Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Svajande laddtryck!?

  1. #1

    Svajande laddtryck!?

    Körde hem från Tyskland i helgen och efter 3 timmars autobahnkörning med en del fullgasaccelerationer och högt tempo så känner jag hur laddtrycksmätaren börjar bli lite orolig och svaja med resultatet att bilen rycker lite grann. Ryckandet är mest påtagligt då laddtryckmätaren ligger precis mellan den vita och gula markeringen.

    Vid fullgas går bilen perfekt, inga ryck eller konstigheter. Inga missljud från motorn eller turbon.

    Har funderat på om jag fått i dålig soppa som resulterat i detta?

    Någon som har någon idé om vad det kan vara? Ryckigheten höll i sig upp genom Sverige men verkar ha blivit mindre när jag kör nu. Mycket märkligt – och irriterande!

    Bilen är en 9-5 Aero Automat -03.

  2. #2
    Hejsan


    Gissar på antingen DI-Kassetten eller stiften !

  3. #3
    Grundladd
    Reg.datum
    jun 2003
    Ort
    Dalby en bit från Lund
    Inlägg
    140
    hej vill bara berätta att jag har en 9000 t16 som vid fullgas börja svaja tänkte va fan körde en 500 mil till men blev värre tillsist ville den nästan dö när man hadde motorbromsat inför en rondell eller nått körde in den i verkstan o stog o klödda med motorn igång när jag plötsligt märkte att hela verkstan var full av oljerök.. okej tänkte jag o körde för hämta frugan en 3 mil bort märkte till min fasa att vid motorbroms o sen gas igen att den la från sig enorma rökridåer.. tack o hej till det aggregatet!! shit happens

Liknande ämnen

  1. svajande laddtryck
    Av james-theo i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2009-11-04, 15:31
  2. Svajande laddtryck?
    Av CaOs i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2005-12-24, 11:55
  3. Svajande laddtryck T5
    Av Airflow i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2005-09-08, 21:20

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •