Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Ljusinkoppling - konstigt projekt, help needed.

  1. #1
    Steg 1
    Reg.datum
    mar 2005
    Ort
    Stockholm, Norrort.
    Inlägg
    1 641

    Ljusinkoppling - konstigt projekt, help needed.

    Då ska vi se, först av allt, nått som man har lärt sig genom alla år på div forum, en bild säger mer än 1000 ord. Men om nån fattar ord bättre än bild så kommer det här oxå.
    I strömbrytaren för stolvärme, har du en lampa för vilket läge du har aktiverat, och en lampa för själva stolvärmebilden.
    På strålkastarjusteringsknappen, är det bara upplyst där själva symbolen är, dvs det finns ingen lampa för själva strecket, vilket läge man har valt.

    Detta tänkte jag göra nått med, men skulle nog behöva lite hjälp från en som kanske har mekat lite el i en 9-5 förut.

    Fatta du inte va jag menade?
    Jag sa ju det, därför kommer bilder här

    För det första, dom går ju åt olika håll. Som man kan se på denna bild.......


    ......och det har väl nått med å göra att stiften på själva brytarna är ju inte lika. På stolvärmeknappen är pinne 2, 9, 10, 6 och 7 använda, medans på ljusknappen är pinne 3, 9, 10 och 7 använda.



    Det borde man ju kunna fixa genom att klippa sladdarna på kontakten. En stor gul kladd bakom stolvärmeknappen, och en orange på ljusknappen och koppla om dom så stiften blir lika på dom 2 korten. dvs 3, 9, 10 och 7 istället för 2, 9, 10, 6 och/eller 7. Stolvärme knappen har ju en pinne för mycket, så man får väl försöka kolla vilken som inte används.

    Kretskortet för stolvärme ser ut så här
    och kretskortet för ljusknappen ser ut så här.




    och undersidan ser ut så här.


    Varav kontaktytorna skiljer sig lite, men detta borde heller inte vara nått problem eftersom rullknappen har lika långt mellan sina lägen.


    Så, frågan är nu. Borde man genom att:

    1: Klippa kablarna till ljushöjd justeringsknappen,
    2: Koppla på aktiva stift på stolvärmeknappen,
    3: Sätta på skalet för ljusknappen på stolvärmeknappen...

    kunna få 2 lampor, dvs så här.


    PS: Alla bilder ligger som länkar som större format om man vill se det, eller skriva ut å hänga på väggen
    Mvh Timmy

  2. #2
    nje tror knapast att det kommer gå eftersom utsignalerna från de olika brytarna knappast lär vara samma....med bilderna att dömma ger ljusknapen bara en utsignal på olika pinnar beroende på val och stolsvärmen har troligen en pulserande utsignal. dock kan det gå att byta ratt och montera in en extra lysdiod för att belysa ratten.

    //Matte

  3. #3
    Steg 1
    Reg.datum
    mar 2005
    Ort
    Stockholm, Norrort.
    Inlägg
    1 641
    Var inte så smart å pilla bort det där tror jag.. nu funkar baske mig inte den högra justerfunktionen, medans den vänstra funkar bra igen.. haha... mycket ska man se innan öronen trillar av
    Mvh Timmy

Liknande ämnen

  1. Technical info Saab 900 needed
    Av leike i forum International SAAB related talk
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-07-24, 22:31
  2. English translation needed: Regarding Per Eklund!
    Av saabhistory i forum International SAAB related talk
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-12-19, 22:25
  3. Swedish Translation Needed
    Av saabhistory i forum International SAAB related talk
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-11-16, 19:51
  4. 99 conversion - documents needed!
    Av sebch i forum International SAAB related talk
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-03-06, 06:26
  5. Swedish translation help needed
    Av TraSh i forum International SAAB related talk
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-08-19, 02:39

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •