Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Var göra av delningsfiltren?

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2004
    Inlägg
    149

    Var göra av delningsfiltren?

    Heeej,

    tänkte uppgradera mina högtalare fram i min 9000 CSE-97, och tänkte den här gången köpa lite dyrare högtalarsystem från DLS. Nämligen dessa: R4 Högtalarsystem 4", det är som synes en 4" och en liten diskant. Till detta ett tämligen stort delningsfilter till varje sida.

    Hur placerar man bäst dessa filter vid högtalarna??? http://www.nardik.se/bilder/dls/r4a_s.jpg

    Vore mycket tacksam för tips!

    /Jonas, Göteborg

  2. #2
    Steg 3
    Reg.datum
    aug 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    3 768
    Haj!

    Har detta system. La dem under det stora "locket". Nästan vid hgt.


    Mvh Jonas
    mvh Jonas

    Gammalt Skåp Audi A4 Avant 2.0 TS Quattro...

  3. #3
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2004
    Inlägg
    149
    Så de får utan större problem plats där? Du behövde aldrig fästa dem med något? De bara ligger löst lixom?

    /Jonas, Göteborg (tidigare Trollhättan)

  4. #4
    Sugmotor
    Reg.datum
    okt 2003
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    26
    Jag placerade filtret till den vänstra högtalaren i mittkonsolen, jag klippte aldrig orginal kablarna(till DLS högtalarna). Det högra filtret limmade jag fast snedt under handsfacket, mer precis under ventilationen brevid handsfacket. lite krångligt att justera nivån på diskanten men det gör man inte varje dag !

  5. #5
    Steg 3
    Reg.datum
    aug 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    3 768
    Citat Ursprungligen postat av jontebus
    Så de får utan större problem plats där? Du behövde aldrig fästa dem med något? De bara ligger löst lixom?

    /Jonas, Göteborg (tidigare Trollhättan)
    Haj!

    Tror jag tejapde fast dem . Men de ligger still i alla fall. Ska montera diskanten i vinter.


    Mvh Jonas
    mvh Jonas

    Gammalt Skåp Audi A4 Avant 2.0 TS Quattro...

  6. #6
    Helt original
    Reg.datum
    feb 2004
    Inlägg
    572
    Ta filtrena och "tryck" ner dem i hålet där dina 4" skall vara. där nere ligger de bra och du kan även klämma dem mellan luftkanalerna så de inte vibrerar för mycke. Inte det absolut snyggaste..men funkar toppen iaf.

  7. #7
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2004
    Inlägg
    149
    Så då får man ställa in diskanten en gång för alla med andra ord? Lär ju inte vara lätt att ändra på när man väl monterat högtalarna på sin plats...

    Men jag antar att det är det allra enklaste och smidigaste sättet, så så får det nog bli...

    Tack för era svar!
    /Jonas, Göteborg

  8. #8
    Steg 1
    Reg.datum
    dec 2005
    Ort
    Östersund
    Inlägg
    1 318
    Citat Ursprungligen postat av jontebus
    Så då får man ställa in diskanten en gång för alla med andra ord? Lär ju inte vara lätt att ändra på när man väl monterat högtalarna på sin plats...

    Men jag antar att det är det allra enklaste och smidigaste sättet, så så får det nog bli...

    Tack för era svar!
    /Jonas, Göteborg
    Vill du komma åt dom sen så montera med tillräckligt långa kablar från filterna så kan du sätta dom strax ovanför filtpanelen under instrumentbrädan som inte är så mycket stök att riva dän.
    -99 9-5 2,3. Ta me´ dit å hem igen.
    Jänkare & Roddar i garaget.
    http://www.garaget.org/hotrodder

Liknande ämnen

  1. Göra om MOV-fil?
    Av Mr Aero i forum Off Topic
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-05-08, 12:23
  2. Kan man göra så här?
    Av lillen 761 i forum Off Topic
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2009-03-16, 00:16

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •