Sidan 43 av 131 FörstaFörsta ... 3341424344455393 ... SistaSista
Resultat 841 till 860 av 2603

Ämne: 9000 CSE --> GT

  1. #841
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Kristianstad
    Inlägg
    3 752
    Okej, då har man äntligen fått gängtappen, skönt, käns som man just har fåt tag på magiska svärdet i The legend of Zelda eller nått sånnt.. om nu någon kommer ihåg det spelet..

    Var inte helt smärtfritt ändå, när jag kollade den så såg det ut att var fel dimension men efter en del funderande så tog jag skiten med hem o jämförde o det så ut som det var nästan rätt så jag skalade av skyddsvaxet o se på fan de var rätt.
    Vaxet hade någon sorts optisk effekt så det såg ut som den var en 3mm större än den skulle va...

    Nu kan man börja montera tebaks turbon o sen e de bara lådan som saknas och lite ombyggnad av avgasrör o inloppsrör...
    I live my life one gearbox at the time and for that gearbox or less I´m free!!
    En sexväxlad+back(sju-växlad) SAAB 9000 TURBO

  2. #842
    Steg 1
    Reg.datum
    sep 2003
    Inlägg
    1 979
    Seså, fått tillbaka hoppet nu.

  3. #843
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Kristianstad
    Inlägg
    3 752
    Citat Ursprungligen postat av gazer3312
    Seså, fått tillbaka hoppet nu.
    he.. naj... men jag sysselsätter mig med annat så jag slipper tänka på eländet..
    I live my life one gearbox at the time and for that gearbox or less I´m free!!
    En sexväxlad+back(sju-växlad) SAAB 9000 TURBO

  4. #844
    Grundladd
    Reg.datum
    feb 2005
    Ort
    Kristianstad; Ordförande i Team TTR
    Inlägg
    483
    Citat Ursprungligen postat av M.L
    Okej, då har man äntligen fått gängtappen, skönt, käns som man just har fåt tag på magiska svärdet i The legend of Zelda eller nått sånnt.. om nu någon kommer ihåg det spelet..
    HAHAHA!

    hur ser det ut i övrigt? luskat tag in prylar till ratten?
    SAAB 9000 Aero -94 Toyota Supra MKIV -94
    NOS - (Nitrous Oxide Systems) Nice Oil Smoke
    http://www.garaget.org/mypage/?user=10739

  5. #845
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Kristianstad
    Inlägg
    3 752
    [quote=gamle svarten]
    Citat Ursprungligen postat av "M.L":g0mfk5px
    Okej, då har man äntligen fått gängtappen, skönt, käns som man just har fåt tag på magiska svärdet i The legend of Zelda eller nått sånnt.. om nu någon kommer ihåg det spelet..
    HAHAHA!

    hur ser det ut i övrigt? luskat tag in prylar till ratten?[/quote:g0mfk5px]

    Kappar men ingen airbagshölje...
    I live my life one gearbox at the time and for that gearbox or less I´m free!!
    En sexväxlad+back(sju-växlad) SAAB 9000 TURBO

  6. #846
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Kristianstad
    Inlägg
    3 752
    Gängtappen!!! 1/4" NPT 16gänger/tum, RonnyO de va de som du sa till mig att de var när du levererade denna genomföring, fast du inte kom ihåg det



    Hålet!! 11mm borr ska man ha, fick jag veta!!



    Gänga!! Man ska inte dra i hela gängtappen, man får prova sig fram med genomföringen hur långt den går in, gängan e ju konisk.



    Gängan, ganska tunnt e de ju mot flänsen men de ska nog klara sig med genomföringen iskruvad, hoppas jag iaf.



    Iskruvad...



    Efter allt besvär med denna genomföring kommer det att ske häktningsförhandling på den mapare som inte använder denna genomföring för EGT.

    Sen så fick jag bud på att lådan börjar närma sig slutförande, trevligt de me... dock har jag några helger där det e lite andra sociala grejer o sånnt trams nu så jag vet inte hur det går med ihopskruvandet om lådan e klar inom det närmaste.

    Sen åkte jag till tyskland o shoppade loss så nu har man knappt pengar att lösa ut lådan heheh.. aja ska ju ha pengar av dom jag handlade till med så det ska vel lösa sig..

    Sen e de inte så mycket kvar.. hoppas jag..

    Dock fortfarande inte jätteinspirerad, känner inte så mycket för det här projektet just men om jag kan så sätter jag ihop den så får vi se om jag blir gla eller inte.
    I live my life one gearbox at the time and for that gearbox or less I´m free!!
    En sexväxlad+back(sju-växlad) SAAB 9000 TURBO

  7. #847
    Grundladd
    Reg.datum
    feb 2005
    Ort
    Kristianstad; Ordförande i Team TTR
    Inlägg
    483
    du kommer nog bli glad tror jag, efter mappning å inkörning så kommer du sitta bakom ratten med det där fåniga leendet vi kallar turboflin
    SAAB 9000 Aero -94 Toyota Supra MKIV -94
    NOS - (Nitrous Oxide Systems) Nice Oil Smoke
    http://www.garaget.org/mypage/?user=10739

  8. #848
    Steg 2
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Visby Gotland
    Inlägg
    2 512
    Har du gått och blivit smugglarkung också?

    Nu snurrar det på med montering och dito! Fortsatt lycka till!

    /M
    Akta skinnet!

  9. #849
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Kristianstad
    Inlägg
    3 752
    Verkar som det blåser lite medvind för en gång skull, gängtappen anlänt, skatteverket har beslutat att godkänna min deklaration som ska ge mig tillbaka ca 27kkr och sen börjar det närma sig leveransdatum på lådan med....

    Såå.. imorrn ska jag mekka lite o se om medvinden håler i skönt för en gång skull!!
    I live my life one gearbox at the time and for that gearbox or less I´m free!!
    En sexväxlad+back(sju-växlad) SAAB 9000 TURBO

  10. #850
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Kristianstad
    Inlägg
    3 752
    De va som fan... har redan fått skattepengarna!!! Magnus!! Sätt i en diff med!!!
    I live my life one gearbox at the time and for that gearbox or less I´m free!!
    En sexväxlad+back(sju-växlad) SAAB 9000 TURBO

  11. #851
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2007
    Inlägg
    1 546
    Citat Ursprungligen postat av M.L
    ...tillbaka ca 27kkr
    Det var inte illa - du får gärna dela med dig hur du bär dig åt. Det kan väl aldrig vara avdrag för den 6-petade lådan som gått igenom ?
    9000CS 2.3i -92 Aero 16" med polerad kant.
    CAVGT40, 9000CS 2,3t automat -98

  12. #852
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Kristianstad
    Inlägg
    3 752
    Citat Ursprungligen postat av csan
    Citat Ursprungligen postat av M.L
    ...tillbaka ca 27kkr
    Det var inte illa - du får gärna dela med dig hur du bär dig åt. Det kan väl aldrig vara avdrag för den 6-petade lådan som gått igenom ?
    Körersättning... har 12mil till jobbet.. bara o räkna
    I live my life one gearbox at the time and for that gearbox or less I´m free!!
    En sexväxlad+back(sju-växlad) SAAB 9000 TURBO

  13. #853
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Kristianstad
    Inlägg
    3 752
    Gick så fort o montera tillbaka turbo o sånnt så de ble bara en bild...



    Japsdämparen e numera monterad, ska sätta ett stag så jag kan använda båda fästen som sitter där orginal så man slipper oljud fårån avgasrör som sitter o slår..

    En sak kan jag säga, fyfaaaan vad det låter med en sån jevla dämpare, kommer inte o klara av det så jag får montera dit en till.
    Problemet e bara att det blir 2st korta dämpare vilket gör att ljudet blir lite jobbigt när man åker längre sträckor.



    Lyckades mangla till slutröret med, rostfritt e inte så lätt att rickta som vanlig svart plt så det blev vel inte så bra.
    Sen så hamnade det lite firegum i dämparen med hehehe..

    Råkade få fingrarna i svänghjulet med... hehe.. aj!!
    I live my life one gearbox at the time and for that gearbox or less I´m free!!
    En sexväxlad+back(sju-växlad) SAAB 9000 TURBO

  14. #854
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Kristianstad
    Inlägg
    3 752
    Tänkte efterlysa mittsektionen tiil denna ratt, altså airbaghöljet.. nån som har??

    I live my life one gearbox at the time and for that gearbox or less I´m free!!
    En sexväxlad+back(sju-växlad) SAAB 9000 TURBO

  15. #855
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Kristianstad
    Inlägg
    3 752
    Så nu har man varit o tråcklat dit en dämpare till och nu verkar det som jag har lyckats stämma av pipan bra så nu e ljudet mer lagom dock ändå... högt!!

    Digitalkameran verka inte funka så nåra bilder blev det inte men här är ju så onödigt många i denna trden ändå.. hehe!!
    I live my life one gearbox at the time and for that gearbox or less I´m free!!
    En sexväxlad+back(sju-växlad) SAAB 9000 TURBO

  16. #856
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Kristianstad
    Inlägg
    3 752
    hehe... nu har jag köpt mig en A50T200 som går riktigt fint i maskin ( lite sliten e den dock den har ju 30.000mil på mätaren) gla e jag.. fast jag e för trött för att visa det..

    Blev uppringd ang lådan med som det går framåt med, dock ännu en gång var jag för trött för att visa glädjen.. tack Magnus!!

    Nu har jag fått knappar till ratten med, saknar dock airbaghäljet så ännu en gång.. ingen som har ett sådant??
    I live my life one gearbox at the time and for that gearbox or less I´m free!!
    En sexväxlad+back(sju-växlad) SAAB 9000 TURBO

  17. #857
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Åhus nu mera N Åsum
    Inlägg
    140
    du får ju ut o fota vrålåket nu ,än är det ju inte mörkt
    varför stressa det kommer en dag i morgon med...
    http://www.garaget.org/?car=67478

  18. #858
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Kristianstad
    Inlägg
    3 752
    Citat Ursprungligen postat av Johan 81
    du får ju ut o fota vrålåket nu ,än är det ju inte mörkt
    Kameran e ju på garantirep....
    I live my life one gearbox at the time and for that gearbox or less I´m free!!
    En sexväxlad+back(sju-växlad) SAAB 9000 TURBO

  19. #859
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Kristianstad
    Inlägg
    3 752
    Citat Ursprungligen postat av Johan 81
    du får ju ut o fota vrålåket nu ,än är det ju inte mörkt


    Den nya, inte alls lika fin som den röde men o andra sidan så behöver man inte vara så varsam.. eller varsam vettefan om de e rätt ord för den röde e man inte varsam men ändå behöver inte skötas likadant iaf.

    Denna bil gör att jag numer slipper stresssa med den andra som ändå tar massa tid, skönt o tat lugnt o ändå ha en redig bil o köra med.

    Blir lite småjobb på den går framöver då den e lite sunkig efter 30.000mil i chassiet o lite sånnt.
    I live my life one gearbox at the time and for that gearbox or less I´m free!!
    En sexväxlad+back(sju-växlad) SAAB 9000 TURBO

  20. #860
    STCS Styrelse,
    Sekreterare
    Mr_Lööfs avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    5 118
    Medlem#
    6234
    [quote=M.L]
    Citat Ursprungligen postat av "Johan 81":316h47fu
    du får ju ut o fota vrålåket nu ,än är det ju inte mörkt


    Den nya, inte alls lika fin som den röde men o andra sidan så behöver man inte vara så varsam.. eller varsam vettefan om de e rätt ord för den röde e man inte varsam men ändå behöver inte skötas likadant iaf.

    Denna bil gör att jag numer slipper stresssa med den andra som ändå tar massa tid, skönt o tat lugnt o ändå ha en redig bil o köra med.

    Blir lite småjobb på den går framöver då den e lite sunkig efter 30.000mil i chassiet o lite sånnt.[/quote:316h47fu]

    Ahh en -98:a va? Ser bra ut ändå för att ha gått 30.000 mil.
    Min bil på garaget.org
    Tacka Fan för det! Du har ju tankat 95!
    NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •