Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Montering av Qtek S110 i SAAB 9-3?

  1. #1

    Montering av Qtek S110 i SAAB 9-3?

    Jag söker världen över för den optimala lösningen för aktiv handsfree med Qtek S110 i min SAAB 9-3 SC -06
    Hittills verkar en bluetoothlösning vara det enda alternativet, tyvärr är detta inte optimalt eftersom jag samtidigt vill kunna använda en Bluetooth GPS, och S110 tillåter bara en Bluetoothkoppling i taget.
    (Dessutom tycker jag att 4.500kr är väl dyrt för montering av en mobilhållare med handsfree...)

    Finns det någon som har en bättre lösning?

    //Mikael

    + = ?

  2. #2
    Sugmotor
    Reg.datum
    jun 2006
    Ort
    Östersund
    Inlägg
    26
    Om bilen är teleförberedd så har Saab universaladapter för 195:-. Det innebär tydligen att du får köpa en standard HF till din Qtek och sedan skarva ihop den med Saab-universaladaptern som du kopplar in i den förberedda kontakten bakom mittkonsollen på passagerarsidan.
    Enligt Saab-verkstaden ska man få all funktionalitet även på detta sätt, d.v.s alla knappar i ratten ska fungera o.s.v.

    Själv har jag en Ipaq hw6515 Windows Mobile/TomTom GPS som jag har tänkt koppla in.
    9-3 SS Vector -03

  3. #3
    Steg 6 perrs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Köping, Mälardalen
    Inlägg
    6 053
    Medlem#
    1540
    Citat Ursprungligen postat av 9-3 Vector
    Om bilen är teleförberedd så har Saab universaladapter för 195:-. Det innebär tydligen att du får köpa en standard HF till din Qtek och sedan skarva ihop den med Saab-universaladaptern som du kopplar in i den förberedda kontakten bakom mittkonsollen på passagerarsidan.
    Enligt Saab-verkstaden ska man få all funktionalitet även på detta sätt, d.v.s alla knappar i ratten ska fungera o.s.v.

    Själv har jag en Ipaq hw6515 Windows Mobile/TomTom GPS som jag har tänkt koppla in.

    1) Det var just det, var hittar man en handsfree till Qtek'en??
    Har oxo bara hittat "aktiva hållare" vilket innebär laddning, men ej ljud...

    2) Rattknapparna ja, man kan höja o sänka volymen... Värsta lyxen..
    ///Perr
    Saablös Polestar BST230 förare

Liknande ämnen

  1. Montering av lastgaller i saab 9-5
    Av mlscrew i forum Allmänt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2012-01-20, 11:44
  2. 6*9or montering i saab 9000 cse
    Av Grov i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-09-01, 21:22

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •