Sidan 3 av 6 FörstaFörsta 12345 ... SistaSista
Resultat 41 till 60 av 120

Ämne: B207 1,8t /150hk vs 2,0t/175hk NG9-3

  1. #41
    Individuell mappning Rickards avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Hjo
    Inlägg
    11 178
    Citat Ursprungligen postat av Grandmaster-T
    Citat Ursprungligen postat av DrBoost
    Hej !

    Prova !

    Lite trist kommentar tycker jag. Om du vet med dig att detta inte är möjligt, så är det ju schystare att säga det direkt istället för att folk ska få betala dyrt för sina erfarenheter såväl i tid, svett som pengar. Om det däremot går, kan du ju bekräfta det även om du inte vill avslöja exakt hur man går till väga. Fel annars att uppmana folk att prova bara så där...
    Ja jag har aldrig riktigt förstått varför vi är så förlåtande mot DrBoost ofullständiga och många gånger förvirrande svar.

    Om man inte har något annat syfte med svaret än att slå sig för bröstet och minsann visa att jag vet, så kan man lika gärna låta bli att svara över huvud taget.

    Om han vill rädda Saab genom att öka reservdelsförsäljningen så har han ju lyckats till en del. Men jag har ju i alla fall få ett exklusivt dörrstopp

  2. #42
    Steg 6
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    6 865
    Hej !

    För att inte störa herrarna med mina förvirrande svar så har jag tagit bort mina svar. Hoppas att ni är nöjda ! Tyvärr är det ju citerat i ett inlägg, he he he, men ni får väl ha överinseende med det !

    Rickard, du har nog blåst chansen att få min hjälp !

    För er andra som kanske kan förstå, det är så enkelt att vissa saker kan man inte berätta, man kan kanske dock ge en hint i bland.

    Man kan ju fundera på:
    Är det värt att pröva nå't som är utsiktslöst ?

    1 användare gillar detta inlägg


    B235R, B234R+, 318-3, S4, A35, 51J, 2G40, 4/3, G50, FM100, Meteor Mk 4B/2, B80 Mk 5 P, ЗВЕЗДА M50 F6-L + lite till....

  3. #43
    Steg 3 Pelles avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    3 575
    Medlem#
    4936
    Citat Ursprungligen postat av DrBoost
    Är det värt att pröva nå't som är utsiktslöst ?
    Givetvis inte men det förutsätter ju att man i förväg vet att det är utsiktslöst. Eller att någon berättar hur det ligger till.

    Du hade chansen att klargöra det redan från början men lät bli.

  4. #44
    Steg 6
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    6 865
    Hej !

    Jag är inte säker på att du riktigt fattade vad jag menade, kanske det var ytterligare ett förvirrat svar....

    OM du verkligen försöker att tänka till, så kanske du förstår varför jag inte kommenterar ett sådant här ärende i detalj.
    Tänkt nu...
    B235R, B234R+, 318-3, S4, A35, 51J, 2G40, 4/3, G50, FM100, Meteor Mk 4B/2, B80 Mk 5 P, ЗВЕЗДА M50 F6-L + lite till....

  5. #45
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Danderyd
    Inlägg
    420
    Det var tråkigt att det kostade dig en massa pengar Rickard.

    Personligen tolkade jag "prova" som "låt bli", men om det var så det var menat vet jag inte.

    I vilket fall är det näst intill befängt att tro att en Saab-anställd skulle öppet ge ut information som underminerar nuvarande produktmix.

    MVH
    Carl

  6. #46
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Falköping
    Inlägg
    492
    Man kan ju tolka boosten:s svar olika

    Jag tolkade som att de skulle funka, hade han vetat att det inte gick så hade han nog skrivit det
    9-5 Vector -02
    900 SET Cab -96

  7. #47
    Individuell mappning Rickards avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Hjo
    Inlägg
    11 178
    Citat Ursprungligen postat av DrBoost
    Hej !

    För att inte störa herrarna med mina förvirrande svar så har jag tagit bort mina svar. Hoppas att ni är nöjda ! Tyvärr är det ju citerat i ett inlägg, he he he, men ni får väl ha överinseende med det !

    Rickard, du har nog blåst chansen att få min hjälp !

    För er andra som kanske kan förstå, det är så enkelt att vissa saker kan man inte berätta, man kan kanske dock ge en hint i bland.

    Man kan ju fundera på:
    Är det värt att pröva nå't som är utsiktslöst ?
    Om jag måste kyssa din fötter och fjäska för dig, så sitter jag hellre å myser med mitt "dörrstopp" ovetandes om dess potensialer...

    För er som inte vet hela sanningen kan jag berätta att Vår allsmäktige DrBoost givit mer än hintar via PM tidigare.

    Så jag har alltså inte köpt ett "dörrstopp" endast pga att han skrivit
    "Prova"

    Men nu har jag i alla fall lärt min att ta det DrBoost skriver med en nya salt.

  8. #48
    Steg 6
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    6 865
    Hej !

    HA HA HA, så äcklig att du skall få komma o fjäska med mina fötter är jag inte !

    Snälle lille vännen, du hade väl inte förväntat dig att det skulle funkar "rätt upp o ned" bara att plugga in ? Nä, just det, det trodde du inte, kanske hoppades iofs...

    Näpp, du får prova mer. Ger du upp bara för att det inte funkar med en gång ? Nä, för fan, visa nu vad du kan !
    B235R, B234R+, 318-3, S4, A35, 51J, 2G40, 4/3, G50, FM100, Meteor Mk 4B/2, B80 Mk 5 P, ЗВЕЗДА M50 F6-L + lite till....

  9. #49
    Individuell mappning Rickards avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Hjo
    Inlägg
    11 178
    Citat Ursprungligen postat av DrBoost
    Hej !

    HA HA HA, så äcklig att du skall få komma o fjäska med mina fötter är jag inte !

    Snälle lille vännen, du hade väl inte förväntat dig att det skulle funkar "rätt upp o ned" bara att plugga in ? Nä, just det, det trodde du inte, kanske hoppades iofs...

    Näpp, du får prova mer. Ger du upp bara för att det inte funkar med en gång ? Nä, för fan, visa nu vad du kan !
    Jo jag håller allt på och klurar, problemet är att jag bara har tillgång till min fars bil denna veckan ut. Hade varit kul att överraska honom. Då han saknar 100hk mot sin gamla bil.

    Har i a f lärt mig mycket om funktioner och styrdon till 9-3SC under tiden.
    Får se om jag hinner pilla lite till i morgon.

  10. #50
    Grundladd
    Reg.datum
    apr 2004
    Ort
    Södertälje
    Inlägg
    114
    Jag har inte förstått vad du vill åstadkomma, men det låter som att det vore väldigt mycket lättare och smartare *kanske t.o.m. billigare?* att köpa ett färdigt steg 1 program från en trimleverantör.

    Bara ett tips
    Saab 9000 "Tunnan" - 1985 2.xT @ x.xxbar
    http://www.garaget.org/?car=133793

  11. #51
    Individuell mappning Rickards avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Hjo
    Inlägg
    11 178
    Citat Ursprungligen postat av NissseMann
    Jag har inte förstått vad du vill åstadkomma, men det låter som att det vore väldigt mycket lättare och smartare *kanske t.o.m. billigare?* att köpa ett färdigt steg 1 program från en trimleverantör.

    Bara ett tips
    Åstadkomma?

    Att få en 9-3SC 1,8t att gå som en 9-3SC 2,0t.

    Går det bara få detta att funka blir det ju betydligt billigare.
    Smartare vet jag väl inte om jag skulle vilja säga att det är att betala 3ggr så mycket för.

    Min far nöjer sig med 175hk. Han behöver inte 205hk som de flesta chippen ger.

  12. #52
    Steg 1
    Reg.datum
    jul 2003
    Ort
    Vetlanda
    Inlägg
    1 121
    Smartare vet jag väl inte om jag skulle vilja säga att det är att betala 3ggr så mycket för.
    Är inte ett styrdon ganska dyrt?

    Är du saabmek? det verkar som du har tillgång till tech2.

    På 9-5 och 9-3 har folk provat att byta chassinummer och sedan uppdatera programvaran genom att läsa av en starkare och sedan mata i en svagare bil men det gick ej.

    Så troligen har de gjort det bombsäkert på ss oxå men man vet aldrig.

    Sen är väl forumets funktion att hjälpa varann?

    Der är jäkligt lätt att misstolka meddelanden om man inte strösslar med lite smileys för att visa om man skämtar eller ej.

    mvh
    Dennis Mollberg
    Saab 96 -73 b202 turbo

  13. #53
    Individuell mappning Rickards avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Hjo
    Inlägg
    11 178
    Citat Ursprungligen postat av T16
    Smartare vet jag väl inte om jag skulle vilja säga att det är att betala 3ggr så mycket för.
    Är inte ett styrdon ganska dyrt?

    Är du saabmek? det verkar som du har tillgång till tech2.

    På 9-5 och 9-3 har folk provat att byta chassinummer och sedan uppdatera programvaran genom att läsa av en starkare och sedan mata i en svagare bil men det gick ej.

    Så troligen har de gjort det bombsäkert på ss oxå men man vet aldrig.

    Sen är väl forumets funktion att hjälpa varann?

    Der är jäkligt lätt att misstolka meddelanden om man inte strösslar med lite smileys för att visa om man skämtar eller ej.

    mvh
    Ja jag har tillgång till Tech2
    Ett styrdon kostar ca: 2300:- till kund. Betydligt billigare än T7 styrdonen.

  14. #54
    Steg 1
    Reg.datum
    jul 2003
    Ort
    Vetlanda
    Inlägg
    1 121
    Riktigt billigt, till en pegga kostar de typ 7500 eller mer och är inte alls t8 avancerade, snarare motronic liknande.
    Dennis Mollberg
    Saab 96 -73 b202 turbo

  15. #55
    Steg 6
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    6 865
    Hej !

    AAHHHHH, va fan, så billiga ? Hmmmm, måste varit nå'n som sov på jobbet den da'n de burkarna prissattes....
    B235R, B234R+, 318-3, S4, A35, 51J, 2G40, 4/3, G50, FM100, Meteor Mk 4B/2, B80 Mk 5 P, ЗВЕЗДА M50 F6-L + lite till....

  16. #56
    Individuell mappning Rickards avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Hjo
    Inlägg
    11 178
    Citat Ursprungligen postat av DrBoost
    Hej !

    AAHHHHH, va fan, så billiga ? Hmmmm, måste varit nå'n som sov på jobbet den da'n de burkarna prissattes....
    Det är nog ingen fara, det tar igen det på så mycket annat.

  17. #57
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    1 688
    Nästan värt o köpa några för o få flash-minnen.
    Man lär så länge man lever.

  18. #58
    Steg 1
    Reg.datum
    sep 2003
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    1 005
    Citat Ursprungligen postat av DrBoost
    Hej !

    AAHHHHH, va fan, så billiga ? Hmmmm, måste varit nå'n som sov på jobbet den da'n de burkarna prissattes....
    Det är väl prissatt med tanke på att det är mest garantibyten än så länge, blir säkert en annan prisbild när utomstående skall betala.

  19. #59
    Steg 3 Roger #2378s avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen Västerås
    Inlägg
    3 704
    Medlem#
    2378

    Vad skiljer en ng9-3 1,8t mot en 2,0t?

    Vad är det för skillnader på en ng9-3 1,8t mot en 2,0t?
    Är det bara mjukvaran eller skiljer någon hårdvara i motorn också?

  20. #60
    Steg 1 SirMackes avatar
    Reg.datum
    mar 2007
    Ort
    Hässleholm/Skåne
    Inlägg
    1 459
    Medlem#
    6988

    Re: Vad skiljer en ng9-3 1,8t mot en 2,0t?

    Vad jag vet bara mjukvara.

Liknande ämnen

  1. [LÖST] Hirsch 175hk vs 150hk OG9-5 TiD
    Av Jari i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2013-10-24, 23:00

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •