Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 29

Ämne: 9-3 ss aero eller?

  1. #1
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Grästorp
    Inlägg
    1 544

    9-3 ss aero eller?

    Ja, nu är man som vanligt helt stirrig på bilar, jag har precis sålt min 9k aero o ska leta ny.. 9-3 viggen försöker jag hitta någon vettig men det går inte. Låga mil ska det vara o det är inte lätt.. Antingen är det fantasipriser eller så är det annat strul..
    Nu har jag istället ställt in siktet på en ss aero -03. Jag har en på G med dryga 4000mil på mätaren för en ganska rimlig summa.. Jag har tänkt mer o mer på detta o det låter faktiskt väldigt bra. Med tur kanske den blir min för knappa 170k.. Rikligt utrustad o tipptopp förövrigt.
    Det är ju faktiskt ganska kul mitt upp i allt o leta bil, köparens marknad
    Har ni några tips annars? 9-3 ** är vad det ska bli..

  2. #2
    Steg 1
    Reg.datum
    dec 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    1 451
    Skulle jag byta bil idag så skulle 9-3 SS Aero ligga högt upp på listan. Den roligaste bilen väghållningsmässigt som Saab har gjort. Bara att köpa med andra ord!
    9-3 Vector SC 2,0T -07
    9-5 Aero 2,3T Sedan -02 - Såld

  3. #3
    Steg 1
    Reg.datum
    aug 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    1 926
    Mitt råd är att vänta på ANA-utförsäljningen till Saab-anställda i mars....om du nu känner någon som jobbar på Saab vill säga....

  4. #4
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Grästorp
    Inlägg
    1 544
    Jo, jag har ett par släktingar som jobbar där..
    Jag har tänkt på det också, men frågan är bara priserna.. Jag har set priserna på vissa bilar förr.. Säger bara Men det gäller ju att hitta rätt o vara först.. O Mars.... Alltså hur långt bort är inte det? Jag får skoskav om jag ska gå längre än till bilparkeringen..

  5. #5
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen Västerås
    Inlägg
    3 422
    Medlem#
    3020
    Ett annat tipps skulle kunna vara en Volvo, har en V50 T5 AWD automat hemma, och den är skitkul att köra, 220 hk och 4 krafs.

    //Magnus
    Drömmer om att ha 5 st entuiastbilar.
    1 st viggencab, 1 st 9000 Aero, 1 st 9-5 Aero
    2 st og900 cab

  6. #6
    Grundladd
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    201
    Det går inte att jämföra 9-3 Viggen med 9-3 SS Aero. Det enda är att 03 kan variera i kvallite men i regel brukar Saab vara ganska frikostiga när det gäller goodwill.
    Det är ju inte samma knuff i en SS aero men å andra sidan så tror jag att den tar Viggen runt Kinnekulle vilken dag som helst.
    //Torgny

  7. #7
    Steg 1
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    1 881
    Medlem#
    891
    Kolla du på italienViggen ?

  8. #8
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Grästorp
    Inlägg
    1 544
    Tjena!
    Nej, jag ringde o pratade med henne. Den verkar vara riktigt fin o välskött, men jag är lite skeptisk till just italien importerat samt det var helt fel färg (Om det nu är ett argument hehe)....
    Jag iofs själv ägt en cabbe som kom från Italien o vet lite om detta.
    Det var inget fel på cabben rent tekniskt, men det brukar alltid vara inrökta, servicebokstrul, buckligt.
    Man bör nog skaffa sig en egen uppfattning om en sådan bil som italienviggen.
    Blir det inte SS så ska jag ta upp jakten på Viggen igen fast jag vill då helst köpa svenskt o lågmil. Fast jag skulle mycket väl kunna tänka mig o åka o kika på den fast jag har ju några mil att åka..

  9. #9
    Steg 1
    Reg.datum
    aug 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    1 926
    Citat Ursprungligen postat av T200
    Jo, jag har ett par släktingar som jobbar där..
    Jag har tänkt på det också, men frågan är bara priserna.. Jag har set priserna på vissa bilar förr.. Säger bara Men det gäller ju att hitta rätt o vara först.. O Mars.... Alltså hur långt bort är inte det? Jag får skoskav om jag ska gå längre än till bilparkeringen..
    Jo det är sant, sen går det ju inte heller att bara vara först och säga "den ska jag ha" utan det går via lottning...

    Men bra priser är det ju! Minns inte heller om det var i början på mars eller slutet på februari förra året....

  10. #10
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Grästorp
    Inlägg
    1 544
    Ja, nu löser sig nog allting.. Jag ska om högre makter är med mig hämta en ss aero i vår huvudstad imorgon..
    Mer info senare

  11. #11
    Steg 1
    Reg.datum
    mar 2005
    Ort
    Stockholm, Norrort.
    Inlägg
    1 633
    Citat Ursprungligen postat av Zed82
    Mitt råd är att vänta på ANA-utförsäljningen till Saab-anställda i mars....om du nu känner någon som jobbar på Saab vill säga....
    Hmm.. vad är det för utförsäljning? ....och till vilka priser?
    Mvh Timmy

  12. #12
    Steg 3
    Reg.datum
    feb 2004
    Ort
    Stockholm, men Made in Taiwan
    Inlägg
    3 327
    Citat Ursprungligen postat av Brandten
    Citat Ursprungligen postat av Zed82
    Mitt råd är att vänta på ANA-utförsäljningen till Saab-anställda i mars....om du nu känner någon som jobbar på Saab vill säga....
    Hmm.. vad är det för utförsäljning? ....och till vilka priser?
    Tror det är alla "testbilar" som säljs ut till "reapriser", mao riktigt billigt, men du måste vara anställd på saab och äga bilen i minst ett år innan du får sälja den om jag inte misstar mig.
    Klicka HÄR för att komma Mitt i Garaget!
    Kör: Tre tüskar och en svensk...

  13. #13
    Steg 2
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Nu mer Södermanland
    Inlägg
    2 416
    Citat Ursprungligen postat av Johnken
    Citat Ursprungligen postat av Brandten
    Citat Ursprungligen postat av Zed82
    Mitt råd är att vänta på ANA-utförsäljningen till Saab-anställda i mars....om du nu känner någon som jobbar på Saab vill säga....
    Hmm.. vad är det för utförsäljning? ....och till vilka priser?
    Tror det är alla "testbilar" som säljs ut till "reapriser", mao riktigt billigt, men du måste vara anställd på saab och äga bilen i minst ett år innan du får sälja den om jag inte misstar mig.
    Tvivlar mkt på att det är testbilar som säljs ut. Då dessa knappast får säljas vidare nu mer, utan går nog till press och SDCC.
    Utan snarare att det är lagret på beg. inbytesbilar som rensas av en aning.
    3814#
    9-5 Vector SC -05, 9-3 "Aero" SC -08 & Volvo V70!?
    http://www.garaget.org/dave79

  14. #14
    Steg 1
    Reg.datum
    aug 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    1 926
    Citat Ursprungligen postat av Brandten
    Citat Ursprungligen postat av Zed82
    Mitt råd är att vänta på ANA-utförsäljningen till Saab-anställda i mars....om du nu känner någon som jobbar på Saab vill säga....
    Hmm.. vad är det för utförsäljning? ....och till vilka priser?
    Saab ANA har ett stort lager som de rensar ut varje år till Saab-anställda. Priserna ligger 30-40% under marknadspriset.

  15. #15
    Steg 1
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    1 295
    Citat Ursprungligen postat av Zed82
    Citat Ursprungligen postat av Brandten
    Citat Ursprungligen postat av Zed82
    Mitt råd är att vänta på ANA-utförsäljningen till Saab-anställda i mars....om du nu känner någon som jobbar på Saab vill säga....
    Hmm.. vad är det för utförsäljning? ....och till vilka priser?
    Saab ANA har ett stort lager som de rensar ut varje år till Saab-anställda. Priserna ligger 30-40% under marknadspriset.

    Skiljer inte så värst mycket mot en vettig "kullenbil" tycker jag. Men några fynd brukar ju gå att hitta.

  16. #16
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Grästorp
    Inlägg
    1 544
    Ja, nu är det löst iaf.
    Det står en Aero Ss på uppfarten! :]
    Trött efter en resa från Sthml..
    Ska fixa lite bilder snart

  17. #17
    Steg 2
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Nu mer Södermanland
    Inlägg
    2 416
    Kul! vad är dina första intryck efter turen hem?
    3814#
    9-5 Vector SC -05, 9-3 "Aero" SC -08 & Volvo V70!?
    http://www.garaget.org/dave79

  18. #18
    Citat Ursprungligen postat av Dave79
    Tvivlar mkt på att det är testbilar som säljs ut. Då dessa knappast får säljas vidare nu mer, utan går nog till press och SDCC. Utan snarare att det är lagret på beg. inbytesbilar som rensas av en aning.
    Reagerar lite på "knappast får säljas"?

    Det finns väl inga regler kring detta eller?

    Jag har ägt en testbil årsmodell M2001 och har inte haft ngr problem (mer än bränslepumpsbyte). Samma garantier.

    Förresten, ni som är insatta, vilken 9-3 SS modell är den mest sålda/tillverkade?

  19. #19
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Grästorp
    Inlägg
    1 544
    Citat Ursprungligen postat av Dave79
    Kul! vad är dina första intryck efter turen hem?
    Bilen går kanonfint, snygg som tusan... Pulvret är väll en annan fråga. Jag kommer från en 9000aero så lite nedbyte var det i acceleration. Men det är väll det jag saknar på min gamla 9000. Jag kunde inte testa så mycket på hemvägen, jag åkte dock 44 mil i fick lekt med alla finesser o det kändes ganska logiskt o genomtänkt det mesta. Kanske en aning mycket knappar....
    Jag körde ganska lugnt då jag hade 4 st 17" sommardäck där bak o ville inte göra för hastiga manövrar för att få lasten i rörelse :]

    Jag ska försöka tvätta bilen imorgon o fixa några kort på den..

  20. #20
    Steg 1
    Reg.datum
    dec 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    1 451
    Grattis till en härlig bil!

    Ska bli kul att få se lite bilder på den.
    9-3 Vector SC 2,0T -07
    9-5 Aero 2,3T Sedan -02 - Såld

Liknande ämnen

  1. 9-5 Aero -05 eller nyare modellen från -06 (ej Aero) vad välja?
    Av sku i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2013-05-20, 03:41
  2. 9-5 Aero-bromsar på ng900. Aero-skivor då eller?
    Av Travis i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 44
    Senaste inlägg: 2011-05-05, 18:59
  3. Saab 9-3 sc aero eller 9-5 aero kombi
    Av Xman i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-08-17, 09:26
  4. Köpa OG9-5 Aero Kombi eller OG9-3 Aero?
    Av Dyngrak i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2004-12-10, 02:26

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •