Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 47

Ämne: Linköping: Singelolycka

  1. #1
    Steg 1
    Reg.datum
    jul 2003
    Ort
    Johannelund (Linköping)
    Inlägg
    1 735

    Linköping: Singelolycka

    Jahopp..
    Då var det min tur i skaran att ha kvaddat bilen min.

    Det hände igår ca 23:15.
    Jag o polaren satt hemma hos honom o tog det lugnt o snacka skit.
    Efter en stund kännde jag för o ta mig en tur till en närliggande mack för att inhandla lite tilltugg. Vid en relativt svag högersväng, i svag uppförsbacke kom jag ut i snömodden och det släppte för mig. Mot oss kom en mittrefug och en tillhörande skylt. Den ville jag absolut inte köra in i och av ren reflex (och Idioti) så drog jag i handbromsen (fråga inte varför). Det resulterade i att ja missade både refug och skylt men fortsatte mot ännu två skyltar och en husvägg med tillhörande elskåp. Båda hade bälten och hastigheten var för väglaget garanterat för hög men enligt vägskyltar inte för hög. Både jag och min polare kunde kliva ur bilen utan större skador. Lite skrubbsår och min polare hade lite smärtor i nacken så det var bäst att kontrollera. Ambulans upp till US för översyn och bilen blev bärgad till Biva.

    Den stackarn (bilen) lär ju inte klara sig är jag rädd för.
    Huvudsaken är att min polare och jag klarade oss. Fy fan va skyldig man känner sig även att det inte var "mitt fel" eller vad man ska säga.



    Chockad som en hel indianby ska man föröska förklara vad som hänt för polis och ambulanspersonal. I morse så blev det inte bättre när man skulle förklara för mor o far. Uschalingen säger jag bara...
    Eftersom mor o far har blivit hemskjuttsade från fester och så vidare så vet dom hur man "brukar" köra som dom sa i morse. Det var det första dom trodde att jag hade gjort. Buskört och kört för fort alltså. Men så är inte fallet som tur är. Då hade vi suttit i ett staket till bussgaragen här i stan...

    Bilar (läs saabar) finns det gott om och är TACKSAM som fan att ja inte satt i en gamal 99. Då hade nog mitt ansikte sett ut som en.. ja, det är inte värt att tänka på.

    Linköping: Singelolycka
    Räddningsstyrkor finns på plats på Sparvgatan i Linköping där det inträffat en singelolycka. Enligt de första uppgifterna skall två personer vara lindrigt skadade. / Fia
    Dec 30, 2005, 23:53
    http://www.wighsnews.se


    Måste ju få skriva av mig lite. Nu vet jag inte vad som händer med mig, körkort eller bil. Körkortet tror jag inte är ngn fara med men man vet aldrig. Bilder kommer..

    GOTT NYTT ÅR!!
    Patrick Svensson
    Volvo S70 -98

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2005
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    316
    glömde du o koppla din jävel?
    Robert Svensson - Lokförare
    Saab ng900 Aero 1996
    1:00:435

  3. #3
    Steg 1
    Reg.datum
    jul 2003
    Ort
    Johannelund (Linköping)
    Inlägg
    1 735
    Citat Ursprungligen postat av Robert1987
    glömde du o koppla din jävel?
    Släpper det ordentligt och går på tvären så hjälper det nog inte om man frikopplar och tok bromsar. Tro mig, fick ju inte äns kärringstopp. Motorn gick.
    Patrick Svensson
    Volvo S70 -98

  4. #4
    Helt original
    Reg.datum
    nov 2004
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    657
    Medlem#
    5690
    Tråkigt att höra!

    Men viktigaste var ju att ni klarade er utan större åvärkan! Som sagt finns ju gott om Saabar så hoppas försäkringen och allt sånt inte strular.

    Lycka till och gott nytt år!!

    Mvh Marcus!!
    Marcus Lind

  5. #5
    Steg 1
    Reg.datum
    jul 2003
    Ort
    Johannelund (Linköping)
    Inlägg
    1 735
    Citat Ursprungligen postat av Unique87
    Tråkigt att höra!

    Men viktigaste var ju att ni klarade er utan större inverkan! Som sagt finns ju gott om Saabar så hoppas försäkringen och allt sånt inte strular.

    Lycka till och gott nytt år!!

    Mvh Marcus!!
    Tackar. Ja, bilen struntar jag iprincip i. Jag är bara så glad över att vi klarade oss.

    Gott nytt på dig med!
    Patrick Svensson
    Volvo S70 -98

  6. #6
    Grundladd
    Reg.datum
    nov 2005
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    321
    Tråkigt med bilen men det var bra att ni klarade er så oskadda som det gick.

    Gott nytt år!

  7. #7
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    280
    Ja som sagt tråkigt med bilen men huvudsaken att ni klara er och att du körde 9000 istället för 99:an.
    Medlems Nr :4325
    SAAB 9-5 AERO 2001

  8. #8
    Steg 1
    Reg.datum
    jul 2003
    Ort
    Johannelund (Linköping)
    Inlägg
    1 735
    En snabb fråga.. Får man plocka grejer från bilen om försäkringsbolaget löser in bilen? Typ skinn, cd o lite annat?

    MvH Collin McRae
    Patrick Svensson
    Volvo S70 -98

  9. #9
    Sugmotor
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    96
    Jag tror du får plocka "extragrejerna" t.ex stereo o.s.v.. Men inte säten och liknande, det är vad jag tror!

  10. #10
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Avesta eller oljeplattform
    Inlägg
    3 528
    Jag tycker det fint och ärligt berättat om din vurpa.

    Därför så ska jag inte ta på mer än den lilla moraltansttröjan.


    Jo, det som hände var just ditt eget fel, och ingen annan. Och även om du inte buskörde så körde du ju ändå för fort för de rådande förhållandena, eller hur?

    Nu är ju detta en sak som väldigt lätt kan hända nästan hur sakta man än kör, modd är lurigt om man säger så, och släpper det så brukar det kana otäckt bra och diket är ofta nästa station då oavsett erfarenhet som förare. Just därför är det viktigaste att aldrig sätta sig och bilen i den situationen. Vilket tyvärr kan vara lättare sagt än gjort.


    Gott nytt på dig med.



    MVH Tony
    Sierra 2,3 Aero

  11. #11
    Steg 1
    Reg.datum
    jul 2003
    Ort
    Johannelund (Linköping)
    Inlägg
    1 735
    Citat Ursprungligen postat av Tony 418
    Jag tycker det fint och ärligt berättat om din vurpa.

    Därför så ska jag inte ta på mer än den lilla moraltansttröjan.


    Jo, det som hände var just ditt eget fel, och ingen annan. Och även om du inte buskörde så körde du ju ändå för fort för de rådande förhållandena, eller hur?

    Nu är ju detta en sak som väldigt lätt kan hända nästan hur sakta man än kör, modd är lurigt om man säger så, och släpper det så brukar det kana otäckt bra och diket är ofta nästa station då oavsett erfarenhet som förare. Just därför är det viktigaste att aldrig sätta sig och bilen i den situationen. Vilket tyvärr kan vara lättare sagt än gjort.


    Gott nytt på dig med.



    MVH Tony
    Ja, du har helt rätt Tony! Jag körde för fort för väglaget och det ska ja inte sticka under skinnsätet med heller. Det är ju ALLTID orsaken till att ngt går snett i vinterväg lag.

    Accelererar man och samtidigt svänger lite grann så ökar risken väldigt mkt också. Även att det inte var plattan i mattan så släpper det lätt. Var ute innan o lekte lite på en stor tom parkering och det släppte på 3:an och 4:an med. Så ja, det är halt, men lika fan så sätter man bilen i en vägg

    Polaren o jag satt innan o diskutera om hur klantig man var om man körde i diket osv.. Lika klantig var jag..

    Usch.. man kan bara ha ångest o tänka sig Riktigt ordentligt för nästa gång man sätter sig bakom ratten.. Nu får ja ta Cykeln te jobbet :P
    Patrick Svensson
    Volvo S70 -98

  12. #12
    Grundladd
    Reg.datum
    apr 2005
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    407
    Taskigt värre patrik, men bra att ingen kom till skada iaf..


    Om du vill så kan du ju byta stolar och baksäte i din fort.. jag har ju min gammla uppsättning stolar och baksäte i garaget..
    Det tar typ 1 timme o byta, knappt
    Du kan säga till om du vill gör de lr ring mig..

    0739138472


    MVH

    sebbe
    Im As Confused As A Hungry Baby In A Topless Bar
    9000Aero @ Garaget
    Projekttråd @ STCS
    9-3ss Aero @ STCS

  13. #13
    Steg 1
    Reg.datum
    jul 2003
    Ort
    Johannelund (Linköping)
    Inlägg
    1 735
    Citat Ursprungligen postat av Plutonius
    Taskigt värre patrik, men bra att ingen kom till skada iaf..


    Om du vill så kan du ju byta stolar och baksäte i din fort.. jag har ju min gammla uppsättning stolar och baksäte i garaget..
    Det tar typ 1 timme o byta, knappt
    Du kan säga till om du vill gör de lr ring mig..

    0739138472


    MVH

    sebbe
    Nätack.. det är lugnt.. värdet på bilen sjunker ju då kom ja på.

    Men tack ändå!

    MvH
    Patrick Svensson
    Volvo S70 -98

  14. #14
    Grundladd
    Reg.datum
    apr 2005
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    407
    jahopp.. skit i det då
    Im As Confused As A Hungry Baby In A Topless Bar
    9000Aero @ Garaget
    Projekttråd @ STCS
    9-3ss Aero @ STCS

  15. #15
    Helt original
    Reg.datum
    jul 2005
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    555
    Citat Ursprungligen postat av 900T16!
    En snabb fråga.. Får man plocka grejer från bilen om försäkringsbolaget löser in bilen? Typ skinn, cd o lite annat?

    MvH Collin McRae
    Sånt som du har köpt till bilen extra får man väl plocka. Som te x fälgar får du ta om du kan ersätta dom alltså du kan ta dina alufälgar å sätta på plåtfälgar istället. Men sätena vet jag inte. Enklaste e väl om du hör av dej till försäkringsbolaget för dom lär ju kunna svara på d tycker jag.
    Tur att ingen skada sej allvarligt iaf. Hoppas att det löser sej med försäkring å sånt.


    //Robin.

  16. #16
    Steg 1
    Reg.datum
    jul 2003
    Ort
    Johannelund (Linköping)
    Inlägg
    1 735
    [quote=Robin_s]
    Citat Ursprungligen postat av "900T16!":3msd339o
    En snabb fråga.. Får man plocka grejer från bilen om försäkringsbolaget löser in bilen? Typ skinn, cd o lite annat?

    MvH Collin McRae
    Sånt som du har köpt till bilen extra får man väl plocka. Som te x fälgar får du ta om du kan ersätta dom alltså du kan ta dina alufälgar å sätta på plåtfälgar istället. Men sätena vet jag inte. Enklaste e väl om du hör av dej till försäkringsbolaget för dom lär ju kunna svara på d tycker jag.
    Tur att ingen skada sej allvarligt iaf. Hoppas att det löser sej med försäkring å sånt.


    //Robin.[/quote:3msd339o]

    Ja, jag tror ja högst kan plocka cd-spelaren. Så rästen får sitta.
    Det blir nog en hel del o göra nu.. Gubben som äger huset ringde nu o vill ha ersättning för skadorna på huset.. Lite puts o bruk som lossnat..

    Va gör man lixom....
    Patrick Svensson
    Volvo S70 -98

  17. #17
    Helt original
    Reg.datum
    jul 2005
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    555
    Om du vet hur man gör så kan du alltid åka dit å sätta dit lite nytt bruk å puts annars så ska ju även en trafikförsäkring täcka sådana skador men det är nog billigare om ni gör upp i godo på en sån sak för så dyrt e det inte med lite puts bara.


    //Robin.

  18. #18
    Steg 1
    Reg.datum
    jul 2003
    Ort
    Johannelund (Linköping)
    Inlägg
    1 735
    Citat Ursprungligen postat av Robin_s
    Om du vet hur man gör så kan du alltid åka dit å sätta dit lite nytt bruk å puts annars så ska ju även en trafikförsäkring täcka sådana skador men det är nog billigare om ni gör upp i godo på en sån sak för så dyrt e det inte med lite puts bara.


    //Robin.
    Nä, man har väl inte tummen mitt i.. Så han ska få en balja bruk av mig i nyårspresent :P

    MvH Patrick
    Patrick Svensson
    Volvo S70 -98

  19. #19
    Steg 1 Mokko Js avatar
    Reg.datum
    nov 2005
    Ort
    Forsa (Hudiksvall)
    Inlägg
    1 332
    Medlem#
    10610
    Aj aj de var riktigt synd på bilen men tur att ni klarade er bra..

    MVH// Mokko
    SAAB 9000cc 1987 B234L Trionic 5.5

  20. #20
    Sugmotor
    Reg.datum
    maj 2005
    Ort
    Jönköping\Aneby
    Inlägg
    86
    riktigt tråkigt men tur att ni klarade er så bra. Ushe kommer ihåg när ja krocka, det enda ja kolla på va den mosade bilen, då låg endå min polare livlös i bilen, ja man blir konstig av chocken kunde inte ens prata me sos. Men så här i efterhand så är man ju glad att man inte fick större skador.

    En sak till. Ta aldrig första buden som försäkringbolaget vill ge dig i inlösen. Mig ville dom ge 36 tusen, fick snacka me deras chef 4 veckor senare och fick upp det dubbelt.
    Saab 900 Set -97 Bsr Steg 3 / Saab 900 T -95 Nordic Steg 3 - skrot

Liknande ämnen

  1. Uteställen i Linköping?
    Av VikingAero i forum Off Topic
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2011-04-05, 23:50
  2. Linköping/Mantorp
    Av _The_Ghost_ i forum Officiella klubbträffar
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-09-13, 22:27
  3. Turbodragons träff i Linköping
    Av K9_Wagon i forum Officiella klubbträffar
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2003-09-12, 11:56

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •