Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Pris, trimmad 9-5 aero ?

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    feb 2003
    Inlägg
    457

    Pris, trimmad 9-5 aero ?

    Jag har en 9-5 aero automat kombi 2002 som är trimmad ( ca 320-330hk ). Vad är ett rimligt pris att sätta ut den för ( så man får den såld direkt ) ?

    UTR:
    Pilotpaket, blåmetallic,16"alu vinter. 9500mil har den gått, och super-servad.
    9-3 aero 2,8XT

  2. #2
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen Västerås
    Inlägg
    3 421
    Medlem#
    3020

    Re: Pris, trimmad 9-5 aero ?

    Citat Ursprungligen postat av DanneD
    Jag har en 9-5 aero automat kombi 2002 som är trimmad ( ca 320-330hk ). Vad är ett rimligt pris att sätta ut den för ( så man får den såld direkt ) ?

    UTR:
    Pilotpaket, blåmetallic,16"alu vinter. 9500mil har den gått, och super-servad.
    Vill du ha den såld nu i Januari på direkten, så bör du lägga den mellan 65-85 papp.

    Det är lite segt att sälja bil just i jan/feb, vänta tills våren kommer, betydligt bättre sug och intresse att byta bil, för vem vill köpa ny bil som bara kommer vara smutsig av sallt.

    //Magnus
    Drömmer om att ha 5 st entuiastbilar.
    1 st viggencab, 1 st 9000 Aero, 1 st 9-5 Aero
    2 st og900 cab

  3. #3
    Helt original
    Reg.datum
    dec 2003
    Ort
    Göteborg/Billdal
    Inlägg
    843
    Tja sälja går alltid.
    Om du har möjlighet att plocka bort trimmet och sälja det vid sidan om får du troligtvis mer för bilen än om bilen är trimmad. Eftersom bilen ligger i prisklassen där vanligt folk handlar bör bilen se orörd ut, tror annars att det är omöjligt att sälja den om du inte vill skänka bort den.

    En sådan orörd bil hittar man hos saab handlare för 160-200.000:-
    Hos en ej auktoriserad saab ,en sådan som säljer allt, 130-160.000:-

    Så privat bör den ju ligga 130-160.000:-
    Har du ingen motorgaranti blir det betydligt billigare.
    Tyvärr dras Saab av dåligt kvalitetsrykte vad gäller motorn och därav ligger priserna betydligt lägre än vad de borde.

    Bra sommar och vinter däck och om bilen är servad nyligen är ett + dock inte något som höjer priset över riktlinjerna som många tror.
    Det gör dock bilen mer lättsåld, d.v.s att din bil är mer intressant än andras.
    Letar själv sådan bil just nu men jag väljer bort den direkt p.g.a trimmet.
    Ärligt talat kan jag inte sätta ett rikt pris på din bil eftersom den är trimmad. Mitt tips är att återställa bilen i orginal skick och begära runt 130-140.000:-

    Lycka till...
    Volvo XC70 D4 -16
    Saab 9-3 2001

  4. #4
    Helt original
    Reg.datum
    dec 2003
    Ort
    Göteborg/Billdal
    Inlägg
    843

    Re: Pris, trimmad 9-5 aero ?

    Citat Ursprungligen postat av Cabmange
    Citat Ursprungligen postat av DanneD
    Jag har en 9-5 aero automat kombi 2002 som är trimmad ( ca 320-330hk ). Vad är ett rimligt pris att sätta ut den för ( så man får den såld direkt ) ?

    UTR:
    Pilotpaket, blåmetallic,16"alu vinter. 9500mil har den gått, och super-servad.
    Vill du ha den såld nu i Januari på direkten, så bör du lägga den mellan 65-85 papp.

    Det är lite segt att sälja bil just i jan/feb, vänta tills våren kommer, betydligt bättre sug och intresse att byta bil, för vem vill köpa ny bil som bara kommer vara smutsig av sallt.

    //Magnus

    Jag saknar ord...

    Det som gör en bil svårsåld är när priset inte motsvarar varan. Bilar kan man sälja precis när som helst. Men man kan undvika att annonsera före Jul & Nyår då folk bränner som mest med pengar. Januari kan vara en tuff månad då många återhämtar sig. Själv hade jag kunnat köpa bil på Julafton men tyvärr finns det inte en enda 9-5 aero kombi på privatmarknaden där varan överens stämmer med priset.
    Volvo XC70 D4 -16
    Saab 9-3 2001

  5. #5
    Steg 4 airflowfreddes avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    4 856
    Medlem#
    1574
    båda har rätt... just jan feb är dokumenterat tröga månader i bilbranchen. MEN om något är tillräkligt billigt så är det såklart inga problem.

  6. #6
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen Västerås
    Inlägg
    3 421
    Medlem#
    3020

    Re: Pris, trimmad 9-5 aero ?

    Citat Ursprungligen postat av Rickard93
    Själv hade jag kunnat köpa bil på Julafton men tyvärr finns det inte en enda 9-5 aero kombi på privatmarknaden där varan överens stämmer med priset.
    Du måste vara lyckligt lottad, eller så skulle man bo på västkusten, för här i fattigstaden så är det så att de mindre bilverkstäderna tar semester eller gör en omfattande städning av lokalerna pga av att svenne inte har råd att serva bilen, och hos bilhandlarna har dom fikarep och kanske säljer någon bil på leasing kontrakt. Och han som skall sälja en Aero kombi 02:a på blokcket för 95 papp, visserligen med 22k + mil men förmodligen många mil kvar, och inte blir han av med den, har andra annonsen ute nu.

    //Magnus
    Drömmer om att ha 5 st entuiastbilar.
    1 st viggencab, 1 st 9000 Aero, 1 st 9-5 Aero
    2 st og900 cab

Liknande ämnen

  1. Vilken koppling ska jag ha i en trimmad 9-5 Aero
    Av aik i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-11-22, 19:20
  2. Trimmad 9-5 Aero -00
    Av Tommynr1 i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-08-27, 13:32
  3. steg 1 trimmad 9-3ss aero -03 misständer
    Av Kristoffer T / 1653 i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-02-17, 22:05
  4. Insugstemp på org vs trimmad 9-5 Aero ??
    Av Aero++ i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-05-31, 09:29
  5. Trimmad NG9-3 Aero bättre än trimmad 2,0T?
    Av MattA i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2004-11-13, 17:10

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •