Steg 2
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    2 429
    Citat Ursprungligen postat av mojjan33
    Finns det en kabel med phonokontakt till W800:an?

    Men det jag funderar på är om man kan koppla in handsfree-enheten (elektronikboxen) med dess stereoutgång, (alltså den kontakten som man kopplar "stereo mute-kontakten" i och som sonyericsson säljer) till bilens aux-ingång? Alltså så man kan ha telefonen i telefonhållaren till handsfreen samtidigt som man lyssnar på mp3-musik från telefonen igenom bilens högtalare och har kvar handsfreens funktioner när man ringer/ blir uppringd. Hoppas ni förstår hur jag menar....
    Nu hajjar jag.
    HF samtidigt som MP3... det vet jag ej om det går.

    Ang MP3 via AUX-ingågen så höpte jag bara en dubbelhane (3,5mm) och använder W800 original hörlurssladd (den delbara).

  6. #6
    Grundladd
    Reg.datum
    apr 2004
    Ort
    Vetlanda
    Inlägg
    147

    Re: handsfree sonyericsson hca-60

    Citat Ursprungligen postat av mojjan33
    har en sony ericsson hca-60 monterad i en 9-3 ss via saabs eget fördragna ledningsnät (tel 1) och funderar på om man kan koppla den till aux-ingången med "stereo-music mute" kontakten för att kunna spela mp-3 musik via sony ericsson w800i telefonen. Är det någon som provat detta eller vet om det kan fungera?
    Hej!
    Köper du denna sats och kopplar ihop den med hca-60 så kan du spela mp3 direkt ut i högtalarna samtidigt som du har den i hållaren.



    Stereo Mute Box HCE-26


    Ansluter HCA-60 till bilstereon
    När du ringer eller tar emot ett samtal stänger Stereo Mute Box HCE-26 automatiskt av ljudet från bilstereon och använder bilhögtalarna för mobilsamtalet. Stereo Mute Box HCE-26 måste användas tillsammans med den avancerade handsfreen för bil HCA-60.

    Stänger automatiskt av ljudet från bilstereon när du tar emot eller ringer ett samtal
    Spela musiken på telefonen via bilstereon

    Har ej provat själv men det ska funka.
    Jag kör W800i med Musikkabeln MMC-60 + en adapter till 3,5mm kopplad till Aux utaget imellan stolarna



    Mvh/Andreas
    9-3 2.0t Vector CAB -04 Lime Yellow

    9-3 2.0t Vector SC -06 Fusion Blue

  7. #7
    Grundladd
    Reg.datum
    jun 2003
    Ort
    Skåne/Tollarp
    Inlägg
    195
    Hej.
    Jag skulle ta MCC-60 och ta upp ljudet i radio så kan du ta vara på ljud instälningarna i radion .
    Har du en bil som är tele förbered så har du det som till 90% ingår i HCE-26 som är avsed för bilar som inte har tele mute org.
    Thomas K 9-5 2,3t bilder på bilenhttp://

  8. #8
    Grundladd
    Reg.datum
    apr 2004
    Ort
    Vetlanda
    Inlägg
    147
    Citat Ursprungligen postat av TK
    Hej.
    Jag skulle ta MCC-60 och ta upp ljudet i radio så kan du ta vara på ljud instälningarna i radion .
    Har du en bil som är tele förbered så har du det som till 90% ingår i HCE-26 som är avsed för bilar som inte har tele mute org.
    Men om du tar MCC-60 kan du ju inte både ha HF och AUX inkopplade samtidigt eller?

    Kan man inte justera bas och diskant om man kör med HCE-26?

    /Andreas
    9-3 2.0t Vector CAB -04 Lime Yellow

    9-3 2.0t Vector SC -06 Fusion Blue

  9. #9
    Grundladd
    Reg.datum
    jun 2003
    Ort
    Skåne/Tollarp
    Inlägg
    195
    Hej.
    Fel av mej jag missade att det inte går att ha mcc-60 och HCA-60 samtidigt !!
    Thomas K 9-5 2,3t bilder på bilenhttp://

  10. #10
    Grundladd
    Reg.datum
    apr 2005
    Ort
    Västervik
    Inlägg
    116
    som jag har förstått spelar HCE-26 bara ljudet i de två främre högtalarna om man kopplar in det med den. Men min tanke gick att om man använder stereoutgången i HCA-60 och kopplar till Aux-ingången på bilen om man på det viset kan få ljud via alla högtalare och slutsteg.

  11. #11
    Sugmotor
    Reg.datum
    okt 2004
    Inlägg
    67
    Citat Ursprungligen postat av D.J
    Jag vet inte riktigt om jag har förstått dig rätt men jag försöker i alla fall.
    Jag kör min W800 i min AUX-port som sitter i mittarmstödets fack.
    Har du ingen AUX-ingång där så kostar hårdvaran (kablaget) inte så mycket hos Saab.
    Montering kan man göra själv men en verkstad med Tech II måste "aktivera" AUX-ingången innan den kan användas.

    Se länken för lite mer info:
    http://www.genuinesaab.com/psi/files/aux-install.pdf
    Har du några liknande bilder till en 9-5 med Navi?
    9-5 Aero -05

  12. #12
    Steg 2
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    2 429
    Citat Ursprungligen postat av 112
    Citat Ursprungligen postat av D.J
    Jag vet inte riktigt om jag har förstått dig rätt men jag försöker i alla fall.
    Jag kör min W800 i min AUX-port som sitter i mittarmstödets fack.
    Har du ingen AUX-ingång där så kostar hårdvaran (kablaget) inte så mycket hos Saab.
    Montering kan man göra själv men en verkstad med Tech II måste "aktivera" AUX-ingången innan den kan användas.

    Se länken för lite mer info:
    http://www.genuinesaab.com/psi/files/aux-install.pdf
    Har du några liknande bilder till en 9-5 med Navi?
    Nej, tyvärr.

Liknande ämnen

  1. SonyEricsson Handsfree HCA-60/Mutebox HCE-26
    Av Luzen i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-01-26, 19:47
  2. Handsfree Sonyericsson
    Av Tko i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-05-09, 19:56
  3. Handsfree till SonyEricsson W810
    Av Pette i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-07-08, 01:12
  4. Tändningsavkänning SonyEricsson HCB-300
    Av Patrik900T i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-03-10, 21:40

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •